Vraag over yamaha r6 2001/2002

lexyamaha

Rookie
28 dec 2010
4
0
Oud Beijerland
Hallo MF'ers,

Het einde komt in zicht, want ik heb mijn AVD examen over 2 weken. Nu heb ik al een keuze gemaakt voor een yamaha r6 en toevallig heb ik er eentje gezien op marktplaats, die ik graag zou willen bezichtigen.

Nu dacht ik altijd dat een r6 uit 2001 een zwart voorspatbord met een een geheel rode kappenset, maar volgende deze koper heeft die motor wel die kenmerken, maar komt hij toch echt uit 2002.

Hij geeft ook aan dat deze in november 2002 op kenteken is gezet, dus dat het hem sterk lijkt dat de motor uit 2001 komt. Kan het zijn dat ik het gewoon verkeerd heb, of dat hij door zn vorige verkoper genaaid is??

Gr. Lex
 
Je bent aardig goed op de hoogte voor iemand die een eerste motor gaat kopen, complimenten!

Voor de rest kan ik je niet helpen ;) Maar ik zou niet per definitie van kwade opzet uit gaan. Desnoods bel je Yamaha zelf, kan ook geen kwaad.
 
R6 2001:

images


R6 2002:

images
 
Lex,

Mijn R6 komt ook uit 2002, maar heeft toch het kuipwerk van model 2001.
Dit komt doordat het een overjarig model is en dus wat later op kenteken is gezet.

Niets om je druk over te maken!

Je bent bekend met het 2e versnl. probleem?
 
Laatst bewerkt:
Lex,

Mijn R6 komt ook uit 2002, maar heeft toch het kuipwerk van model 2001.
Dit komt doordat het een overjarig model is en dus wat later op kenteken is gezet.

Niets om je druk over te maken!

Je bent bekend met het 2e versnl. probleem?


Dat is nog het minst erg, stuk uit cilinderwand bij dit model is erger.
Zoek maar op cilinderwand R6...... :')
 
Wilde net zeggen, vraag even naar de versnellingsbak en kijk wat ie zegt, weet je meteen of hij het probleem al heeft gehad =) Anders kun je er zowiezo al wat centjes al voor opzij leggen. Vaak tussen de 25k en 40k is de versnellingsbak daar.
 
Hallo MF'ers,

Het einde komt in zicht, want ik heb mijn AVD examen over 2 weken. Nu heb ik al een keuze gemaakt voor een yamaha r6 en toevallig heb ik er eentje gezien op marktplaats, die ik graag zou willen bezichtigen.

Nu dacht ik altijd dat een r6 uit 2001 een zwart voorspatbord met een een geheel rode kappenset, maar volgende deze koper heeft die motor wel die kenmerken, maar komt hij toch echt uit 2002.

Hij geeft ook aan dat deze in november 2002 op kenteken is gezet, dus dat het hem sterk lijkt dat de motor uit 2001 komt. Kan het zijn dat ik het gewoon verkeerd heb, of dat hij door zn vorige verkoper genaaid is??

Gr. Lex

Anders vraag je het hier ff :+ :P
R6 topic
 
Wilde net zeggen, vraag even naar de versnellingsbak en kijk wat ie zegt, weet je meteen of hij het probleem al heeft gehad =) Anders kun je er zowiezo al wat centjes al voor opzij leggen. Vaak tussen de 25k en 40k is de versnellingsbak daar.

Je kunt het ook proberen op de volgende manier,

Volgas doortrekken in z`n 2e versnelling, mocht die eruit schieten kun je de motor beter laten staan!

Cilinderwand is inderdaad ook een probleem, dit kun je helaas niet controleren. -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan