Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Met die bougiekabel?
Maar deze zou ik tien keer liever kopen als dat opgepimpte ding van BVA.
Ik geef toe: ik speel een beetje vals. Hij heeft sinds die foto's wel wat "nazorg" gehad. Sindsdien is hij rood en heeft hij een andere bougiekabel... Onder andere ;)
IMG_20200930_213003.jpg

1622670897467.png
 
Laatst bewerkt:
die frisse rode kleur is eigenlijk misschien zelfs wel een beetje zonde...

dat afgeleefde zwart past er eigenlijk wel zeker net zo goed bij...
 
die frisse rode kleur is eigenlijk misschien zelfs wel een beetje zonde...

dat afgeleefde zwart past er eigenlijk wel zeker net zo goed bij...
Die frisse rode kleur begint inmiddels ook al een redelijk afgeleefde tint te krijgen. Zeg maar wat gebruikssporen, maar ik begrijp wat je bedoelt.
IMG_20210509_151250.jpg

Grootste probleem bij dat zwart was dat men hem had bijgespoten hier en daar: dwars over een laag modder en klei heen. Dat het bladdert oke, maar als het nat wordt roest zoiets natuurlijk weg waar je bij staat, dus ik vond dat ik daar wat aan moest doen. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Het viel me al een poosje terug op. Kijk eens naar de topic titel! Mooi he, van een vraag waar de russenmannen zich hebben verstopt, naar het hardst lopende topic in het zijspanforum. Prachtig:}
Ja cool hé !! :t
Het was mij ook op gevallen dat het "oude Russische ijzer" het als topic ondertussen behoorlijk goed doet :9:P
 
ja, dit topic gaat zo hard dat ik het geregeld niet eens bij weet te houden, dus moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens wat grote lappen tekst vluchtig door lees....
 
Die frisse rode kleur begint inmiddels ook al een redelijk afgeleefde tint te krijgen. Zeg maar wat gebruikssporen, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Bekijk bijlage 1640223
Grootste probleem bij dat zwart was dat men hem had bijgespoten hier en daar: dwars over een laag modder en klei heen. Dat het bladdert oke, maar als het nat wordt roest zoiets natuurlijk weg waar je bij staat, dus ik vond dat ik daar wat aan moest doen. ;)
ja, veel beter alweer!
 
ja, veel beter alweer!
Ach, hij is 62 jaar oud en dat mag je best zien, Een showroom-uiterlijk hoeft van mij niet, maar "kunstmatig verouderen" is ook niet aan mij besteed. Ik vind dat ik er netjes mee om moet gaan in de zin dat hij regelmatig onderhoud krijgt en ik hem niet afrag, maar ik ben geen poetser en een Rus is een gebruiksvoorwerp, geen showitem of museumstuk, en dus wordt er mee gereden.
Pré corona mocht hij me minstens een dag per week naar mijn werk rijden en regelmatig een toerritje van een paar honderd kilometer kan hij ook best hebben. Ik zie geen reden om hem binnen te houden als het weer wat minder is, de weg smerig is of het vriest... maar op een gegeven moment laat dat toch vanzelf wat sporen na. Binnen het normale kan ik daar niet echt wakker van liggen: zo erg als hij er aan toe was toen hij in mijn hok belandde wordt het toch nooit meer.... en dat was ook op te lossen. ;)
 
Laatst bewerkt:
indrukwekkend ook eigenlijk wel hoe makkelijk hem dat afgaat.
zo leeft een rus niet in mijn verwachtingspatroon
Bij velen. Als westerling bekijken we Russische motoren nogal eens door de verkeerde bril denk ik. Er zitten wel eens wat hindernissen in onverharde boswegen....


Gewetensvraag voor de gemiddelde Nederlandse (of Vlaamse) MF-er: hoe zou je eigen span het er af brengen in dat bos?? :P

(die van mij komt niet ver, ook al is het een rus... ligt ook een beetje aan de rijder. Ik maak me geen illusies op dat vlak;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik met de solo F650 een heel eind zou komen maar met het zwabber span is het alleen maar lastiger, dan houdt het bij 58 seconden wel op.
 
hee, zandpaden toertochten maar dan in ruski. Je staat versteld wat zo'n ding op lage snelheid aan kan. Zolang die uitlaten maar boven water blijven. De bakkenist kan zwemmen dat kan geen kwaad.
 
Ik denk dat ik toch wel tot dertig seconden zou komen. Al zou het bij mij wel veel langer duren om dezelfde afstand af te leggen.
 
Al die buitenlandse filmpjes. Hier wat degelijk Brabants en vlaams werk. Valt wel op dat de BMW hier wat meer moeite heeft dan zijn oostblokbroertjes.





 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik met verse Heidenau's best een heel eind je mee kom. Als zal er net wat vaker met 4 man aan het spul getrokken moeten worden, door het gemis aan achteruit versnelling en aangedreven zijwiel.

Het hele ruige spul hoeft voor mij ook weer niet persé. Maar ik denk dat het spannetje daar best overheen hobbelt.
 
Heeft, of had, samen met zijn broer een hele verzameling aan kevers, ook een (zelf omgebouwde) schwimmwagen, waarmee hij de oversteek naar Engeland wilde maken, maar dat is niet helemaal gelukt.
Ding staat nu ergens in een museum.

Aardige vent, heb er met een vrijgezellen feest ooit eens een cursusje bolus draaien gedaan, mijn zwager deed daar vroeger werken in de weekenden enzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan