Redline Rider
MF veteraan
- 5 mei 2003
- 10.851
- 15
Grens rustig opzoeken en verleggen. Zaak is alles op tijd af hebben en vloeiend rijden. Hanging off techniek doet hier uiteraard wonderen doordat de motor rechterop kan blijven waardoor je het vermogen beter kwijt kan aan de weg. Rij nu zelf op bt002's en moet wel zeggen dat dat nog wel ff aftasten is waar de grens ligt. Bij regen iig een band met voldoende profiel of een echte regenband (op het circuit) gebruiken. Zelfs kneedown behoort tot de mogelijkheden in de regen!
Zo heb ik vorig jaar ook weekend in de eiffel gereden in de zeikende regen... het verbaaste hoe hard ik aan het eind van de eerste dag door de regen kon rijden op mijn supercorsa's. Werkelijkwaar een super weekend gehad. Betwijfel of ik het met droogweer leuker had gevonden... omdat de grensen bij nat wegdek veel lager liggen wordt de kick van het rijden veel sneller bereikt
Maar idd.
In de bochten lekker naast de motorhangen.. en heel vloeiend rijden, let op je lijnen in de bochten en kijk de bochten goed door, bij het uitkomen langzaam op het gas (opbouwend gas geven), rustig aanremmen voordat je harder gaat remmen en rustig insturen..
/edit: en vooral niet krampachtig op de motor gaan zitten omdat het wat gladder is... lekker losjes op de motor zitten en luisteren naar dat kreng