Einde voor de benzine motorfietsen?

Italie -Hongarij-Polen en Duitsland verzetten zich nu tegen de tekst in het plan en weigeren goedkeuring

 

Dan pas..?
Dat wordt die van mij dit jaar al..


41WLAtype2.jpg
 
Ik lees hier toch wat anders...

Bekijk bijlage 1855878
Je leest selectief het andere artikel zegt nog meer.
Maar komt erop neer Frankrijk klaagt-Duitsland is samen met Italie-Hongarij en Polen tegen.
Begrijp nu paulus de boskabouter onze frans timmerman is hierover verontwaardigt.
Onze klimaat goeroe wil nu proberen in gesprekken de landen nog zover te krijgen.
Maar of dit lukt geen idee?
Je blindstaren op alleen elektrisch rijden zoals fransje wil dat vinden de andere protesterende landen maar niks.
Dan ga je allen op maar 1 technologie vertrouwen en gaat dat fout zit je met een probleem.
Accus worden in China gemaakt en als dat land dwars gaat liggen wegens globale wereld problemen elders heb je een groot probleem.
Maar stemmingen hierover zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld.


Screenshot_20230309-154612.png


Screenshot_20230309-154628.png
 
Laatst bewerkt:
ipv afhankelijk te zijn van russische olie gaan we dat veranderen naar afhankelijk zijn van chinese lithium(accu's).
vééél beter _O-:N|(
 
ipv afhankelijk te zijn van russische olie gaan we dat veranderen naar afhankelijk zijn van chinese lithium(accu's).
vééél beter _O-:N|(
Tja van het ene kwaad naar het andere wetende dat China uit is op wereld heerschappij.
Maar wij leren er niks van.
Bedoel met wij de Europese mannen en vrouwen in Brussel die dit besluiten voor de Europese bevolking.
Of de Europese bevolking dit wil of niet het gebeurd toch.
En worden we leker dom gehouden en moeten we allemaal elektrisch rijden als we doen wat paulus de boskabouter fransje timmerman zegt samen met ze vriendjes en vriendinnetjes in Brussel.
 
Diverse grote OEM's en TIER 1 maken inmiddels enorme budgetten vrij voor de ontwikkeling van waterstofbrandstofmotoren.

Vorig jaar heb ik deelgenomen aan het Aachener Colloquium. Algemene boodschap van de grote automotive namen: Ontwikelingen duren langer dan de Europese politiek zich voorstelt. (Amerikanen en Aziaten zijn veel realistischer) Afscheid nemen van de brandstofmotor is onmogelijk.
Gisteren nog deelgenomen aan een supplier meeting van BorgWarner. Boodschap: de branstofmotor is nog lang niet "opgebrand". BW gaat een complete divisie afsplitsen die zelfstandig verder gaat met focus op waterstof (verbrandingsmotor).
In April neem ik deel aan de Wiener MotorenSymposium en daar zal opnieuw bevestigd worden dat de Europese politiek te weinig kennis van technologie heeft.
Het zal niet zo'n vaart gaan lopen dat "onze tweewielers" uitsterven 😁
 
BW gaat een complete divisie afsplitsen die zelfstandig verder gaat met focus op waterstof (verbrandingsmotor).
Ik interpreteer dat toch anders. Afsplitsen betekent vaak risico’s beperken.
Maar heel goed dat ze research doen. Dat kan uiteindelijk geen kwaad.
 
Zoals in de startpost aangegeven lagen er een aantal landen dwars bij het verbod op de ICE. Het verbod is nu officieel van de baan.
Hier een artikel uit de telegraaf: ICE's na 2035
 
E fuels en de verbrandingsmotor blijft bestaan.
Hoe de Europese commissie en Frans Timmermans het nu brengen als zijnde dat alles goed is klopt niet.
Frans Timmermans wilde pertinent van de verbrandingsmotor af in 2035 en dat lukt niet.
Dus de auto industrie mag ook na 2035 verbrandingsmotoren blijven bouwen en ontwikkelen.
En in 2026 is er weer een moment voor overleg over dit akkoord.
Weet wel zeker er ook dan weer gedoe hier over ontstaat.
De verbrandingsmotor verdwijnt nooit.
Iedereen elektrisch rijden is gewoon niet haalbaar.
 
Als het dan uiteindelijk zover komt, zal dat per bouwjaar gaan, netzo als nu met auto’s vanaf een bepaald jaar.
Vanaf het jaar 2100 :P zullen er eerst motoren ouder dan 2070, milieuzones niet meer inmogen.})
Wij gaan dat in ieder geval niet meer meemaken :N
Er zijn nu (al jaren) steden met millieuzones voor bepaalde categorieen auto´s. En die worden steeds meer aangescherpt. Zal echt niet nog heel lang duren tot motorfietsen ook de Sjaak zijn...
 
Ik verwacht wel dat als je, zeker als Noord-/Noordwest-Europeaan, in 2035 nog met een verbrandingsmotor rijdt, toch op z'n minst een beetje marginaal bent en jezelf maatschappelijk een beetje uitrangeert. Niet helemaal, maar toch wel zoetjesaan steeds meer.
Wat ik wel zei, of in ieder geval bedoelde, is dat ik verwacht dat het maatschappelijk steeds minder geaccepteerd gaat worden om met brandstofvoertuigen te rijden.
Het lot wacht ons op niet al te lange termijn dat wij motorrijders met tomaten en rotte eieren bekogeld gaan worden
door hysterisch gillende Greta´s '(
 
Het lot wacht ons op niet al te lange termijn dat wij motorrijders met tomaten en rotte eieren bekogeld gaan worden
door hysterisch gillende Greta´s '(
Ik denk dat het een kwestie van kosten gaat worden , van de week was er een overzicht van de kosten van rekening rijden
Dat liep op naar 9 cent per km ( afhankelijk van de brandstof) , dan gaat de lol van een eindje rijden voor veel mensen snel over
En die E fuells daar is zoveel stroom voor nodig dat dat erg duur en inefficiënt gaat worden
 
E fuels en de verbrandingsmotor blijft bestaan.
Hoe de Europese commissie en Frans Timmermans het nu brengen als zijnde dat alles goed is klopt niet.
Frans Timmermans wilde pertinent van de verbrandingsmotor af in 2035 en dat lukt niet.
Dus de auto industrie mag ook na 2035 verbrandingsmotoren blijven bouwen en ontwikkelen.
En in 2026 is er weer een moment voor overleg over dit akkoord.
Weet wel zeker er ook dan weer gedoe hier over ontstaat.
De verbrandingsmotor verdwijnt nooit.
Iedereen elektrisch rijden is gewoon niet haalbaar.
Volgens mij is het net even anders.
Die Timmermans heeft er nu van gemaakt dat er een uitzondering wordt gemaakt voor uitsluitend CO2-neutrale brandstoffen.
En E-fuel is dat niet (per definitie). Die bestaan volgens mij ook niet , CO2-neutrale brandstoffen(op misschien groene waterstof na).
En zelfs de electriciteit die EV´s gebruiken is niet CO2 neutraal vwb de productie daarvan.....
 
Die Frans Timmermans spoort NIET.
Zakkenvuller die voor Europa is.
Als het zover komt dat ik niet meer op benzine kan/mag rijden ga ik emigreren naar Azie......mooi weer ....wegenbelasting niets of weinig en geen gezeur.
 
Als het zover komt dat ik niet meer op benzine kan/mag rijden ga ik emigreren naar Azie...

Maar dit dus. Precies dit.

Wij gaan de wereld wel even redden, terwijl de aarde echt wel blijft draaien en men "om de hoek" vrolijk doorgaat met alles wat hier verboden wordt.
 
En dan komt bij mij de vraag :Stel ik koop een volledig elektrische auto.
Hoe lang gaat die mee dan?
Accus vervangen in zo een wagen na zoveel jaar is ook ondoenlijk lijkt me en veels te duur .
Dus wat is de werkelijke levensduur van zo een volledige elektrische auto.
Dat weet ik niet.
Plus dat er aan de andere kant van de wereld (China)er daar milieu vervuiling onstaat door maken van die accus intreseert ze blijkbaar in Europa en Brussel niet.
Weg schuiven probleem naar een ander toe.
 
Laatst bewerkt:
Die Frans Timmermans spoort NIET.
Zakkenvuller die voor Europa is.
Als het zover komt dat ik niet meer op benzine kan/mag rijden ga ik emigreren naar Azie......mooi weer ....wegenbelasting niets of weinig en geen gezeur.
En daar elke dag smog en lucht verontreiniging.
Mensen lopen daar met mondkapjes op omdat de lucht daar niet echt zuiver is om in te ademen.
En het leven daar is ook niet zo mooi als jij nu doet voorkomen.
Je idealiseert het wel heel erg.
Stel je word ziek of krijgt iets dan zit ik toch liever in Nederland dan in Azie.
En als je geen werk hebt ..geen uitkering daar of hulp .
Bekijk het maar dan kan je creperen op straat of in de goot daar in Azie.
Dan stel je als mens niks voor in die landen.
 
En dan komt bij mij de vraag :Srel ik koop een volledig elektrische auto.
Hoe lang gaat die mee dan?
Accus vervangen in zo een wagen na zoveel jaar is ook ondoenlijk lijkt me en veels te duur .
Dus wat is de werkelijke levensduur van zo een volledige elektrische auto.
Dat weet ik niet.
Plus dat er aan de andere kant van de wereld (China)er daar milieu vervuiling onstaat door maken van die accus intreseert ze blijkbaar in Europa en Brussel niet.
Weg schuiven probleem naar een ander toe.
Er komt gewoon een overgangsperiode, van brandstof naar elektriciteit, met de daaruit voortkomde aanpassingsperikelen.
De opslag van elektriciteit zal dan ook steeds verder ontwikkeld worden, misschien zijn er dan geen accu’s meer zoals ze nu ontwikkeld zijn maar wordt de opslag in de electromotor geïntegreerd, de ontwikkeling staat niet stil.
De grootste uitdaging zal de infrastructuele aanpassing van het wegen-en electriciteitsnet worden.
 
Er staat een heel goed artikel in het AD over de overgang naar E voertuigen
Wisten jullie dat de verkoop van brandstoffen van 15 miljard liter in 2011 naar 11 miljard liter in 2021 is gezakt , ik vind dat heel veel ook al omdat er meer auto‘s zijn bij gekomen
Voornaamste conclusies zijn dat er in 2035 nog steeds 7,5 miljoen auto’s enzo rondrijden die op benzine lopen
En dat het grootste probleem de prijs van de EV blijft , mensen kunnen een nieuwe gewoon niet betalen
 
En dan komt bij mij de vraag :Stel ik koop een volledig elektrische auto.
Hoe lang gaat die mee dan?
Accus vervangen in zo een wagen na zoveel jaar is ook ondoenlijk lijkt me en veels te duur .
Dus wat is de werkelijke levensduur van zo een volledige elektrische auto.
Dat weet ik niet
Waarom dat negeatieve over de levensduur van een accu. Vaak denkt men dat dat ze weten dat accu's snel vervangen moeten worden.
De praktijk wijst gelukkig anders uit: Accupakketten gaan langer mee dan EV-haters en andere zeiksnorren doen geloven - AutoReview.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan