Vraag voor IT'ers en internet freaks

Bullshit, het is in de telefooncentrale geregeld, dus als je de begrenzing wilt uitschakelen dan moet je toch echt de centrale in en het omzetten of iemand bij KPN kennen die Basic of Extra kan wijzigen in een of andere mutatie-client.

Mijn werk is voornamelijk op dit moment ADSL dus ik weet wat wel en niet kan. Dus doe geen moeite om te zoeken, je zal het nooit vinden omdat het niet bestaat 8-)

Nou, weet niet precies wat me collega gedaan heeft, maar met een crack heeft die een snellere verbinding, door zijn modem aan te passen.
Had de langzame versie, en nu niet meer.
Verder weet ik het ook niet, heb zelf kabel.
Zal het wel vragen morgen.
 
Bullshit, het is in de telefooncentrale geregeld, dus als je de begrenzing wilt uitschakelen dan moet je toch echt de centrale in en het omzetten of iemand bij KPN kennen die Basic of Extra kan wijzigen in een of andere mutatie-client.

Mijn werk is voornamelijk op dit moment ADSL dus ik weet wat wel en niet kan. Dus doe geen moeite om te zoeken, je zal het nooit vinden omdat het niet bestaat 8-)
Dat zeg je nou wel, maar volgens mij wordt e.e.a. door het modem afgehandeld. Ik zal het eens navragen bij een kennis van me (die is product manager ADSL bij een ISP)
 
Ik heb het idee dat we hier kb (kilobit) en kB (kiloByte) door elkaar halen, maar ik begrijp de strekking ;)

Ik ben trouwens ook een tevreden adsl gebruiker via xs4all. Inderdaad iets duurder, maar wel goed.
 
Ik heb het idee dat we hier kb (kilobit) en kB (kiloByte) door elkaar halen, maar ik begrijp de strekking ;)

Ik ben trouwens ook een tevreden adsl gebruiker via xs4all. Inderdaad iets duurder, maar wel goed.

En je krijgt er 50 MB schijfruimte bij, kan ik daar lekker mijn site kwijt zonder die klote pop ups.
 
Bij Cistron moet je er wel ff om denken dat je onafhankelijk van je ADSL aansluiting nog een telefoonaansluiting moet hebben. Bij MXStream diensten zit de spraakdienst er meteen bij maar bij Cistron is het alleen de internetdienst.
Cistron biedt line-sharing, wat inhoud dat je alleen 50 euro betaald voor je adsl en daarnaast gewoon je contract met de kpn behoudt. Is eigenlijk dezelfde situatie als bij kabel. Bij MxStream betaal je ook nog gewoon voor je telefoon abo.
Als je mij zou vragen te kiezen tussen MxStream/Xs4All of Cistron, dan zou ik dus zeggen Cistron. Heeft nl. meer snelheid, duidelijke datalimiet, meer mogelijkheden tot upgrades en is niet van kpn (heel belangrijk!)
 
}) })

I KNOW

}) })

Woon al heel mijn leven in Rotterdam Noord dus ik ken de omgeving wel ;)


Zoiets bedacht ik me later ook, maar had geen zin meer om het te controleren, had tenslotte bericht toch al geschreven, en ik vond het mijn plicht om het voor de zekerheid maar te melden.
Van dat weggetje, blijft namelijk erg leuk.
 
Zoiets bedacht ik me later ook, maar had geen zin meer om het te controleren, had tenslotte bericht toch al geschreven, en ik vond het mijn plicht om het voor de zekerheid maar te melden.
Van dat weggetje, blijft namelijk erg leuk.

Maar jij ben ook altijd wel te vinden op de PPP? Als ik een keer kom dan kan je me herkennen aan de witte anjer in mijn knoopsgat en een krant van een dag oud onder mijn arm. Ohwja en aan mijn TL ;)
 
Nog even om terug te komen over het hacken van je modem, natuurlijk zit het net weer een beetje anders.

Hij heeft hem gehackt, en wel voor de volgende redenen.

1 -- mogelijkheid tot aansluiten meerdere pc's.
2 -- permanente verbinding met internet, dus niet meer inbellen
3 -- modem kan dienst doen als perfecte Firewall.


Waar te vinden:

hacken - http://www.home.wanadoo.nl/vs-waart/alcatel/index.htm

wachtwoord - http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/challenge.cgi
Heb het ook een paar keer gedaan, dit. Werkt perfect. :)
 
Stoute jongens :( (laat je ISP er maar niet achter komen) }) .

Ik werk bij een ISP en bij ons kan je metteen je modempje inleveren einde abbo.
Eigen schuld van KPN, moeten ze maar niet van die gare PPTP / VPN oplossingen bedenken voor hun ADSL, gewoon PPP is veel beter en logischer.

M'n firewall kon geen packetfiltering toepassen op de standaard mxstream connectie (logisch met PPTP), nu wel sinds ik PPP gebruik in combinatie met zo'n getweaked modem (wat nu eigenlijk een router is).
 
Heeeeeeee Jongens... jullie hebben het nog tegen een niet IT-er... waar hebben jullie het over. Het was toch een simple vraag... :? :)
 
Betreft het hacken/etc verhaal.

Dit mag eigenlijk geen hacken heten, maar noem het tweaken.

Je maakt van je modem een router.

De snelheid wordt er NIET hoger van.

Dit is onmogelijk, limiet = limiet en sneller kan gewoon niet.
 
Stoute jongens :( (laat je ISP er maar niet achter komen) }) .

Ik werk bij een ISP en bij ons kan je metteen je modempje inleveren einde abbo.

Nou ik werk ook bij een ISP, maar bij ons hoef je niet de modem in te leveren. Komen we er achter dan krijgt men gewoon geen ondersteuning meer van een probleem wat wijst in de richting van de modem.

Heb 'm trouwens hier zelf ook getweaked.. boeie, iedereen doet het. Werkt veel fijner.


Nou ben ik nog wel benieuwd naar de reacties van die mensen die de modem dus wel qua snelheid wisten te verbeteren. Een USB modem kan in elk geval niet sneller dan 512kbps, de normale ethernet modem kan zowel gebruikt worden voor 512kbps als 1024kbps verbindingen, maar je denkt toch niet dat KPN zo stom is om dat in de modem te begrenzen? ;) Als je de modem tweaked heb je ook een menu in de modem, dan zou het daar toch tussen moeten staan als dat zo was?

Bovendien vind je er ook niets over terug op tweakers.net of adslforum.nl
 
het is gewoon op een hoger niveau afgeknepen.

Er zijn wel eens hogere snelheden gemeten zoals bijv. bij @home een upload van 32KB (GROTE B van Bytes), maar dit had te maken met dat @home aan het testen was.

HET KAN GEWOON NIET!!!
 
het is gewoon op een hoger niveau afgeknepen.

Er zijn wel eens hogere snelheden gemeten zoals bijv. bij @home een upload van 32KB (GROTE B van Bytes), maar dit had te maken met dat @home aan het testen was.

HET KAN GEWOON NIET!!!

Ja in de centrale zei ik al. Maar er zijn wat snurkers die dan natuurlijk stoer lopen te lullen dat ze wel sneller ADSL hebben met een basic/comfort abonnement. Net als die sukkels die zeggen dat ze bijv. Unreal Tournament 2003 al hebben.... yeah right. Sommige mensen hebben een erg grote duim.
 
De gene van wie ik 't heb gehoord kan ik bepaald nie zeggen dat 't een stoere "snurker" is. Ik geloof 't wel. Ondanks jou tegenspraak.
 
De gene van wie ik 't heb gehoord kan ik bepaald nie zeggen dat 't een stoere "snurker" is. Ik geloof 't wel. Ondanks jou tegenspraak.

dan ligt dit nog niet aan zijn zogenaamde "hack talenten" maar dan is waarschijnlijk z'n ISP aan het testen ofzo.

Wat me nog onwaarschijnlijk lijkt, want het is en blijft theoretisch onmogelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan