vraagje over ketting

motofiets

MF'er
29 apr 2012
43
0
Almere
Ketting van mijn cbr900 hangt erg slap, meer als 8 centimeter speling. Nu wil ik de ketting spannen maar twijfel of dat nog nut heeft of dat ik beter een nieuwe kettingset kan kopen.
Wie kan zijn oog even op onderstaande foto's laten vallen en mij advies geven:


domm92.jpg

ju8xw6.jpg

ka04yb.jpg
 
Mwha die ketting zit dan wel tegen het einde (zie 2de foto) maar om nu direct te zeggen dat je hiermee niet meer kan rijden. Als je hem spant en daarna elke 200 km in de gaten houd kan je er zo nog een paar duizend mee knallen hoor.
 
Laatst bewerkt:
Die heeft zijn beste tijd gehad, op tijd spannen en smeren had de levensduur wss wel een stuk verlengd.
Varieert de speling bij het ronddraaien van de achterwiel?
 
Mwha die ketting zit dan wel tegen het einde (zie 2de foto) maar om nu direct te zeggen dat je hiermee niet meer kan rijden. Als je hem spant en daarna elke 200 km in de gaten houd kan je er zo nog een paar duizend mee knallen hoor.

gast serieus?

t is goed en aardig dat je meedenkt..

maar doe alsjeblieft niet van dat soort uitspraken..

een paar duizend km?

die ketting heeft meer dan 8cm speling..kijk naar z'n spannerblokken.. dat trek je nevernooit niet meer strak tot 2cm speling. z'n achteras zit zo te zien zelfs al, of bijna tegen t einde van t sleufgat in de acherbrug.

die ketting is gewoon 100% op en klaar voor het oud ijzer.
 
Laatst bewerkt:
Ketting is zwaar op.
Gewoon bij KevinBlade een nieuwe ketting en verse tandwielen laten plaatsen.
Kun je je gelijk door een proffesional laten voorlichten hoe je een ketting juist onderhoud en afsteld.
 
De tanden van het kettingwiel zijn wat uitgesleten als ik mij niet vergis. De ketting zal ook wat opgerekt zijn.
Beetje invetten dan kan je nog een stukje, hoeveel km weet ik niet.

De ketting altijd wat vet houden dan gaat die langer mee.
 
okee bedankt ga een nieuw setje bestelleb bij Jos. Is er iemans in de buurt van almere die mij kan helpen bij dit klusje?


Paar slagen aandraaien en je kunt ook gewoon naar een "mannetje" toe rijden ;)

Of vragen of een "monteurtje" het op zaterdag "buiten" de boekjes om "wilt" doen.

Ik "zou" Ruud even vragen " "
 
Paar slagen aandraaien en je kunt ook gewoon naar een "mannetje" toe rijden ;)

Of vragen of een "monteurtje" het op zaterdag "buiten" de boekjes om "wilt" doen.

Ik "zou" Ruud even vragen " "

Werkt Ruud ook buiten de boekjes? Hij gaat wel eens buiten zijn boekje, maar met die tarieven is er buiten de boekjes helemaal geen korting meer te verlenen.....

Home
 
Slim, mensen op internet vermelden met het buiten de boeken werken en vervolgens naar de website verwijzen. Hoeft de desbetreffende belastinginspecteur helemaal geen werk meer te verrichten.

Denk dat 'Ruud" daar heel blij mee zal zijn. |(
 
Slim, mensen op internet vermelden met het buiten de boeken werken en vervolgens naar de website verwijzen. Hoeft de desbetreffende belastinginspecteur helemaal geen werk meer te verrichten.

Denk dat 'Ruud" daar heel blij mee zal zijn. |(

Staat er volgens mij wel zo duidelijk dar Ruud binnen de boeken al zo goedkoop is, dat buiten de boeken werken geen voordeel biedt.
 
Ik werk alleen met factuurtjes, heb geen zin om in het belang van anderen een risico te gaan lopen zodat ik aan de hoogste boom ga hangen.
Dat gun ik mijzelf niet.
Dus TS gewoon een kettingset kopen bij Jos Smit en zelf monteren, goedkoop en kwaliteit zijn toch verschillende zaken :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan