VTR SP Topic chapter 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
1) Krappe bochten met een sp bv. in de bergen. Vinden jullie dat ook eng? Dit i.v.m. de beperkte stuurslag. Bij een beetje sturen zit je al met je polsen tegen de tank. Ik bedoel dus van die slome bochten op campings en bij keren op de weg.

2) Stond vandaag bij stoplicht en wou wegrijden. Opeens hapte de koppeling heel erg. Je hoorde hem de plaat hard grijpen. Bij 2e poging weer en kon niet normaal wegrijden. Maar even langs de kant gegaan :') Lag het aan mij? te snel willen? of te weinig gas? Ik kan het namelijk wel normaal gezien :P Of kunnen jullie iets linken aan het mechaniek van de koppeling (deffect ofzo).

dank!

krappe bochten zijn niet fijn, maar ook niet eng. maar ik kom echt niet met mijn polsen tegen de tank, zelfs niet bij de max. uitstoot.

liever gewoon lange doordraaiers.

snel happen is geen soepele overgang gas/koppeling.

kan super soepel. kan ook met happen.
 
1) Krappe bochten met een sp bv. in de bergen. Vinden jullie dat ook eng? Dit i.v.m. de beperkte stuurslag. Bij een beetje sturen zit je al met je polsen tegen de tank. Ik bedoel dus van die slome bochten op campings en bij keren op de weg.

2) Stond vandaag bij stoplicht en wou wegrijden. Opeens hapte de koppeling heel erg. Je hoorde hem de plaat hard grijpen. Bij 2e poging weer en kon niet normaal wegrijden. Maar even langs de kant gegaan :') Lag het aan mij? te snel willen? of te weinig gas? Ik kan het namelijk wel normaal gezien :P Of kunnen jullie iets linken aan het mechaniek van de koppeling (deffect ofzo).

dank!

eerder te veel gas, heeft die van mij ook wel eens last van
 
@ Prof: 2) "snel happen is geen soepele overgang gas/koppeling." Ik laat/liet de koppeling langzaam opkomen en gaf gewoon gas (edit: ja, misschien wel te veel. Ga er is op letten). Zeker de 2e poging omdat ik me echt kapot schaamde :$ Normaal heb ik nooit problemen.

1) Mijn polsen/ handen tegen de tank aan ja. De gedachten eraan alleen al maken me wankel. Misschien moet ik is een opfris cursus rijden doen :/ |
 
Laatst bewerkt:
Krappe bochtjes rijden is niet tof op de SP. Lange doordraaiers moet ie hebben. Voor het korte werk kun je beter oefenen op zo'n SM'etje zoals hierboven *O*
 
1) Krappe bochten met een sp bv. in de bergen. Vinden jullie dat ook eng? Dit i.v.m. de beperkte stuurslag. Bij een beetje sturen zit je al met je polsen tegen de tank. Ik bedoel dus van die slome bochten op campings en bij keren op de weg.

2) Stond vandaag bij stoplicht en wou wegrijden. Opeens hapte de koppeling heel erg. Je hoorde hem de plaat hard grijpen. Bij 2e poging weer en kon niet normaal wegrijden. Maar even langs de kant gegaan :') Lag het aan mij? te snel willen? of te weinig gas? Ik kan het namelijk wel normaal gezien :P Of kunnen jullie iets linken aan het mechaniek van de koppeling (deffect ofzo).

dank!
1) Nee, vind ik ook niet al te leuk. Draaien op de weg moet ik me echt weer een keer gaan aanleren op de SP op een parkeerplaats.. op de CB500 was het *smijt* en je draaide met een been in je nek en de gsm in je hand een rondje om een cdrom, maar met de SP vind ik het maar niks. Of het door de brede tank komt icm mn korte armpjes, of gewoon door de supersport geometrie... bleh.
In ieder geval had ik met de zomervakantie pas echt de mogelijkheid om goed krappe bochtjes te rijden maar toen had ik een vrij hoge tanktas erop. Dus dan kreeg ik hem al helemaal niet echt lekker meer afgeplat.
Maar ik weet van mezelf dat ik de volledige stuuruitslag niet benut en dat ik hem niet plat genoeg duw, dus het probleem is al gevonden. Nu nog een oplossing om de schakelaar om te zetten en dat gewoon te doen. B|

2) Ook wel eens gehad... als ik heel rustig en vloeiend weg rijd is er niks aan de hand, 1 tikkeltje sportiever en hij wil zich wel eens verslikken of happen met de koppeling. Lees ik hier vaker, dus zal wel de aard van het beestje zijn.
 
Ik heb even twee korte vragen:

Wat is de orginele gearing van een Honda SP1?

Met welke tandwielverhouding rijden jullie op Assen?

Bij voorbaat dank
 
origineel zijn de tandwielen 16/40

korte bochtjes is idd niet fijn op de sp ik zou er geen achtje mee kunnen draaien op het motorexamen. :P
komt denk ik voornamelijk door de lange 1e en het bokkige twin karakter.
op mn vorige motor cbr600 ging dat makkelijk.
 
origineel zijn de tandwielen 16/40

korte bochtjes is idd niet fijn op de sp ik zou er geen achtje mee kunnen draaien op het motorexamen. :P
komt denk ik voornamelijk door de lange 1e en het bokkige twin karakter.
op mn vorige motor cbr600 ging dat makkelijk.

valt zeker wel een 8 mee te maken...

elke keer als ik naar huis moet, dien ik een extreme haarspeldbocht te maken. Zo'n sp kun je prima de hoek omduwen. valt toch niet om.
 
Ik heb even twee korte vragen:

Wat is de orginele gearing van een Honda SP1?

Met welke tandwielverhouding rijden jullie op Assen?

Bij voorbaat dank

Ik reed met 16/44 op Assen, maar ik kom dan nog niet aan zijn 6 toe. 5 en een beetje. (komt door die klote bochten die ze der in gemaakt hebben ;) ).

Als je uitgaat van een top van 240/250 echte kilometers, heb je volgens mij zat.

Ik denk dat je, 15-2,3,44 of zoiets zult willen rijden. Zou zelf achteraf voor ook nog een tand minder gedaan hebben.

Er zijn er hier meer die op Assen rijden, weet niet wat die er van vinden...
 
ik rij zelf met 16-42 op Assen. En soms heb ik het idee dat ik wel iets anders wil. Maar moet eigenlijk es proberen wat de verschillende verhoudingen voor resultaat hebben op het circuit..

Maar ligt ook veel aan mezelf denk ik wel es. De ene sessie draai je heel soepel en de andere schakel je weer net te vroeg of te laat en zit je weer halfbakken in de bocht..

Laat het maar weer heel gauw voorjaar worden.. Wil der weer graag tegen aan op de steel pig... :9~ :9~

:W
 
Moet je, en dan kijk ik eigenlijk naar de uitlaten van de motor van FvR, de originele knipperlichten verwijderen/wijzigen dmv undertail als je het hoge model uitlaat erop zet?

Hoorde ik daar mijn naam? ;) (ik lees altijd alles maar bericht hier te weinig volgens mij :$ )

456825084_6_qJmv.jpg


*O*
 
ik krijg op de beginpagina de foto's gedeeltelijk niet meer te zien bandwith ellende staat er ...
 
Ik heb even twee korte vragen:

Wat is de orginele gearing van een Honda SP1?

Met welke tandwielverhouding rijden jullie op Assen?

Bij voorbaat dank

Ga je die SP1 weer rijdbaar maken dan? Mooi voor een endurance in jouw geval *O*
Voor mij 16-42, maar hangt ook van je bandenkeuze af. Ik rij nu met een 190/55 en dan moet de gearing eigenlijk weer korter. 16-44 denk ik. Met een tandje 15 voor is ie wel sneller uit de bocht maar je schakelt je suf, in no time zit je weer in de begrenzer.
 
is ook apart, want is wel een sp1, en dan toch wit.... Oftewel is een wannabe sp2!! :+
Wel een mooie kleurstelling idd...
 
is ook apart, want is wel een sp1, en dan toch wit.... Oftewel is een wannabe sp2!! :+
Wel een mooie kleurstelling idd...

Volgens de achterbrug wel maar volgens het frame weer niet aangezien die zwart is.

Oftewel het is een vuilnisbakken ras maar wel een mooie! :+
 
Volgens de achterbrug wel maar volgens het frame weer niet aangezien die zwart is.

Oftewel het is een vuilnisbakken ras maar wel een mooie! :+

Denk dat 't een sp1 is die is gepimpt naar een sp2.. Kuipruitsteuntje is ook zwart, is ook van de sp1. En denk dat het frame gespoten/coat is, zie een beschadiging achterop.. En origineel beschadigd dat niet zo snel lijkt me!
 
1) Krappe bochten met een sp bv. in de bergen. Vinden jullie dat ook eng? Dit i.v.m. de beperkte stuurslag. Bij een beetje sturen zit je al met je polsen tegen de tank. Ik bedoel dus van die slome bochten op campings en bij keren op de weg.
dank!
Het is een feit dat de SP zich in krappe bochten moet wringen, en dat "ze" dat niet leuk vind, maaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......

.... met wat oefenen kun je hest wel wel handle-len. Wat je moet doen:
- gebruik je achterrem
- geef wat gas bij, zodat je hem voelt trekken.
(- omdat de SP een 2 cilinder is, zul je wat moeten spelen met de koppeling, om het bokken te voorkomen. Bij 4cilinders hoeft dat niet.)
- duw de motor van je af. Daarmee bedoel ik dat je het tegen over gestelde moet dan dan bij snellere bochten. De motor is dus schuin, terwijl jij rechtop, misschien zelfs een beetje de andere kant op hangt. (counter weighting)
- en kijken naar het middenpunt/as

hier de demo op een goldwing

Dit laatste voelt zeker in het begin erg raar.

et voila. Oefenen op een grote parking en je zult zien dat het wel degelijk kan.

Maar aarom al die moeite als je ook met beide beentjes op de vloer je SP kan draaien.
 
Laatst bewerkt:
Het is een feit dat de SP zich in krappe bochten moet wringen, en dat "ze" dat niet leuk vind, maaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......

.... met wat oefenen kun je hest wel wel handle-len. Wat je moet doen:
- gebruik je achterrem
- geef wat gas bij, zodat je hem voelt trekken.
(- omdat de SP een 2 cilinder is, zul je wat moeten spelen met de koppeling, om het bokken te voorkomen. Bij 4cilinders hoeft dat niet.)
- duw de motor van je af. Daarmee bedoel ik dat je het tegen over gestelde moet dan dan bij snellere bochten. De motor is dus schuin, terwijl jij rechtop, misschien zelfs een beetje de andere kant op hangt. (counter weighting)
- en kijken naar het middenpunt/as

hier de demo op een goldwing

Dit laatste voelt zeker in het begin erg raar.

et voila. Oefenen op een grote parking en je zult zien dat het wel degelijk kan.

Maar aarom al die moeite als je ook met beide beentjes op de vloer je SP kan draaien.

zo hoek ik hem altijd het hoekje om bij mij thuis... Dan kun je echt zeer krappe bochtjes maken. dat het niet snelgaat daar aan toe.
 
die 2in1 van jardine lijkt me wel wat, maar ja heb al van die tita leo's. Mochten die nog eens slijten of uit elkaar knallen dan wist ik het wel.
 
Volgens de achterbrug wel maar volgens het frame weer niet aangezien die zwart is.

Oftewel het is een vuilnisbakken ras maar wel een mooie! :+

Er staat ook RVT op en niet VTR, wat er op zou kunnen duiden, dat ie niet van hier is, maar bijvoorbeeld uit de US, waar ze als mijn observatie juist is, vaker een zwart dan alu kleurig frame hebben/hadden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan