Waar laten jullie die helm toch...

nlfapp

Rookie
31 mei 2009
24
0
Nijmegen
Beste MF'ers,

Ik heb sinds januari een motor en ben als motorrijder nog zo groen als gras (figuurlijk dan...). Gelukkig is die shit sneeuw & gladheid verdwenen en kan ik op mijn brommer rijden. Geregeld rij ik op zaterdag naar het centrum van Nijmegen om op de markt inkopen te doen.
Lekker gratis parkeren dus.....maar eh.....moet wel continu die helm meezeulen. Ok, ik kan hem gebruiken als boodschappenmandje maar meestal koop ik vis....tja.... B|

Mijn vraag is: waar laten jullie de helm als jullie effe wat in de stad gaan kopen en je motor staat buiten geparkeerd?

Groetjes,

Frank
 
Die neem ik mee. Om nou een helm van 200 piek naast of op m'n motor te leggen, al dan niet aan een slot :+
 
Ik heb een cheapo-fietskabelslotje van de Hema ofzo. zo'n ding van een paar euro. ligt altijd onderin m'n tanktas. Als ik m'n helm niet mee wil, zet ik 'm op de spiegel (pist er ook geen hond in) :P en vast met dat slotje door het kinstuk aan het stuur. Maar alleen in de stad. B|

Bij m'n plaatselijke super of tabaksboer laat ik 'm gewoon los op de spiegel, handschoenen op het contactslot, of bij slecht weer gooi ik de boel onder de inpaktafel. Tja, dorp he. :W
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet wat voor motor je hebt maar in mijn buddyseat zit een pen waar je je hals-koordje aan vast kan maken. buddy op slot en klaar! ;)
 
Beste MF'ers,

Ik heb sinds januari een motor en ben als motorrijder nog zo groen als gras (figuurlijk dan...). Gelukkig is die shit sneeuw & gladheid verdwenen en kan ik op mijn brommer rijden. Geregeld rij ik op zaterdag naar het centrum van Nijmegen om op de markt inkopen te doen.
Lekker gratis parkeren dus.....maar eh.....moet wel continu die helm meezeulen. Ok, ik kan hem gebruiken als boodschappenmandje maar meestal koop ik vis....tja.... B|

Mijn vraag is: waar laten jullie de helm als jullie effe wat in de stad gaan kopen en je motor staat buiten geparkeerd?

Groetjes,

Frank
Meenemen, behalve als dat niet mag. In dat geval de ketting niet alleen door je wiel maar ook door de helm halen. Helm in een plastic tas doen tegen regen en hondenbehoeften...
 
Als ik ga shoppen in de AH steek ik m'n arm door m'n helm heen en hou zo een mandje vast.

ammehoela dat ik daar ergens m'n helm achterlaat!
 
Bovenstaande hoeft alleen als je de helm niet op houdt.
 
Bedankt MF'ers,

Veel nuttige ideëen! Alleen ben ik niet zo happy als mijn hoofd naar vis stinkt....moet er niet aan denken dat mijn hoofd naar haring meurt... :r Ik heb een Fazer uit 2003 en die heeft vlgs mij geen speciaal pennetje voor de halskoord (Tja, lekker handig halskoordje doorknippen als je de gestolen helm wilt verkopen... :+ )

Ik vind het idee van de helm op de spiegel, fietsslotje door helm en stuur wel de meest praktische. Dat ga ik eens proberen.

Groetjes,

Frank
 
:) sja....bij mij gaat het goed. Echt goedkoop slotje, (Hema is daar goed voor) niet eens een spiraalding, want die neemt te veel plaats in.
Maar ok, ik heb geen retedure helmen, (Marushin, Uvex) bovendien zien ze er ook nogal 'gebruikt' uit. O-) (ze worden namelijk ook flink gebruikt) })
 
Laatst bewerkt:
Bedankt MF'ers,

Veel nuttige ideëen! Alleen ben ik niet zo happy als mijn hoofd naar vis stinkt....moet er niet aan denken dat mijn hoofd naar haring meurt... :r Ik heb een Fazer uit 2003 en die heeft vlgs mij geen speciaal pennetje voor de halskoord (Tja, lekker handig halskoordje doorknippen als je de gestolen helm wilt verkopen... :+ )

Ik vind het idee van de helm op de spiegel, fietsslotje door helm en stuur wel de meest praktische. Dat ga ik eens proberen.

Groetjes,

Frank
Yep, maar niet gek opkijken als iemand met een schaartje dat slotje doorknipt en je zonder helm naar huis moet he...
 
Ik hang mijn helm altijd gewoon aan het stuur, ook met mijn net nieuwe helm.....
Nu zou ik dit op de meeste plekken in Nederland ook niet vertrouwen hoor :P.
 
Terug
Bovenaan Onderaan