Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Een klusruimte naar mijn hart👍
Hij is nu wel een beetje vol met onderdelen. Links voor de werkbank en op gereedschapswagen ligt alles van project paraystoyka wat al goed bevonden is (rest staat buiten) en de brommers staan natuurlijk buiten. het blijft behelpen met de ruimte maar ik ben er blij mee.

Benno
 
Jij kunt tenminste nog lopen in schuur 😉 ik moet ook van alles buiten zetten alvorens aan de slag te kunnen. Dat maakt het plezier er niet minder om.
 
Je schuur staat ooit gewoon vol en vanaf dat moment is het gewoon een kwestie van overal heel precies overheen stappen. Dat houdt je lenig en alert.
 
Gisteren bezoek voor de Groene, met mooie kadootje.
IMG-20210513-WA0003.jpg


Super leuk dat je er was @Nejra , leerzame middag, in meerdere opzichten.;)
 
PM05, from RussiaBekijk bijlage 1631949, with love... :j
Ik kreeg er gisteren toch meer het gevoel van een haat-liefde relatie van. ;)
Ik ben ook "wel eens" een prettiger exemplaar tegen gekomen om eerlijk te zijn.

Inmiddels begrijp ik/we trouwens wel waarom @Dropje73 bij aankoop het advies mee kreeg om de handmatige vervoeging maar niet te bedienen..... (dat ding blijft zo goed klem-vast hangen in stand "dit is het net niet voor iedere situatie" dat je iedere vorm van zinvolle afstelling/verstelling net zo goed achterwege kunt/kon laten. 🤔). Wel heeft Dropje er nu een halve kilo of iets dergelijks aan licht-geoliede grond bij in zijn tuin. Er zaten wat "lifters" in die PM-05... die we er voor het gemak maar uitgegraven hebben :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bezoek voor de Groene, met mooie kadootje. Bekijk bijlage 1631928

Super leuk dat je er was @Nejra , leerzame middag, in meerdere opzichten.;)
Ja, was gezellig! Bedankt voor de gastvrijheid. *D:t

En wat heb ik geleerd?? Nou ehh.. dat als je om 13.00 besluit dat je iemand ook wel even kunt helpen bij zijn eerste keer kleppen en ontstekingen afstellen dat zomaar tot half 10 ś avonds kan duren. _O-

En dat het heel hard kan regenen in Zierikzee.. -O-:X;)
 
Laatst bewerkt:
Maar goed dat je geen facturen op uurbasis stuurt dan.

Maar hoe moeilijk kan een 6v mt 9 nu zijn
Nou, die MT9 was nog wel te doen, maar ze gooiden met water en zijn PM-05-tje stribbelde een beetje tegen. Kun je je van de laatste UDCN sleuteldag de ontstekings-afstel-perikelen met die grijze M72 nog herinneren?? en de uiteindelijk oplossing?? Hier hadden we iets min-of meer vergelijkbaars aan de hand. ;)
 
Maar goed dat je geen facturen op uurbasis stuurt dan.

Maar hoe moeilijk kan een 6v mt 9 nu zijn
Die plaat vrat zichzelf vast in de behuizing, tenminste soms wel en soms niet.
Dus heel de unit er af en proberen hem gangbaar te maken, wat dus niet lukte.
@Nejra kreeg al flashbacks van een bepaalde sleuteldag en een PM05.
Uiteindelijk besloten dat deze de tijd niet meer waard is, einde oefening..
En aangezien electronische ontsteking toch al door mijn hoofd speelde op den duur de knoop door gehakt.

Zal hem anders wel eens mee nemen als je benieuwd bent wat er mee op doet? 😇
Ik bewaar hem sowieso, misschien poets ik die boel op als decoratie/relikwie op onze originele Nooitgedacht werkbank, die bij ons in de woonkamer als tv meubel staat.
 
Electr. ontsteking heb je al liggen of moet je nog kopen ? Ik heb er hier ook 1 klaar liggen voor project P. Duurt nog wel even voor ik daaraan toe kom.

Oh, en een nieuwe PM-05 heb ik ook nog liggen :)

Benno
 
Laatst bewerkt:
Die zou ik niet op een 6V boordnet gebruiken. Ik heb dat ooit uitgeprobeerd (en enkele anderen ook) maar dat is niet zo'n succes.. Onder de 6V stopt die met schakelen. Iets spanningsval op je boordnet en je bent de pineut. Bovendien ging die op 6V bij mij al vrij snel rooksignalen afgeven. Blijkbaar is continue op 6V werken (met de bijbehorende voortdurende hogere schakelstromen) wat te veel voor hem. Ik heb toch het idee dat die 6-12V sets bedoeld zijn met het idee dat zodra er gestart is er geladen wordt en ze eigenlijk gewoon met 12V nominaal willen werken.
Ik denk dat @Dropje73 beter een echte 6V set kan nemen. Het linkje verwijst naar de set die ik de laatste paar jaar op mijn K750 heb zitten. Qua schakelen werkt die zolang je boven de 4,5 volt blijft. Tenzij je een kapotte accu hebt is dat lager dan dat je in de praktijk nodig hebt. Enige beperking is dan een bobine vinden die bij zulke lage spanningen nog een zinnige vonk produceert.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het aanbod @Benno123 , ik heb reeds die 6v versie besteld bij oldtimer Garage.
Echt oldtimer geloof ik, kreeg als reactie een mail dat hij eerst de verzendkosten gaat berekenen.... (daar had je het al over @Nejra)
 
Zit daar wel het montagesetje voor een zijklepper bij. Ik dacht dat die alu rotor alleen op kopkleppers zit normaal. De zijklepversies die ik ken zijn allemaal met blikjes
 
Nee hoor. Er bestaat een "PM-05-vervanger" van die alu rotor voor zijkleppers en MT09's. Dan heb je een groter gat om de dikkere nokkenas inclusief nokken te herbergen en een (dacht ik) M3-boutje vanaf de zijkant met klem-moer. Constructief net zoals je die in de blikjes-adapter of in de rotor van het verdelerkapje hebt.
het eindresultaat ziet er dan ongeveer zo uit:
1k0.jpg

"Gratis montagetip": een beetje milde (blauwe) locktite tussen de voorrand van de nokkenas en die alu rotor doen (niet over de hele lengte, hij moet er indien nodig wel nog af kunnen) anders werkt hij zich iedere paar ritten weer een beetje los door de toch vrij grote massa van die rotor.
Iedere keer "onderhoud" plegen aan een electronische ontsteking gaat ook vervelen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan