Vraagje over helm

een in topstaat Triumph Street Tripple 675 uit 2009 die 1 PK heeft dan mn Golf 6 😃
Leuke eerste motor, maar is 1 PK niet erg weinig ? ;)

Overigens mbt de helm, een systeemhelm is altijd strakker als je het kinstuk sluit, die drukt dan de zijkanten vooraan wat naar binnen. Kwestie van wennen, word vanzelf wel iets losser.
 
Laatst bewerkt:
Leuke eerste motor, maar is 1 PK niet erg weinig ? ;)

Overigens mbt de helm, een systeemhelm is altijd strakker als je het kon stuk sluit, die drukt dan de zijkanten vooraan wat naar binnen. Kwestie van wennen, word vanzelf wel iets losser.
Typfoutje.
Golf heeft 105pk en de Triumph heeft er 106 en weegt 1050 Kilo's minder 😁
 
Ik heb dezelfde helm, en ik krijg hem ook met geen mogelijkheid gesloten op en af. Ik moet ook altijd eerst het kinstuk openklappen voordat ik hem op of af kan doen.
 
Update:

Helm zit inmiddels als gegoten. Nergens meer 'last' van. Zit goed en lekker strak zonder hoofdpijn. Krijg best veel complimenten op de rijschool van instructeurs en mede lesgenoten :)
 
Maar nog nooit een echte motorhelm
legerhelm.jpg

Deze wel?
 
"update"

Inmiddels heel wat uren en km's met de helm gereden, blijft gewoon een heerlijke helm, Ik rij eigenlijk altijd zonder oordoppen dus dat zegt wel iets. Voor hele lange tochten naar het buitenland bijvoorbeeld zou ik wel een setje oordoppen voor de zekerheid meenemen. Helm is windgeruis & water dicht als deze is dichtgeklapt en vizier omlaag met snelheden van +-140 kmh.
Kan deze helm aan iedereen aanraden.

Okay dat was mn update weer voor deze keer 🙋🏽‍♂️
 
"update"

Ik rij eigenlijk altijd zonder oordoppen dus dat zegt wel iets.
Het is niet slim om zonder oordoppen te rijden. Tijdlang aan 85 dB is schadelijk en dat niveau heb je heel vlug op de snelweg. Gehoorschade is een eenmalige gebeurtenis die zich niet aankondigt. Je hebt hem dan definitief voor de rest van je leven en het komt never nooit meer goed.
 
Als je jong bent is de tolerantiegrens voor gebulder van de wind veel hoger. Je merkt het niet nauwelijks. Had ik ook in de jaren 80 met de helmen van toen. Niemand, behalve motoragenten, droeg toen oordopjes. Al die jaren later en nu met otoplastieken vraag ik me nog altijd af hoe ik die herrie doorstaan heb. Gelukkig niet al te veel schade aan over gehouden. Meer geluk dan wijsheid.
 
Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik denk eerlijk gezegd het meer iets over jou zegt dan over de helm.:X Maar fijn dat de helm goed bevalt in ieder geval.:t

Het is niet slim om zonder oordoppen te rijden. Tijdlang aan 85 dB is schadelijk en dat niveau heb je heel vlug op de snelweg. Gehoorschade is een eenmalige gebeurtenis die zich niet aankondigt. Je hebt hem dan definitief voor de rest van je leven en het komt never nooit meer goed.

Als je jong bent is de tolerantiegrens voor gebulder van de wind veel hoger. Je merkt het niet nauwelijks. Had ik ook in de jaren 80 met de helmen van toen. Niemand, behalve motoragenten, droeg toen oordopjes. Al die jaren later en nu met otoplastieken vraag ik me nog altijd af hoe ik die herrie doorstaan heb. Gelukkig niet al te veel schade aan over gehouden. Meer geluk dan wijsheid.
Jullie hebben helemaal gelijk lieve mensen. Eigenlijk had ik het anders moeten formuleren, ik vergeet de oordopjes altijd mee te nemen, en dan is het geen straf om er zonder mee te rijden. Geluid wordt aardig gedempt moet ik eerlijk zeggen.

Heb mezelf zojuist gedwongen de zak vol oordopjes uit de schuur beneden te halen en op de hendel van de voordeur gezet .. kan ze dus niet vergeten mee te nemen als ik straks de deur uitloopt.
Deze gaan straks mooi de zadeltas in🙂

20230425_131704.jpg
 
Geloof maar niet in het fabeltje dat een helm na een aantal rijuren zich aan je hoofd gaat aanpassen of dat je hem op een bepaalde manier uit moet doen om je oren niet kwijt te raken. Een helm zit of meteen goed of nooit. Het enige wat er hoort aangepast te worden voor een betere fit zijn wangstukken. Maar het klinkt niet alsof het eraan ligt. In dit geval meteen terugsturen, dat is hem niet.
 
Geloof maar niet in het fabeltje dat een helm na een aantal rijuren zich aan je hoofd gaat aanpassen of dat je hem op een bepaalde manier uit moet doen om je oren niet kwijt te raken. Een helm zit of meteen goed of nooit. Het enige wat er hoort aangepast te worden voor een betere fit zijn wangstukken. Maar het klinkt niet alsof het eraan ligt. In dit geval meteen terugsturen, dat is hem niet.
Ben ik niet met je eens.

Dat foam wat in een helm zit zal zich toch een beetje naar je hoofd zetten. Een stukje wat erg krap zit zal door die druk toch ietsje indrukken met gebruik, en met vaak op en af zetten zal het schuim zich ook ietsje vormen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan