VTR 1000 F

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom zelf uit Brabant dus.. FF blijven rondkijken maar.

Volgens mij was het in de buurt van Tilburg. Ik heb ze ooit eens gebeld, maar ik moest kunnen bewijzen dat ik ervaring had met een dergelijk apparaat. En dat kon ik dus niet.
(Op zich vind ik er wel wat voor te zeggen, maar een fiets een keer huren om te kijken of het wat is kan zo lastig worden)
 
Toen ik het intikte wist ik al dat er een reactie op zou komen. Het is geen echte vermogenswinst, dat snap ik ook wel, maar dat je het merkt als een flinke toename in de trekkracht staat vast. Het gaat ten koste van je topsnelheid, ook dat weet ik, maar wie rijdt er nu dagelijks 240... Terwijl iedereen wel dagelijks optrekt :) ...op mijn VTR heb ik het nog niet gedaan, maar op mijn CBR600FX heb ik wel een kleiner voortandwiel geinstalleerd en dat werkt echt super :)

Is idd zo ja, das hetzelfde als met een ontstekingsvervroeger, dit heeft alleen zin als je motor nogal arm afgesteld staat, zorgt dan voor een betere verbranding. Is je motor al helemaal afgesteld op een bank en zit er al een dynojetkit,k&n filter en open uitlaten onder dan is het absoluut de moeite niet.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 20 maart 2003 20:07 schreef Flying Banana het volgende:Is idd zo ja, das hetzelfde als met een ontstekingsvervroeger, dit heeft alleen zin als je motor nogal arm afgesteld staat, zorgt dan voor een betere verbranding. Is je motor al helemaal afgesteld op een bank en zit er al een dynojetkit,k&n filter en open uitlaten onder dan is het in mijn ogen absoluut de moeite niet.


Ik heb mijn VTR nu ong. een jaar en heb er bijna 7000km. op zitten (km. stand 27000km.) het is ong. mijn 17e motor maar mijn 1e 2-cilinder.
Ik ben verkocht, het plezier wat je hebt met de 2 cilinder is niet te vergelijken met een 4 cilinder (wat een fun)
Ik heb ook een dymo-run laten doen, daaruit blijkt dat de
VTR (zoals alle VTR'REn) standaard te arm staat afgesteld, vandaar ook dat een ontstekingsvervroeger mischien een uitkomst bied ????
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er absoluut geen spijt van heb dat ik een VTR heb aangeschaft, hooguit dat het een firestorm is en geen SP1 ??
 
Volgens mij was het in de buurt van Tilburg. Ik heb ze ooit eens gebeld, maar ik moest kunnen bewijzen dat ik ervaring had met een dergelijk apparaat. En dat kon ik dus niet.
(Op zich vind ik er wel wat voor te zeggen, maar een fiets een keer huren om te kijken of het wat is kan zo lastig worden)

Ik heb inmiddels al op 5 Firestorms gereden en het bevalt prima })

Ik heb ook een optie genomen op een 97'er. Ongeveer 20.000km op de teller (is dat veel met deze leeftijd voor deze fietsen?),Zwart met gele belettering, in dezelfde kleur geel als de letters gepoedercoate velgen, andere undertray onder het kontje met een korte nummerplaatbevestiging, knipperlichten voor en achter vervangen door van die carbon bolletjes direct op de kuip en dergelijke, carbon huggertje, zwarte kuipruit, bij aflevering nieuwe banden naar keuze, nieuwe ketting + tandwielenset, grote beurt, half jaar garantie op alle technische zaken.
Prijs €7.500,- Als ik er een set Bos titanium potten bij bestel krijg ik op de potten 20% korting.

Ik heb er al 4x op gereden en hij loopt prima (koud, choke uit, 1x startknop direct lopen), geen bijgeluiden, stuurt perfect.

Lijkt het je iets? waar moet ik verder bij deze fietsen op letten?
 
Ik heb inmiddels al op 5 Firestorms gereden en het bevalt prima })

Ik heb ook een optie genomen op een 97'er. Ongeveer 20.000km op de teller (is dat veel met deze leeftijd voor deze fietsen?),Zwart met gele belettering, in dezelfde kleur geel als de letters gepoedercoate velgen, andere undertray onder het kontje met een korte nummerplaatbevestiging, knipperlichten voor en achter vervangen door van die carbon bolletjes direct op de kuip en dergelijke, carbon huggertje, zwarte kuipruit, bij aflevering nieuwe banden naar keuze, nieuwe ketting + tandwielenset, grote beurt, half jaar garantie op alle technische zaken.
Prijs €7.500,- Als ik er een set Bos titanium potten bij bestel krijg ik op de potten 20% korting.

Ik heb er al 4x op gereden en hij loopt prima (koud, choke uit, 1x startknop direct lopen), geen bijgeluiden, stuurt perfect.

Lijkt het je iets? waar moet ik verder bij deze fietsen op letten?

20.000km is niet veel voor deze fiets (voor geen enkele Honda eigenlijk..) €7.500,- is wel vrij prijzig voor zo`n verbouwde fiets. Zowieso vragen of alle originele onderdelen erbij zitten. Die nieuwe banden zou ik Bridgestone BT010`s laten worden.
Als je niet perse bij een dealer wil kopen, dan kan je beter ff op www.marktplaats.nl kijken!
Succes!!
 
20.000km is niet veel voor deze fiets (voor geen enkele Honda eigenlijk..) €7.500,- is wel vrij prijzig voor zo`n verbouwde fiets. Zowieso vragen of alle originele onderdelen erbij zitten.

Originele parts zijn er bij, de aanpassingen die zijn gedaan had ik voor een dergelijke fiets zelf al in gedachten, dus die kosten bespaar ik alvast.
laten we eerlijk zijn; de grote plastic spatbordflap is gewoon iet mooi op deze fiets.(hoewel smaken altijd verschillen)

Verder nog punten om op te letten?
 
Originele parts zijn er bij, de aanpassingen die zijn gedaan had ik voor een dergelijke fiets zelf al in gedachten, dus die kosten bespaar ik alvast.
laten we eerlijk zijn; de grote plastic spatbordflap is gewoon iet mooi op deze fiets.(hoewel smaken altijd verschillen)

Verder nog punten om op te letten?

Mijn spatbordje heb ik ook aangepast....
Enige zwakke punten van deze fiets zijn de nokkenasketting-spanners en de o-ring bij de waterpomp. Eerste punt is niet van buitenaf te controleren, tweede punt kan je checken door onder het blok te gaan liggen en (rechtsvoor) speuren naar koelvloeistof.
Let verder op de standaard dingen als ketting/tandwielen/schijven/blokken etc.
Het gewoon een hele goede motor en kan je bijna geen miskoop begaan!!
 
Op vrijdag 21 maart 2003 11:17 schreef VTRDopey het volgende:Mijn spatbordje heb ik ook aangepast....

Een ander pluspunt vond ik bij deze motorshop dat hij daar al drie jaar in service is en dat daarnaast de hele onderhouds-history vanaf levering bekend is.
 
tjah
wat kan ik zeggen
vtr de max
hopelijk tel ik ook
ik rij met een sp2
ben op zoek naar een uitlaat
kan iemand me helpen
kwil hem onder de kont, maar ik wil ook mijn steuntjes behouden
akrapovic gaat niet
bestaat niet meer onder de kont heb ik horen zeggen
ben wanhopig

Ik kan je Two Brothers Racing aanraden.
Vol geluid :9~
hard en prachtig :}
 
Ik heb mijn VTR nu ong. een jaar en heb er bijna 7000km. op zitten (km. stand 27000km.) het is ong. mijn 17e motor maar mijn 1e 2-cilinder.
Ik ben verkocht, het plezier wat je hebt met de 2 cilinder is niet te vergelijken met een 4 cilinder (wat een fun)
Ik heb ook een dymo-run laten doen, daaruit blijkt dat de
VTR (zoals alle VTR'REn) standaard te arm staat afgesteld, vandaar ook dat een ontstekingsvervroeger mischien een uitkomst bied ????
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er absoluut geen spijt van heb dat ik een VTR heb aangeschaft, hooguit dat het een firestorm is en geen SP1 ??

Kan nooit kwaad een afstelling op de bank, ze staan algemeen vrij arm afgestel die dingen, zelfs een dynojet kit levert standaard te kleine sproeiers, er zitten iets tot max 200 in de zetjes, de mijne loopt nu fatsoenlijk met 210 erin. Maar is wel een aanrader zon afstelling
 
waar kan ik die vinden?
kan jij me misschien ietske uitleg geven
of een site waar ze die uitlaat tonen?

dit is niet echt een site ma er staat wel een plaatje op
(http://images.google.nl/imgres?imgurl=folk.uio.no/joakimt/vtr/mifflin.jpg&imgrefurl=http://folk.uio.no/joakimt/vtr/pictures.html&h=900&w=600&prev=/images%3Fq%3Dtwo%2Bbrothers%2Bracing%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3Dlang_nl%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26sa%3DN)
gewoon ff naar het adres kopieren,
er staat een VTR Firestorm op met Two Brothers Racing uitlaat op

gr. #1 Racekip
 
Op zondag 23 maart 2003 14:03 schreef Kawa AR50 het volgende:dit is niet echt een site ma er staat wel een plaatje op
(hele lap text als URL)
gewoon ff naar het adres kopieren,
er staat een VTR Firestorm op met Two Brothers Racing uitlaat op

gr. #1 Racekip

Wist je dat dit hetzelfde oplevert, maar dan met minder tekst? ;)

[*url=http://..............]tekst[/*url], maar zonder *-etjes.

Koz
 
Nu de cente nog '( In april zou het er moeten zijn......

Ik las trouwens op de UK VTR forum ( www.VTR1000.co.uk ) dat er soms ook balhoofdlagerproblemen voorkwamen? weet jij daar iets van en hoe constateer je zo iets?

Volgens mij is het geen veel voorkomend probleem. Het is vrij lastig om het goed te checken, omdat de voorkant vrij van de grond moet komen. Als `ie soepel stuurt tijdens je proefrit zit het waarschijnlijk wel goed..
 
Heeft iemand wel eens problemen gehad met hard uit stilstand accelereren?? Als ik `m vol opentrek en ik laat de koppeling niet te snel opkomen (om een wheelie te voorkomen), dan schiet `ie bij een hoog toerental door de koppeling. :?
Het gebeurt vlak voor dat je de koppeling helemaal hebt op laten komen. Verder nooit problemen met koppelen/schakelen
 
dat verhaal komt mij niet bekend voor. Ik trek zelf ook nogal eens fanatiek weg, maar dan hek geen problemen met de koppeling.

Heb trouwens net een K&N filter erin gezet. Geluid is wel iets beter, nu even kijken of de actieradius ook iets toeneemt. Zoniet dan niet, die brom onder de tank maakt het nog een stuk leuker om kilometers te maken met mn VTR.

ps goed forum dit....... :}
 
dat verhaal komt mij niet bekend voor. Ik trek zelf ook nogal eens fanatiek weg, maar dan hek geen problemen met de koppeling.

Heb trouwens net een K&N filter erin gezet. Geluid is wel iets beter, nu even kijken of de actieradius ook iets toeneemt. Zoniet dan niet, die brom onder de tank maakt het nog een stuk leuker om kilometers te maken met mn VTR.

ps goed forum dit....... :}

Wat heb je betaald voor dat filter?? Ik zit er nl. ook aan te denken. Niet voor het geluid, want daar heb ik m`n Nikko`s voor :9~ Verbruik mag wel wat omlaag...
 
Misschien dat ik iets gemist heb maar alleen een k&n filter monteren zonder de sproeierbezetting aan te passenlijkt mij geen goed idee. Een Vtr staat zoals eerder ook al vermeld standaard vrij arm afgesteld, met een open luchtfilter wordt dit alleen maar erger. Wil je dus langer en echt genieten van meer/ beter geluid laat dan ook een kitje monteren.......
 
het klopt inderdaad dat bij alleen een filter monteren de motor niet beter gaat lopen. opnieuw afstellen is nodig. Natuurlijk is het laten dynojetten beter maar das ff te duur voor mij. komt nog wel denk ik. alleen even opnieuw afstellen en synchroom zetten doet al veel. Voor het filter heb ik iets meer als 110 euro betaald. zal ongetwijfeld ergens goedkoper te krijgen zijn maar ik haal alles gewoon bij mn dealer. is misschien wel duurder, maar betaal liever iets meer voor zo iemand als dat er zometeen alleen nog maar safes en motoports zijn. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan