Vraagje over helm

maddog_rvo

Die hard MF'er
7 okt 2003
319
0
Drunen
Ik heb pasgeleden een ongeluk gehad en mijn helm + motor daarna bij een motorzaak achtergelaten om te taxeren, ik ben met mijn hoofd op het wegdek gekaatst echter is aan de buitenkant van de helm zo goed als niets te zien. Na taxatie blijkt dat ik niets vergoed krijg voor de helm omdat hij nog goed zou zijn. Ik heb nu de binnenbekleding uit de helm gehaald vanwege het inbouwen van een intercom en wat blijkt nou, de complete piepschuimlaag is van de buitenschaal los (het piepschuim is nog wel een geheel) Dit kan toch niet goed meer zijn???

Als dit niet goed is heeft er iemand dan nog een tip hoe ik kan regelen dat ik mijn helm toch nog vergoed krijg???
 
je brengt meer schade toe door die intercom in te bouwen.
Wat voor helm is het: bij mijnes zit het piepschuimm ook los, zonder ongeluk
 
duits merk "marushin"

en met intercom bedoel ik eigenlijk alleen de speakers achter de bekleding wegwerken + het microfoontje erinplakken :P

maar dat zou dus niet zo erg moeten zijn?
Ik dacht altijd dat de 2 lagen 1 geheel moest zijn
 
Ik heb zelf ook een set in mijn helm ingebouwd, maar die piepschuimlaag zit absoluut vast aan de buitenwand! Volgens mij behoort dat ook zo te zijn. Ik heb trouwens een HJC Systeem helm en die bevalt prima (speciale uitsparingen voor je oren enzo) :} .

Verder heb ik altijd begrepen dat wanneer een helm een keer goed op de grond stuitert (met of zonder hoofd erin) deze altijd vervangen dient te worden... Dit in verband met scheurtjes in de wanden die dan de maximale bescherming aantasten. Uiteraard kunnen dit verkooppraatjes zijn :X , maar aangezien mijn leven mij zeer dierbaar is, zou ik dit niet negeren. Mijns inziens is je helm niet meer goed genoeg B|
 
Ik weet dat ze bij arai je helm kan laten testen of hij nog goed is, maar of ze dit doen voor elk merk weet ik niet.
 
Als je onderuit geketst bent op je helm, het apparaat sowieso vervangen. Of je het nou vergoed krijgt of niet. Dikke kans dat er haarscheurtjes inzitten. Misschien ook niet, maar ík zou het risico niet nemen :X
 
Ik heb altijd geleerd dat je je helm altijd moet vervangen na een klap erop. Maar wat houdt die taxatie in, meten ze dan echt goed of hij nog in orde is? Als dat het geval is zou ik misschien ook niet gelijk een nieuwe aanschaffen. Ik heb hem zelf ook al een keer uit mijn poten laten vallen (=eigenlijk nieuwe kopen), maar om nou gelijk weer een nieuwe te kopen.....
 
Na een klapper, helm altijd vervamgen. Laat het er echter niet bij zitten dat je daarvoor niets krijgt.

Ik heb een jaartje geleden ook een aardige klapper gehad. Op mijn helm was, op was krasjes niet veel te zien, heb wel de hele helm vergoed gekregen.
 
schade in een helm zit JUIST aan de binnekant.. wat doet een helm? de stop afstand van je hoofd vergroten, zodat de kracht op je hoofd niet zo groot is.

wat gebeurd er dus: piepschuim drukt in, en aangezien piepschuim niet oneindig veel keren ingedrukt kan worden, is je helm wel degelijk kapot. ook gaat de sterke verbinding in de buitenschaalt kapot door vallen.

maar als je een nieuwe heb: haal de buitenkant er maar eens af, als je goed bent gevallen zie je drukplekken, dan heeft je helm iig zijn werk gedaan, daarom moet je ook je helm vervangen als je hemk gewoon hebt laten vallen, piepschuim drukt nu eenmaal in bij een val
 
Het is misdadig van die geldwolven te beweren dat je helm nog in orde zou zijn!
Na een klap is de helm per definitie onbetrouwbaar geworden en moet hij als afgeschreven beschouwd worden!

Dat de zgn deskundigen durven beweren dat die helm nog veilig is vind ik onbegrijpelijk; om geld uit te sparen sturen ze je met een slecht ding op pad. :r
 
ik zit zelf in de auto schade, en het klinkt mischien gek maar met b.v. een trekhaak heb je dit ook, wat nog wel eens wil helpen is de expert om een verklaring te vragen waarin hij verklaart dat de helm nog in orde is,en dat hij nog aan alle veiligheidseisen voldoet. Ze willen meestal niet aansprakelijk gesteld worden al er ernstige gevolg schade ontataat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan