Vraagje ivm helm maat

Weet niet of je er heel veel haast mee hebt maar anders zou ik even wachten op de beurs.

Daar kun je naar hartelust passen en een design uitzoeken naar je zin.

Ik heb me zelf nooit zo duk gemaakt of ik met een nieuw design reed of met een van het jaar ervoor;) Je gooit um toch niet over een maand weg.

Ik weet zeker dat je daar wel iets gaat vinden van je gading en voor een leuke prijs.
 
Laatst bewerkt:
net even op de kaart gekeken...Wat een afstand vanwaar ik woon. Ik woon wel vlakbij de grens maar het blijft wel een serieuze rit hoor...

Ik betwijfel of je mij daar zal tegenkomen...
 
Ach, zie het als een dagje uit waarbij je voor weinig nog wat leuks kunt scoren ;)
 
Dit weekend nog een paar helmen getest, waaronder de Suomy Vandal. Dit zat echt héél goed en ik overwoog hem te kopen, maar toch nog even over nadenken dacht ik...


Er blijkt dat deze helm zeer luidruchtig is, volgens verkoopster hangt dit af van de vorm van uw hoofd :/ , testen zat er ook niet in met de huidige weersomstandigheden...
Klopt dit van Suomy?
 
Ja...maar ik vraag me af hoeveel lawaai het juist is...ook met oordoppen in. De shark is ook heel luidruchtig maar voor een andere dan terug niet...

Heb hier ondertussen ook gevonden dat de vizieren ook niet echt kwalitatief zijn...
 
Dit weekend nog een paar helmen getest, waaronder de Suomy Vandal. Dit zat echt héél goed en ik overwoog hem te kopen, maar toch nog even over nadenken dacht ik...


Er blijkt dat deze helm zeer luidruchtig is, volgens verkoopster hangt dit af van de vorm van uw hoofd :/ , testen zat er ook niet in met de huidige weersomstandigheden...
Klopt dit van Suomy?


Mijn Suomy fluit. Nou ja, meer de wind dan die er langs gaat. Weet niet precies waar het vandaan komt en in het begin vond ik het nog wel irri maar nu boeit het me niet meer. De helm zit lekker en het beschermt mijn kop.

Ik heb al eens andere kapjes gehad voor de zijkant maar dat hielp niet. Ook heeft een keer zo'n Suomyknakker het vizier afgesteld op zo'n dag op Zolder dacht ik dat het was. Ook dit heeft niet geholpen, bij hard rijden fluit "hij" nog.
 
Laatst bewerkt:
Nauwelijks. Zonder hoor je het gefluit wel maar vind het niet echt hinderlijk. Maat van me heeft er geen last van met zijn Suomy is wel een ander type. Ik heb de Gunwind
 
Ja...maar ik vraag me af hoeveel lawaai het juist is...ook met oordoppen in. De shark is ook heel luidruchtig maar voor een andere dan terug niet...

Heb hier ondertussen ook gevonden dat de vizieren ook niet echt kwalitatief zijn...

Met oordoppen moet het volgens mij niet echt meer heel veel verschil maken welke helm je draagt. Ohja, een XR-1000 (Duizend) is nou ook nie bepaald stil. Weet niet hoe het met de nieuwe XR-1100 zit.. Gewoon oordoppen dragen. Ik ben van mening, een helm is pas veilig als hij goed jou koppie zit :) Verder weet ik niet of die testen van de Engelse overheid nou echt super zijn. Sommige dealers zeggen namelijk dat AGV slechte helmen zijn die daar weer goed uit komen en Arai is iedereen lovend over terwijl die bij lang nie alle helmen een goede score haalt. Idem met de Shoei XR-1000.
 
Een passende helm vinden, breek me de bek niet open... B|
Dat wordt nog leuk met rijlessen. Ik ben met een bepaalde ex echt tijden op zoek geweest naar een helm die goed zat (gelukkig betaalde hij :X ) want ik heb voor een vrouw een redelijk grote kop.
Maar het schijnt dat mannen en vrouwen hoofden niet dezelfde vorm hebben, dus bijna geen enkele helm zat lekker.
 
Nieuwe helm kopen, altijd leuk ! Als je niet goed weet wat goed past, lijkt het mij handig om bij een zaak het gaan kijken met veeeel keuze (verschillende merken, types) en dan maar passen ! Zoals al eerder gezegd, een helm moet rondom lekker strak zitten, maar mag nergens echt pijn doen.
Wat herrie betreft, ik heb zelf een XR-1000 en deze is redelijk luidruchtig, misschien heeft dat iets te maken met die taartschep achterop ?! Sinds drie weken heb ik ook een Arai RX7-RR5 en deze is (volgens mij) een stukje rustiger. Op een redelijk aantal helmen kun je trouwens als optie (of standaard) een afsluiting van het kin gedeelte, of zelfs de gehele onderkant van de helm krijgen (Schuberth noemt dit een 'acoustic collar'). iig succes met je zoektocht !
 
Terug
Bovenaan Onderaan