Waar en wat voor een CB 350 four ?

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
Hoi,

ben van plan om voor weinig een CB 350 four te kopen, begin jaren 70. Heb er eentje zien staan in onderhoud bij Jan van Dam te Oosterhout en vond het dingetje zo aardig dat ik mijn zinnen hierop heb gezet. Kan iemand mij vertellen of dit de kleinste viercilinder is uit deze CB-series ? Verder : wat betaal je voor zo''n ding ? (moet wel een 4 in 1 M-uitlaat opzitten). Ook : Het geziene beestje had een 1 of anderhalfzitsseat met een polyesterkontje. Is dit standaard of gewoon ergens vanaf gejat ?

groeten

Maarten
 
Zitje is niet standaard volgens mij. Voor 700euro moet je een behoorlijk nette kunnen vinden.

Er staat al heel lang eoa zwart-groen baksel op motoroccasion.nl, die is optisch niet 100% volgens mij. Misschien wel leuk startpunt, als je zelf wil spuiten enzo. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ben van plan om voor weinig een CB 350 four te kopen, begin jaren 70. Heb er eentje zien staan in onderhoud bij Jan van Dam te Oosterhout en vond het dingetje zo aardig dat ik mijn zinnen hierop heb gezet. Kan iemand mij vertellen of dit de kleinste viercilinder is uit deze CB-series ? Verder : wat betaal je voor zo''n ding ? (moet wel een 4 in 1 M-uitlaat opzitten). Ook : Het geziene beestje had een 1 of anderhalfzitsseat met een polyesterkontje. Is dit standaard of gewoon ergens vanaf gejat ?

groeten

Maarten

Dat kontje is gejat. D'r hoort een 'normale' buddy op. Std is 4-in-4 maar je ziet ze veel met marshall 4-in-1. Prijs: wat de gek er voor geeft! (meetsal tussen de 200 en 1000 Euro. Kan ook meer of minder zijn. Het is de kleinste van de 4 cylinder CB's. Twee- en één cylinders heb je vanaf de 50 cc (CB50). Genoeg info? :)

Dit is een volledig originele:

full
 
Mmm, daar moet ik je toch effe corrigeren: zo'n sportbuddy kan er ook op zitten,dit was een originele accessoire van Honda.
Dan moet er wel duidelijk CB350F opstaan.
Uiteraard had je ook nog de befaamde 250-Fours,de racebeesten van het circuit,maar die zul je op straat niet tegenkomen...
Prijsinschatting lijkt me niet verkeerd:voor zo'n 2500 guldentjes (ja,oude motor,oud geld) moet je toch een knappe hebben.
Uit de 350F is de 400F ontwikkeld,al zijn er wel degelijk verschillen.
Let bij aankoop niet alleen op de buitenkant,luister ook naar het blok:een rammelende primaire ketting hoeft niet kwalijk te zijn,bonken wel ->lagers.
Mijn eerste motor was ook een 350F-je,en had alleen last van uitgedroogde bougiekabels,echt een pretje met rijden in vochtig weer.NOT!
Deze heb ik,aangezien ze vast zitten in de bobines,vervangen door bobines van een 2CV met verwisselbare kabels.
Veel plezier met je aankoop!
 
Mmm, daar moet ik je toch effe corrigeren: zo'n sportbuddy kan er ook op zitten,dit was een originele accessoire van Honda.
Dan moet er wel duidelijk CB350F opstaan.
Uiteraard had je ook nog de befaamde 250-Fours,de racebeesten van het circuit,maar die zul je op straat niet tegenkomen...
Prijsinschatting lijkt me niet verkeerd:voor zo'n 2500 guldentjes (ja,oude motor,oud geld) moet je toch een knappe hebben.
Uit de 350F is de 400F ontwikkeld,al zijn er wel degelijk verschillen.
Let bij aankoop niet alleen op de buitenkant,luister ook naar het blok:een rammelende primaire ketting hoeft niet kwalijk te zijn,bonken wel ->lagers.
Mijn eerste motor was ook een 350F-je,en had alleen last van uitgedroogde bougiekabels,echt een pretje met rijden in vochtig weer.NOT!
Deze heb ik,aangezien ze vast zitten in de bobines,vervangen door bobines van een 2CV met verwisselbare kabels.
Veel plezier met je aankoop!

Ook al staat er Honda op: 't zadel komt van Giuliari. (heb d'r zelf ook één liggen) en ze werden idd vaak meteen gemonteerd, net als een M-stuurtje (meestal van Tomaselli) Blijft dus aftermarket spul, maar werd wel in de tijd geleverd dat die fietsjes in de showroom stonden. Maar niet van Honda zelf dus!
 
Ennehhh..doe je er afstand van ? Zonee, waar is zoiets te vinden ? Op ebay is wel leuk en aardig, maar wil toch wat gerichter zoeken... Eveneens zo'n M-stuurtje.

ps. heb hem gekocht voor de lieve prijs van 145 EUROOTJES. Compleet, maar er moet wel veel aan gebeuren....

MP
 
Ennehhh..doe je er afstand van ? Zonee, waar is zoiets te vinden ? Op ebay is wel leuk en aardig, maar wil toch wat gerichter zoeken... Eveneens zo'n M-stuurtje.

ps. heb hem gekocht voor de lieve prijs van 145 EUROOTJES. Compleet, maar er moet wel veel aan gebeuren....

Sjeezus hebben ze je flink afgezet zeg! :+
 
Zelfs de mijne ziet er nog beter uit!!! :+

maar voor dat geld maakt het natuurlijk niet veel uit.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft opknappen/mooi maken ; opknappen is zoiets van ...doekje eroverheen, brillo erbij, poetsen en starten dat ding (niet de olie en de accu vergeten). Eerst rijdend krijgen, daarna wordt íe tot de grond toe afgebroken, het frame gepoederd, tank, kapjes en voorbouw gespoten, blok gestraald, chroomwerk vervangen en een 4in4 erop (da's toch het mooist). Verder...op termijn mits te vinden ; een eenzittertje met racekontje erop zoals hiervoor ergens beschreven is.

Als je nog suggesties en tips hebt...
 
triaatje, tip voor het blok, als het kan stralen met meel, wordt ie weer net als nieuw. PS Niet lachen, maar dat meel werkt echt. wel moet je het blok helemaal demonteren, want het gaat in combinatie met water, dus daarna nog wel goed droog maken. Ik heb mijn cb400f blok ook met meel gestraald en daarna gelakt, en tot nu toe een perfecte hechting. Zie ook mijn cb400f project topic. :) :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan