Koeno
MF veteraan
Hi,
Ik heb vorig jaar een gecrashte VTR 1000 F gekocht.
Motor volledig rijklaar gemaakt (koppingsdeksel was stuk en dus vervangen, veel kosmetisch werk en batterij was stuk).
Motor heeft k&n filter & Leovince (race only) uitlaten alsook een dynojet afstelling.
Dit allemaal werd door vorige eigenaar gedaan en ik weet dat hij toen gewoon goed reed (luid, maar goed)
TIjdje geleden korte testrit om te gaan tanken... max 5Km gereden en dat ging super goed.
Start vlot, trok vlot op, ging mooi in toeren zonder te veel aarzelen.
Gisteren een "langere" testrit gedaan.
Eerst 5tal km richting een tankstation om daar banden op juiste spanning te zetten.
Daarna op een 90km/u baan wat "opgetrokken" tot de motor begon te bokken.
Veel backfire, gasloslaten = stilvallen.
starten lukte nog altijd maar gas moest open.
naar huis rijden lukt enkel door gas vrij open te houden.
Als je dan probeerde op een rechtstuk met constante gas te rijden, dan lukte dat niet.
Bij constante gashand schoot de motor soms in toeren, soms inhouden, dan weer in toeren schieten.
Mijn eerste idee was een vervuilde carburator, maar dat zou volgens mij onmiddellijk problemen moeten geven en niet na 7a8km?
idee is om vanavond nog eens koudstart te proberen en korte rit te maken om te kijken in hoeverre de problemen terug komen.
wat kan ik nog controleren?
Ik heb vorig jaar een gecrashte VTR 1000 F gekocht.
Motor volledig rijklaar gemaakt (koppingsdeksel was stuk en dus vervangen, veel kosmetisch werk en batterij was stuk).
Motor heeft k&n filter & Leovince (race only) uitlaten alsook een dynojet afstelling.
Dit allemaal werd door vorige eigenaar gedaan en ik weet dat hij toen gewoon goed reed (luid, maar goed)
TIjdje geleden korte testrit om te gaan tanken... max 5Km gereden en dat ging super goed.
Start vlot, trok vlot op, ging mooi in toeren zonder te veel aarzelen.
Gisteren een "langere" testrit gedaan.
Eerst 5tal km richting een tankstation om daar banden op juiste spanning te zetten.
Daarna op een 90km/u baan wat "opgetrokken" tot de motor begon te bokken.
Veel backfire, gasloslaten = stilvallen.
starten lukte nog altijd maar gas moest open.
naar huis rijden lukt enkel door gas vrij open te houden.
Als je dan probeerde op een rechtstuk met constante gas te rijden, dan lukte dat niet.
Bij constante gashand schoot de motor soms in toeren, soms inhouden, dan weer in toeren schieten.
Mijn eerste idee was een vervuilde carburator, maar dat zou volgens mij onmiddellijk problemen moeten geven en niet na 7a8km?
idee is om vanavond nog eens koudstart te proberen en korte rit te maken om te kijken in hoeverre de problemen terug komen.
wat kan ik nog controleren?