Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Nee, een Goggo kloon met wat Russische Vodka erop los gelaten. 200 cc 1 cilinder tweetakt. 12v, elektrisch gestart met een dynastart. 4 versnellingen omhoog 0-1-2-3-4, kettingaandrijving en natuurlijk een hak teen schakelpedaal.Bekijk bijlage 1839423Bekijk bijlage 1839424
En niet te vergeten: Kunststofbeplating die zo dik is dat je de indruk krijgt dat als je er mee tegen een tank aan rijdt je medelijden moet krijgen met de tank, Een zadel dat zo zacht is voor de tere billetjes dat je het er wel een kwartiertje op uithoudt (maar niet langer) en een zeer intrigerende omgekeerde swingarm-ophanging voor het voorwiel ;)

Met andere woorden: het is heel makkelijk om er een zwak voor te hebben. Ik heb dat in ieder geval wel een beetje :t
 
Laatst bewerkt:
  • Eens
Waarderingen: PLR
Hallo mannen met Russen,

Heeft iemand nog deze tandwielen liggen voor een imz8 van 1996?
1x 29 tanden en 1x 26 tanden.

Ik hoor het graag, want deze wil ik liever niet zo in elkaar zetten.
 

Bijlagen

  • IMG-20230127-WA0006.jpg
    IMG-20230127-WA0006.jpg
    165,6 KB · Weergaven: 37
Met die rechtse is weinig mis, de linkse is wat afgesleten. Ik zou eerder de schuifmof nakijken. Meestal sneuvelen die sneller qua spiebaan. Rolpa heeft dit toch wel op voorraad.

Nog een wat late toevoeging. Onscherp op de foto zie ik toch ook wel een lekker ingesleten schakelvork. die zou ik dan ook maar meenemen
 
Laatst bewerkt:
Oke dan laat ik die rechter tandwiel zitten. De linker heb ik nagevraagd bij Rolpa. RB heeft het helaas niet liggen.
Vwb die schakelvorken, eentje is wel wat ingesloten, die tweede valt mee denk ik.

Wat vind je van die schuifmof?
 

Bijlagen

  • 20230203_100925.jpg
    20230203_100925.jpg
    151,1 KB · Weergaven: 14
  • 20230203_103939.jpg
    20230203_103939.jpg
    194,1 KB · Weergaven: 13
  • 20230203_105809.jpg
    20230203_105809.jpg
    177,7 KB · Weergaven: 14
  • 20230203_104002.jpg
    20230203_104002.jpg
    201 KB · Weergaven: 14
Ziet er allemaal niet spectaculair slecht uit. Goed afstellen van de speling van de tandwielen en lokatie van de shims op de uitgaande as kan al heel veel problemen oplossen. Ik heb veel slechtere gezien die gewoon goed schakelden.
 
De derde versnelling(29 tanden) kost bij Ural Hamburg 45 euro ex verzenden.. als jullie zeggen dat het er momenteel niet al te slecht uit ziet, dan vind ik het te duur. En dan denk ik dat ik gewoon de huidige tandwielen e.d. weer gebruik.
Tenzij iemand nog andere tips heeft?
Ik heb nog even de tijd.
Over twee weken zijn alle onderdelen terug van de glasparelaar en de koppen van de motorrevisie. Dan kan ik weer beginnen met in elkaar puzzelen.
 
Heb eindelijk een ander blok K750 op de kop getikt .( en ook NIET goedkoop ) met nieuwe krukas , gister ingebouwd , gister niet gestart . vandaag geprobeerd maar volgens wil alleen starten met remreiniger , en als de het gas voor de helft open hou , dit blok heeft ook (veel) minder compressie dan mijn eigen zeiklep blokje (die zon raar geluid heeft , maar echt heel mooi loopt) , nu beetje tweestrijd . beide blokken open gooien , 1 goede bouwen . of toch dit blok weer retour naar de verkoper (verkoper wist helaas ook niets over het blok , alleen dat hij een nieuwe krukas had + lagers)
Carbu's en onsteking van andere blok gehaald , deze zijn 100% goed . kan mijn compressie meter niet vinden maar oude blok had +- 8 bar, deze heeft volgens mij de helft .
Heb niet echt geluk met de 3 laatste dneprs . mijn oude chang jiang deed het altijd, was mijn dagelijks vervoer naar mijn werk voor 4 jaar . nooit een klap gemist . misschien weer een chang blok proberen ?
 
Neej, eerst een poar nem'm, en dan stap veur stap bekiek'n woar 't vals geht..

indien voor geld blok gekocht en is prut, terugbrengen!
 
Ik had een revisie bedrijf gevraagd om mijn huidige krukas te reviseren (wss is het geluid van mijn oude drijfstang) , hij kwam met een prijs opgave van 450 euro , of 500 euro werd hij gebalanceerd / moest ik de zuigers ook aanleveren . schrok er van ? moet dat zo duur wezen voor alleen krukas revisie ?

Ik slaap er nog ff nacht over . heb dat diesel blok van sammie ook nog liggen :Y
 
Maar je hebt nu toch een blok met een goede kruk? Je mist compressie. Dat zijn dus zuigers, veren of kleppen. In het ergste geval een rotte nokkenas en volgers. Allemaal prima zelf te doen.
 
Ik zoek een 'nieuw type' Dnepr zijspan spatbord. Ik heb zo'n oude, die zijn wat ronder. Iemand nog wat liggen? Deukje geen bezwaar.

Oja, die dopjes waar je de leertjes van het zijspan zeiltje in haakt. Weet iemand of die los te vinden zijn?
 
Maar je hebt nu toch een blok met een goede kruk? Je mist compressie. Dat zijn dus zuigers, veren of kleppen. In het ergste geval een rotte nokkenas en volgers. Allemaal prima zelf te doen.
Hij had mij beloofd dat er nieuwe kruk in zat . Straks maar ff controleren . Anders gaat hij retour .
 
Je bedoelt die rechthoekige zeilogen. Daar heb ik me ook de takken naar gezocht, niet via internet gevonden. Maar een zeilmakerij zou het moeten hebben
Die wil ik ook wel ja, maar ik bedoel eigenlijk de kleine 'paddestoel achtige' dopjes. 2 aan de zijkant laag, 2 recht achter de rugleuning en 2 aan de zijkant van kofferbakje.
 
Ok , heb mijn oude blok gemonteerd , 1 trap lopen .

Ik rijdt wel door met mijn oude blok todat hij opblaast .
 
Laatst bewerkt:
Die wil ik ook wel ja, maar ik bedoel eigenlijk de kleine 'paddestoel achtige' dopjes. 2 aan de zijkant laag, 2 recht achter de rugleuning en 2 aan de zijkant van kofferbakje.

Heb ik gewoon bij EZS besteld, waarschijnlijk heeft het nieuwe EZS (sorry harley, ben effe de naam kwijt) ze ook gewoon op voorraad?
 
Je bedoelt die rechthoekige zeilogen. Daar heb ik me ook de takken naar gezocht, niet via internet gevonden. Maar een zeilmakerij zou het moeten hebben
Bedoel je zo'n tournquet?
Daar heb ik er nog een aantal van liggen.
Die mogen weg
Op mijn werk worden ze ook regelmatig gebruikt
 
Als tourniquet ken ik ze ook. Dat zijn van die metalen dingetjes die je een kwart slag draait. Maar op een Sovjet bak zitten rechte boogjes waar je een rechthoekig oog overheen legt en dan een leren riempje doorheen steekt. Als je zelf een dekzeil maakt heb je dus die rechthoekige oog nodig. Ikzelf niet meer, mijn Dnepr bak ik weg.
 
Joh, klinkt alsof je 't wat hebt gehad.. doe eens berichtje naar verkoper wat hij nu precies heeft gedaan, ga dan rijden, 'n poar nem'm, porno kijken en dan systematisch het nwe blok bij langs.

Jij bent niet achterlijk, je hebt de kennis gerust maar je moet even resetten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan