Boxertuup
MF'er
Normaal enigszins actief in 'Brikken en Klassiekers', maar misschien past de Intruder beter bij de choppers, ondanks de leeftijd.
Enige jaren geleden een technisch goede Intruder op de kop getikt en gerestaureerd en een aantal jaren in de woonkamer gehad als showobject, gewoon omdat het kon en tot grote 'tevredenheid' van mijn wederhelft. Nu is de Intruder inmiddels weer verhuisd naar de garage en heb ik het plan opgevat om er weer mee te gaan rijden.
Hier gaat het trouwens over:
Direct na aanschaf eigenlijk begonnen met het demonteren. Uiteindelijk alle chroom en aluminium gepolijst en de lakdelen voorzien van een nieuwe laklaag. Enige ervaring met de Intruder had ik al uit het verleden toen ik er een aanschafte met motorschade en die helemaal restaureerde. De motorschade betekende echter ook het einde van het blok dat niet meer te redden was. Daarom toen een ruilblok gezocht en nog jaren mee gereden.
Aangezien hier meer liefhebbers van de Intruders actief zijn heb ik een aantal technische vragen.
Na de restauratie begint de fan meteen te lopen als het contact aan gaat. Het kan natuurlijk zijn dat mij dit voor de restauratie niet is opgevallen of dat dit tijdens/na de restauratie gebeurd is. Wie kan mij zeggen waar dit aan kan liggen?
Een andere vraag gaat over het stuur van de Intruder. Nu is het originele korte rechte stuur gemonteerd. Ik zou graag een breder stuur monteren, maar ik weet niet of er verschil zit in lengten van de kabels en slangen van het lage stuur en die van de originele hoge sturen van de Intruders? Of is dit gewoon een kwestie van de kabels anders te leggen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Enige jaren geleden een technisch goede Intruder op de kop getikt en gerestaureerd en een aantal jaren in de woonkamer gehad als showobject, gewoon omdat het kon en tot grote 'tevredenheid' van mijn wederhelft. Nu is de Intruder inmiddels weer verhuisd naar de garage en heb ik het plan opgevat om er weer mee te gaan rijden.
Hier gaat het trouwens over:
Direct na aanschaf eigenlijk begonnen met het demonteren. Uiteindelijk alle chroom en aluminium gepolijst en de lakdelen voorzien van een nieuwe laklaag. Enige ervaring met de Intruder had ik al uit het verleden toen ik er een aanschafte met motorschade en die helemaal restaureerde. De motorschade betekende echter ook het einde van het blok dat niet meer te redden was. Daarom toen een ruilblok gezocht en nog jaren mee gereden.
Aangezien hier meer liefhebbers van de Intruders actief zijn heb ik een aantal technische vragen.
Na de restauratie begint de fan meteen te lopen als het contact aan gaat. Het kan natuurlijk zijn dat mij dit voor de restauratie niet is opgevallen of dat dit tijdens/na de restauratie gebeurd is. Wie kan mij zeggen waar dit aan kan liggen?
Een andere vraag gaat over het stuur van de Intruder. Nu is het originele korte rechte stuur gemonteerd. Ik zou graag een breder stuur monteren, maar ik weet niet of er verschil zit in lengten van de kabels en slangen van het lage stuur en die van de originele hoge sturen van de Intruders? Of is dit gewoon een kwestie van de kabels anders te leggen?
Wie heeft hier ervaring mee?