Waar blijven ze? (de 125cc motorfietsen?)

Die yamaha (r125??) die je laat zien, is dat wel een 11kw motor? Naast het aantal (max. 125) cc, moet je ook letten op het aantal (max. 11) kw...
 
Opzich.. ik heb zitten denken om er een 125 cc voor woon/werk verkeer bij te nemen. Voordeel is wel dat me vriendin daarop kan als we gaan toeren.... ;)
 
Er is in principe een hoop keuze van verschillende fabrikanten. Ze waren er alleen niet in de NL omdat er hier geen markt voor is/was.

Nu met die nieuwe regel kijken ze eerst even de kat uit de boom denk ik en als het allemaal doorgaat zullen veel van de motortjes die al wel in het buitenland rijden ook hier ingevoerd gaan worden.
 
Ik maak me eigenlijk meer zorgen om dit forum.
Over een jaar stikt het hier wellicht van de wannabees die ineens 'motorrijders' zijn omdat ze een licht rijbewijs in hun zak chips vonden en een Spartamet-turbo hebben gekocht.
 
ik zie ze al geregeld voorbij schuiven, open uitlaat erop en het klonk ook nog!
Steeds meer uitlaatfabrikanten komen met leuke uitlaten voor de 125 cc modellen, dus ze zijn er wel degelijk, denk ik dan.
 
Ik maak me eigenlijk meer zorgen om dit forum.
Over een jaar stikt het hier wellicht van de wannabees die ineens 'motorrijders' zijn omdat ze een licht rijbewijs in hun zak chips vonden en een Spartamet-turbo hebben gekocht.
Welk probleem ontstaat er dan voor MF?
 
Ik maak me eigenlijk meer zorgen om dit forum.
Over een jaar stikt het hier wellicht van de wannabees die ineens 'motorrijders' zijn omdat ze een licht rijbewijs in hun zak chips vonden en een Spartamet-turbo hebben gekocht.

Denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken met die nieuwe regeling, want je moet nog steeds een motorrijbewijs halen voor die lichte motoren, en als je dat ervoor over hebt, zul je waarschijnelijk ook daarna wel doorgaan voor zwaardere motoren.

Met de mogelijke regeling waarbij je een licht motorrijbewijs krijgt bij je autorijbewijs, zou je je idd wel zorgen kunnen gaan maken over het forum...
 
Oh sorry :P

Nee, maar dan heb je enigzins wel gelijk, maar opzich zou ik het wel leuk vinden als er wat meer motorverkeer op de weg komt, zolang het maar geen opgefokte brommertjes zijn.. ;)
 
Op de snelweg houdt het niet over, maar je kan goed schuilen tussen de vrachtwagens die met 90 km/uur over de rechterbaan rijden.

Dat is heerlijk, vooral als de vrachtwagen voor je in de remmen gaat voor een file en jij ook netjes afremt (om er met een lagere snelheid iets later langs te gaan om te filerijden) maar de vrachtwagenchauffeur achter je het te laat door heeft en je even een duwtje geeft om de vracht van je voorganger te inspecteren. Ik ga dus NOOIT tussen twee vrachtwagens rijden, ook niet met de auto. Dat is vragen om een sandwich (nee, geen BLT sandwich).

Die Yam R125 is een leuk ding, maar veelste duur, net als de Aprilia en Derbi.
 
Aprilia SX125
Aprilia%20SX125.jpg


Yamaha DT125x
06_yamaha_dt125x.jpg


KTM EXC 125
2007_KTM_125_EXC.jpg


Aprilia RS125
Aprilia-RS125-2.jpg


Husqvarna WR125
2009-Husqvarna-WR125-Left-Angle.jpg


En zo'n 125 cc supermoto is best leuk, althans als het 2takt is!:-)
 
Laatst bewerkt:
Dat komt omdat die 125ccs in het buitenland (italie enzo) niet gebruikt wordt voor motorrijden zoals we dat hier doen. In italie is zo'n 125cc vooral als vervoer door de stad. In nederland hebben we daarvoor de fiets.
Voor vervoer buiten de stad heb je in nederland niet zo veel aan een 125cc.
 
Jawel hoor, 60/80 wegen is ook prima.

Als je zo'n ding gebruikt zoals een supermoto wordt gebruikt heb je prima vermaak.
 
Ik maak me eigenlijk meer zorgen om dit forum.
Over een jaar stikt het hier wellicht van de wannabees die ineens 'motorrijders' zijn omdat ze een licht rijbewijs in hun zak chips vonden en een Spartamet-turbo hebben gekocht.
Maar ieder jaar worden we toch al overspoeld door zo'n stortvloed aan testosteronenbommetjes met een vers A-tje op zak?

Het voordeel is dat we van dat gezeur af zijn van "kun je een R6 ook kopen op 25kW?"

:+
 
Maar ieder jaar worden we toch al overspoeld door zo'n stortvloed aan testosteronenbommetjes met een vers A-tje op zak?

Het voordeel is dat we van dat gezeur af zijn van "kun je een R6 ook kopen op 25kW?"

:+

Dat moet dan toch wel minstens een R1 zijn he ;)
Over een Hayabusa Turbo nog maar niet te spreken :X
 
Laatst bewerkt:
125CC, is dat niet meer iets voor auto's? Daar worden de blokjes steeds kleiner, bij motoren worden ze steeds groter.
 
11kW... :X

Al die tweetakten kun je al schrappen, want die hebben gewoon te veel vermogen :P Je hebt wel 11kW Aprilia 125s, maar die rijden dan weer van geen kant :N

Die 125cc is het uitgangspunt, maar ze mogen ook nog eens maar maximaal 11kW (16pk) uitbraken. Niet bijzonder veel dus. Gok dat ze er ook nog wel een maximaal vermogen per KG aan zullen hangen (zoals nu het geval is bij de 25kW regeling) en dan vallen ook die 125cc supermoto's af door hun veel te lage gewicht :X |(

Dus, wanneer gaan we de straten van de randstad gevuld zien met dit soort gevallen? :\

3503983_1.jpg
 
Over een half jaartje is het zover, het Europese rijbewijs met de invoering van een 'superlight' 125cc categorie in Nederland.

Toch lees ik op internet maar weinig van fabrikanten en importeurs die hier op in gaan springen. Misschien staat het wel allemaal in de motorblaadjes, maar die lees ik niet of nauwelijks.
In heel Europa is het gamma van 125cc motorfietsjes breed te noemen, en stikt het er van op de weg, maar hier in Nederland wil het nog maar niet vlotten...

De markt voor deze fietsen komt er ook in Nederland aan, Je zal als fabrikant of importeur deze markt toch ook moeten/willen bedienen? Dus waar blijven ze?

Ik zou graag een leuke machine voor bijvoorbeeld woon/werk of stadsverkeer willen hebben, lekker licht en zuinig. En nee, ik ga niet op een full tupperware scooter zitten.

Zijn nou alleen KTM en Yamaha hier mee bezig?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Is importeren niets voor je? Heb je al ervaring in en dan is de keuze reuze. BE, DLD of F.

Bijv zo'n Cagiva Raptor 125.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net 30 geworden,en afgelopen januarie mijn A gehaald.

En jawel,ik heb een heuse Honda SH150i motorscooter gekocht :Y
Doe er alles mee, W-W , tourtjes kort of lang,afgelopen zaterdag nog 500 km gereden door heel Zeeland.

Geen moment spijt van de aankoop,integendeel ;)

Er is wel een groep voor de lichtere categorie,al is dat moeilijk voor te stellen voor de BIG BOYS hier _O-
 
Van de 125cc scoots wemelt het sowieso al.

Maar de meeste daarvan staan op een blauw plaatje :+

en leuk en aardig, maar de gemiddelde 18 jarige jongen heeft echt geen geld voor een rijbewijs van +- 1.500 euro en dan nog een nieuwe 125cc voor 2 jaar van zeg 5 duizend euro.

en 2ehands 125cc'tjes zijn maar zeldzaam.


Wat ben ik toch blij dat ik het nu ga halen zeg en dan een 600cc hallen (met maar 32kw onbegrensd :+ dus ik ga niks verkrachten hoor! :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net 30 geworden,en afgelopen januarie mijn A gehaald.

En jawel,ik heb een heuse Honda SH150i motorscooter gekocht :Y
Doe er alles mee, W-W , tourtjes kort of lang,afgelopen zaterdag nog 500 km gereden door heel Zeeland.

Geen moment spijt van de aankoop,integendeel ;)

Er is wel een groep voor de lichtere categorie,al is dat moeilijk voor te stellen voor de BIG BOYS hier _O-

We zullen deze replay eens bewaren voor...nou laten we zeggen over 1 jaar.
Dan heb je vast wel eens een keer op een 600 o.i.d. gereden waarvan je dan hetzelfde zegt als wat je nu over je scooter predikt. ;)
Natuurlijk moeten we niet vergeten dat in de 70-er jaren hele volksstammen heel Europa door reden in een fiat 500.
Mja, toen had je ook nog zwart/wit televisies.
 
Honda mb8, honda mt8 honda cr125(ja ook op kenteken verkrijgbaar).

Lekker al die 2taktjes weer:) kijken hoelang het duurt voordat dit afgeschaft wordt qua milieueisen, lang leven nederland...
 
Sja,het is een keuze he.

Voordelen,hij past in een standaard fietsenschuurtje,rijd minimaal 1:34 en het is zitten gas en weg.

Als ik nou wat beter in het geld zou zitten dan had ik vast zwaarder gereden,en misschien zelfs gewoon schakel,maar zoals het nu is ben ik er erg tevreden mee :)

Ik heb er de grootste lol mee,en daar draaid het om toch ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan