VTR 1000 F

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit nog sterk te twijfelen of een dynojet-kit de moeite waard is. Het juist afstellen van de carburatie alleen schijnt soms ook verbazingwekkende resultaten te geven....iemand hier ervaring mee?
Het verschil is er maar niet waarvan je zegt WOW, maar dat komt miscshien ook wel omdat je al zoveel trekkracht heb....
 
Ben ff met m`n blok bezig ;)
full
 
ik wil ff weten of het makkelijk instl is zo'n vervroeger en hoeveel je ermee wint?...kant't geen kwaad voor je krukaslagers/bikendlagers
 
ik wil ff weten of het makkelijk instl is zo'n vervroeger en hoeveel je ermee wint?...kant't geen kwaad voor je krukaslagers/bikendlagers

Het is redelijk makkelijk te installeren als je ook de Hanes manual hebt. Het is een soort van tandwieltje dat achter de waterpomp zit. Je koelvloestof hoef je niet leeg te laten lopen, wel even de boel met een tierepje vastbinden als je de pomp van de zijdeksel demonteerd. Olie wel ff van te voren aftappen. Vergeet ook niet een nieuwe pakking te kopen voor de zijdeksel.

Lees de manual goed en heb geen haast is mijn advies. Ik moet mijne nog eens op een dynobank zetten, maar het verschil is goed merkbaar. Ik denk dat de vervroeger en een kleiner voortandwiel (wat ik nog niet heb) de makkelijkste en goedkoopste manieren zijn om merkbare vermogens/koppel winst te halen.

Ik weet niet wat eventuele verder gevolgen zijn voor je blok...maar het is en blijft een Honda natuurlijk :)
 
VTR 1000.....

Heel mooi machintje... werkelijk waar...

moet wel ff janken hoor...

kom ik aan met mijn 36 mm Mikuni carbs............. ;(
op mijn B12..
 
nou dan doe'k wel 3 tandjes achter meer ofzo bij m'n ketting wissel die er waarschijnlijk toch aan zit te komen.. ipv ontstekingsvervroeger
 
NEEN...
wel op de motorbeurs geweest........

VTR1000 F was de grootste concurrent tis een B12 geworden.....

waarom...... ik denk de centjes
en ik heb op die RSV Tuono geredn (oke is hele andere fiets) maar wat een K#T ding zeg.... zijn alle 2 cilinders zo.... ???
dan gaat mijn idiaal beeld voor de vtr snel weer de prullemand in...... ???
 
Op dinsdag 18 maart 2003 16:16 schreef Icul8r het volgende:Ik denk dat de vervroeger en een kleiner voortandwiel (wat ik nog niet heb) de makkelijkste en goedkoopste manieren zijn om merkbare vermogens/koppel winst te halen.

Kleiner voortandwiel....... meer vermogen........ das iets wat héél snel uit de wereld geholpen moet worden. Het leidt namelijk absoluut niet tot enig vermogenswinst op de testbank!!
 
tjah
wat kan ik zeggen
vtr de max
hopelijk tel ik ook
ik rij met een sp2
ben op zoek naar een uitlaat
kan iemand me helpen
kwil hem onder de kont, maar ik wil ook mijn steuntjes behouden
akrapovic gaat niet
bestaat niet meer onder de kont heb ik horen zeggen
ben wanhopig
 
Kleiner voortandwiel....... meer vermogen........ das iets wat héél snel uit de wereld geholpen moet worden. Het leidt namelijk absoluut niet tot enig vermogenswinst op de testbank!!

Toen ik het intikte wist ik al dat er een reactie op zou komen. Het is geen echte vermogenswinst, dat snap ik ook wel, maar dat je het merkt als een flinke toename in de trekkracht staat vast. Het gaat ten koste van je topsnelheid, ook dat weet ik, maar wie rijdt er nu dagelijks 240... Terwijl iedereen wel dagelijks optrekt :) ...op mijn VTR heb ik het nog niet gedaan, maar op mijn CBR600FX heb ik wel een kleiner voortandwiel geinstalleerd en dat werkt echt super :)
 
Hey guys, Ik ga er ook een kopen waarschijnlijk in april as de cente er dan hopelijk zijn.

De dealers waar ik met goed fatsoen nog kan binnenkomen voor een proefritje raken alleen een beetje op. Waar verhuren ze VTRretjes by the way??
 
VTR huren is lastig. Er is (of was) een tent ergens in Brabant waar ze ze verhuurden.

Ik kom zelf uit Brabant dus.. FF blijven rondkijken maar.

Zaterdag trouwens een lekker proefritje gemaakt op een heeele fijne V-twin:
een spiksplinternieuwe SV1000S (9 km op de teller) :]

Echt een lekkere stuurfiets met ook heel veel power onderin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan