helemaal mee eensDat bord is ook helemaal verkeerd.
Ze moeten er een met 2 vrachtwagenans maken.
Als een vrachtwagen dat bord negeert en een auto inhaalt, moet die bestuurder van die auto een schop onder z'n reet krijgen wegens het langzaam rijden en het hinderen van het overige verkeer.
het bord betekent:verboden in te halen van voertuigen op meer dan 3 wielen geloof ik.(dus motoren zouden wel weer mogen,maar dat zie ik zo gauw niet gebeurenPs dat bord betekend toch geen auto's inhalen dus wel andere vrachtwagens.
het 1e ben ik met je eens. 2e is leuk natuurlijk maar niet haalbaar, ik denk ook niet dat het er echt veiliger op gaat wordenOverigens ben ik van mening dat het tijd wordt voor invoering van doelgroepstroken met gedifferentieerde minimum en max-snelheden.
Dus bijv. de linkerbaan min. 140, max 315km/u, voor
Middenbaan voor blikkers, min 90, max 139km/u
Rechts voor tRukkers en caravanners, aanhangers enz. min. 75, max. 141
Bij onmogelijkheid qua weglayout herinvoering van minimaal ferme lijfstraffen voor de minister van Werkeer en Waterstaat, en haar vijftien voorgangers/gangsters, wegens nalatigheid en wanbeleid.
Ook diennen de voorrangsregels veranderd te worden, snelverkeer voor langzaamverkeer, dus Motoroen voor andere tweewielers, dan pas blikken, tRuks en caravans en zo.
Eenvoudig gezegd: twee wielen gaan voor vier, gaan voor . 4 etc.
Uitzondering de zijspannen, die vallen onder tweewielige motoren,.... en trikes, ach...
Maarre di's mijn mening, en we leven in een democratie, toch?
OK, kan geregeld worden.Dat bord is ook helemaal verkeerd.
Ze moeten er een met 2 vrachtwagens maken.
het bord betekent:verboden in te halen van voertuigen op meer dan 3 wielen geloof ik.(dus motoren zouden wel weer mogen,maar dat zie ik zo gauw niet gebeuren)
Gelukkig, er is iemand iets een beetje met me eens, en over de rest valt wellicht nog te polderen, alhoewel, tegenwoordig...het 1e ben ik met je eens. 2e is leuk natuurlijk maar niet haalbaar, ik denk ook niet dat het er echt veiliger op gaat worden
F3: Verbod voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen
helaas motor is ook motorvoertuig
heeft derhalve niets met aantal wielen te maken
Hier in Belgie is het aantal wielen wel degelijk van belang. Bij deze borden mogen tweewielers (waaronder fietsers, brommers EN motoren) wel degelijk ingehaald worden.
Tenminste dat is wat ze op de rijschool aanleren...
beetje een domme regeling, maar we zijn wel meer gewend van het verkeersreglement he
Als motorrijder in België mag je ook een andere motorrijder nog inhalen. Dat is in Duitsland ook zo.Hier in Belgie is het aantal wielen wel degelijk van belang. Bij deze borden mogen tweewielers (waaronder fietsers, brommers EN motoren) wel degelijk ingehaald worden.
Tenminste dat is wat ze op de rijschool aanleren...
beetje een domme regeling, maar we zijn wel meer gewend van het verkeersreglement he
Maar eer je ingehaald wordt op de motor door een vrachtwagen doe je toch wat verkeerd denk ik
Ik vindt inhalende vrachtwagens (ook) bloedirritant, maar we hebben die jongens wel nodig. Het lijkt me niet nodig ze onnodig te beledigen.Rechts voor tRukkers en caravanners, aanhangers enz. min. 75, max. 141
Klopt, was ook verbaasd toen m'n instructeur het vertelde voor m'n eerste motorles. Beetje oneerlijk. Bij zo'n bord van verboden in te halen (ook met 2 auto'tjes op) mag een auto hier gewoon een motorrijder inhalen maar geen auto. Een motor met zijspan mag hij dan weer niet inhalen omdat hij 3 wielen heeft
Maar eer je ingehaald wordt op de motor door een vrachtwagen doe je toch wat verkeerd denk ik
Mag een motorrijder dan wel inhalen bij zo'n bord
Baksteen, Remco, Jan B, e.v.a. doe er wat aan.