Vraagje Rijlessen

Hangt er echt vanaf hoe goed je ermee bent. Denk wel 10 lessen of meer. Al is dat slechts een gemiddelde

Heb je trouwens al autorbw ? Zo niet mag je nog geen motor aanraken voordat je theorie hebt.
 
Autorijbewijs ga ik deze vrijdag aanvragen, dinsdag gehaald.

Dan klopt het ja.

Voordat je gaat afrijden met de motor moet je theorie hebben daarvoor is het nog niet nodig. Persoonlijk zou ik theorie meteen halen, heb je dat iig alvast gehaald.

Veel plezier met lessen!
 
Sinds wanneer heb je AVB nodig om de weg op te gaan?? Ben zelf ook bezig met lessen en moest meteen de weg op...

Maar om terug te komen op je vraag, zou zelf even afwachten hoe het gaat, en aan de hand daarvan kijken hoe je het in wil delen.
 
Sinds wanneer heb je AVB nodig om de weg op te gaan?? Ben zelf ook bezig met lessen en moest meteen de weg op...

Maar om terug te komen op je vraag, zou zelf even afwachten hoe het gaat, en aan de hand daarvan kijken hoe je het in wil delen.

Daar gaat het om, ik wil het dus z.s.m. en het liefst in een keer plannen. En dan zit ik dus met wachttijden voor de examens....
 
Waar haal je deze bullshit vandaan dan???
Als je een gediplomeerd instructeur mag je in alle gevallen direct de weg op!
Voor iemand die 25 kW rijdt, en dus pas zeer kort z'n rijbewijs heeft, ken je de regels wel heel slecht!
Om met de motor rijles op de openbare weg te krijgen heb je OF je theorie (A) nodig, OF een geldig rijbewijs (B).
Als je iemand voor bullshit uitmaakt, zorg dan dat je de regels kent!

@TS: er lopen diverse rijles-topics waar heel veel informatie te vinden is :)
 
Hallo MF'ers :)

Ik wil binnenkort (na eindelijk 18 te zijn geworden en koekblikbewijs gehaald te hebben) mijn motorrijbewijs halen.

Nu hebben ze bij Jan Ter Beek een pakket in de aanbieding van €795,- met 20 uur lessen en beide examens. Even langs gegaan en nu weet ik dat je voor het examen voertuigbeheersing geen theorie nodig heb (die heb ik pas 27 september).

Maar nu wil ik de lessen ongeveer 6 uur per week inplannen (i.c.m. school, sport e.d.). Maar, nu wil ik graag even weten hoeveel lessen ik van die 20 uur ongeveer moet rekenen voor het leren van de voertuigbeheersing. (je mag als het goed is pas de weg op als je die hebt?) Ik heb wat ervaring met een schakelbrommer (+-10k km), maar dat zegt ook niet alles.

Dus hoeveel lessen hadden jullie ongeveer nodig en hoeveel zal ik er ongeveer voor moeten rekenen? (dacht zelf rond de 5?)

Alvast bedankt! ;)

Reken voor voertuigbeheersing maar op 8 - 12 lessen, afhankelijk van hoeveel ervaring en aanleg je er voor hebt + hoe goed je instructeur is.
Voor het verkeersdeelname gebeuren zou ik ook een 8 - 12 lessen rekenen. Je hebt net je autorijbewijs, dus nog ongeveer géén verkeersinzicht e.d. Dat is iets wat je nú pas echt gaat leren. Bij motorrijden wordt daar nog veel meer op ingehamerd, dus ik denk dat je zo redelijk uitkomt met je lessen. 20 lessen is een mooi gemiddelde, dus met een paar lessen meer of minder zul je dan je rijbewijs wel halen.

Volgens mij had ik een les of 6-7 nodig, maar ik had al wat ervaring met motorrijden/crossen (voertuigbeheersing). Meestal deed ik 1 uurtje voertuigbeheersing en daarna een uurtje verkeersdeelname.
 
Voor iemand die 25 kW rijdt, en dus pas zeer kort z'n rijbewijs heeft, ken je de regels wel heel slecht!
Om met de motor rijles op de openbare weg te krijgen heb je OF je theorie (A) nodig, OF een geldig rijbewijs (B).
Als je iemand voor bullshit uitmaakt, zorg dan dat je de regels kent!

@TS: er lopen diverse rijles-topics waar heel veel informatie te vinden is :)

En hoe kan het dan dat ik meerdere mensen ken die een proefles hebben gemaakt (voordat ze hun autorijbewijs of theorie-A hadden gehaald) en daarmee ook op de openbare weg hebben gereden (zeg maar 1,5 uur)?
 
En hoe kan het dan dat ik meerdere mensen ken die een proefles hebben gemaakt (voordat ze hun autorijbewijs of theorie-A hadden gehaald) en daarmee ook op de openbare weg hebben gereden (zeg maar 1,5 uur)?
Die mensen plegen daarmee een misdrijf. En dat gaat ze heeeeel veel geld kosten als ze schade maken!
Dat iemand iets doet, zegt niet dat het ook mag! Als rijschool ben je trouwens knap stom bezig als je dit doet.
 
Je moet inderdaad of je autorijbewijs hebben dan mag je al lessen maar als je dat nog niet hebt moet je eerst je motortheorie halen.

Ik heb totaal bijna 30 lessen gehad, het verschilt gewoon per persoon en per rijschool denk ik. Je zegt dat je wel 6 uur in de week wilt lessen, lijkt mij best veel maar dat kan ook aan mij liggen. Ik had meestal 1,5 - 3 uur in de week les.
 
als rijschool ben je zeker dom bezig! als je mensen zonder theorie of auto rbws op de motor laat.

ik heb zelf 15 lessen gehad, en heb 2x afgereden voor AVD. toen ik de eerste keer afreed voor AVD had ik 11 lessen gehad.

na 6 lessen afgereden voor AVB, foutloos afgereden.

maar nogmaals dit verschilt enorm per persoon natuurlijk. een vriend van me heeft alles in 8 lessen gedaan, en ik ken gasten die er 35 lessen overdoen! no sweat,,
 
Autorijbewijs heb ik nu al een tijdje, en na een proefles zei de instructeur dat ik het wel zal redden met 2x 10 lessen.... 20 Oktober AVB dus afwachten en oefenen maar :)

Edit: En ik heb mn Theorie ook al binnen...
 
Laatst bewerkt:
succes aankomende winter, ze verwachten nogal wat... -O-
ik hoop dat het redelijk weer blijft, want als het net zo gaat als afgelopen winter kun je er eerst beter mee stoppen _O-
 
succes aankomende winter, ze verwachten nogal wat... -O-
ik hoop dat het redelijk weer blijft, want als het net zo gaat als afgelopen winter kun je er eerst beter mee stoppen _O-

IK ga lekker door :) en als er ijs ligt heb ik nog mijn ouwe ragbak Yamaha Neo's :+
 
Als je al 10k ervaring hebt op een schakelbrommer moet het met max 15 lessen in totaal wel lukken denk ik..
Ikzelf ben nu ook bezig met lessen en had nog geen enkele ervaring met brommers/schakelbrommers. Heb na 7 keer 1,5 uur mn AVB in één keer gehaald, over 3 weken op voor AVD na in totaal ongeveer 11 keer 1,5 uur..
Maar ik denk wel dat dit erg verschil per persoon!

Veel plezier met lessen! (en motorrijden als je je rijbewijs hebt natuurlijk!)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan