VTR of TL

Ik zou voor de TL gaan,er is toch duidelijk meer energie bij de ontwikkeling van deze fiets gestoken in vergelijking tot de VTR.
En dat merk je wel degelijk.
Op deze fiets blijft het rijden Fun, met een hoofdletter.
En is er zeker één die niet in de categorie van snelle vervelers valt.
Speciaal de eerdere versies zijn niet te versmaden.
Kortom een TL is gewoon, :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Ik zou voor de TL gaan,er is toch duidelijk meer energie bij de ontwikkeling van deze fiets gestoken in vergelijking tot de VTR.
En dat merk je wel degelijk.
Op deze fiets blijft het rijden Fun, met een hoofdletter.
En is er zeker één die niet in de categorie van snelle vervelers valt.
Speciaal de eerdere versies zijn niet te versmaden.
Kortom een TL is gewoon, :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
Dus ik moet blij zijn met mijn 97er? Is een geweldige fiets hoor maar toch zou ik wel een hogere top willen hebben.
 
Dus ik moet blij zijn met mijn 97er? Is een geweldige fiets hoor maar toch zou ik wel een hogere top willen hebben.
.

Ik begrijp wat je bedoeld,wanneer je met een groepje vrienden aan het beuken bent over de snelweg,dan had het zeer welkom geweest wanneer de top van de TL iets hoger lag.
Nu moet ik wel zeggen dat bij redelijke gunstige omstandigheden een top van ca,26o niet verkeerd is.
Maar ja, wanneer er een paar méérijden met van die
hedendaagse 4 cil 1000 cc supersports,dan zul je het op top snelheid moeten afleggen.
Ik rij zeer regelmatig met een maat van me,hij op z'n 2002 Blade welke een Dyno kid heeft en een Akrapovic uitlaatsysteem .
Maar indien we snelweg af zijn wat meestal het geval is,dan is er voor hem géén bijhouden meer aan.
Nu is het wel zo dat mijn fiets qua stuur en rij gedrag, niet veel meer van de orginele TL heeft, daar is hij te veel voor onder het mes geweest.
Maar ik blijf erbij,de TL ook als standaard fiets er een vinden mits je haar op de juiste wijze weet te berijden een geweldige fiets vinden.
:} :]
 
Zat achter je zaterdag in duitsland volgens mij gaat dat ding wel .....

(alleen spijkerbroek -----> niet slim ;) )
Ach ja, wat zal ik zeggen, Dainese wil niet meewerken aan mijn broekendragerijen, ze komen maar niet over de brug met mijn broek. Ik ga niet thuis op de bank zitten omdat ik geen leren broek aan m'n reed heb, rij al meer dan 20 jaar zo rond en dat is langer dan de meeste hier. Mijn benen zien er nog netjes uit hoor. :P
Tl staat bovenin wat te rijk dus er is nog wel wat topsnelheid te winnen. (PCII)
 
.

Ik begrijp wat je bedoeld,wanneer je met een groepje vrienden aan het beuken bent over de snelweg,dan had het zeer welkom geweest wanneer de top van de TL iets hoger lag.
Nu moet ik wel zeggen dat bij redelijke gunstige omstandigheden een top van ca,26o niet verkeerd is.
Maar ja, wanneer er een paar méérijden met van die
hedendaagse 4 cil 1000 cc supersports,dan zul je het op top snelheid moeten afleggen.
Ik rij zeer regelmatig met een maat van me,hij op z'n 2002 Blade welke een Dyno kid heeft en een Akrapovic uitlaatsysteem .
Maar indien we snelweg af zijn wat meestal het geval is,dan is er voor hem géén bijhouden meer aan.
Nu is het wel zo dat mijn fiets qua stuur en rij gedrag, niet veel meer van de orginele TL heeft, daar is hij te veel voor onder het mes geweest.
Maar ik blijf erbij,de TL ook als standaard fiets er een vinden mits je haar op de juiste wijze weet te berijden een geweldige fiets vinden.
:} :]
Vertel eens wat jij zoal aan je fiets veranderd heb dan? Heb zelf dus een Ohlins achterdemper en wp veren in de pootjes zitten.
 
Jah, dat wil ik ook wel weten want ik vind de TL in lange snelle bochten soms geheel niet lekker aan voelen.....

Wat is jouw geheim?
 
Jah, dat wil ik ook wel weten want ik vind de TL in lange snelle bochten soms geheel niet lekker aan voelen.....

Wat is jouw geheim?
Ik moet zeggen dat de mijne het juist goed doet in de wat snellere bochten hoor, niet de supersnelle (topsnelheid) maar de echte hangers die je met 200 neemt, doet-ie super. B.v. bij Hoofddorp achter de skipiste, als ik die met 200 neem voel ik me happy hoor.
 
Ik moet zeggen dat de mijne het juist goed doet in de wat snellere bochten hoor, niet de supersnelle (topsnelheid) maar de echte hangers die je met 200 neemt, doet-ie super. B.v. bij Hoofddorp achter de skipiste, als ik die met 200 neem voel ik me happy hoor.

Ik niet, ik heb een raar gevoel bij die achterkant. Of hij ieder moment er vandoor kan gaan. :(
 
een vtr is zeker een goede fiets stuurt goed
(zeker met een paar kleine aanpassingen)en is erg
stabiel en met een paar andere dempertjes en
dyno kitje loopt zo'n ding als een kanon

oja een nadeel met iemand achterop rijd hij kut

wordt dan veel te ligt van voren
 
een vtr is zeker een goede fiets stuurt goed
(zeker met een paar kleine aanpassingen)en is erg
stabiel en met een paar andere dempertjes en
dyno kitje loopt zo'n ding als een kanon

oja een nadeel met iemand achterop rijd hij kut

wordt dan veel te ligt van voren
Tell me more about the 'aanpassingen'???
 
onder de achter schokker een alu 5mm spacer
monteren (zijn veel voorbeelden van te vinden
op vtr sites)

aan de voorkant ongeveer 10mm verlagen
en 125mm luchtkamer in voorfork
demping en veer voorspanning is natuurlijk afhankelijk van gewicht en rijstijl

ik 97kg achter 1 na zwaarste stand voor op derde streepje demping nagenoeg standaard

oja helpt zeker goed rennsport rs2 achter en rs1 voor

moet je doen super grip whauw wat een band
 
oeps echt kut gelukkig heb je zelf niks

probeer ze nou maar een goe 2e hands setje

kost tussen de 100 en de 150 euro

en ik ken iemand die op een cbr 600 2001 6000km

op een setje rijd en hij rijd niet als een mietje

dus een super band en ook nog eens super budget
 
Vertel eens wat jij zoal aan je fiets veranderd heb dan? Heb zelf dus een Ohlins achterdemper en wp veren in de pootjes zitten.

Ik zou zo zeggen ga naar m'n site en zie, wat er aan veranderd is .
Kan het onmogenlijk allemaal gaan opnoemen.
Hoop dat het je wat duidelijkheid geeft.
;)
 
oja vergeten de standaard achter schokker van honda is al vrij goed dus die laat ik lekker zitten.
is de voorfork zitten nu nog standaard veren maar van de winter wil ik wat zwaarde en progresievere
veren monteren van hij is net effe te slap.
 
Zelf heb ik de TL gestuurd en vindt het een prachtige machine. En hij heeft een heerlijke sound.
 
Terug
Bovenaan Onderaan