Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Velgen voor de Dnepr zijn 19" en 40 spaken.

Maar welke breedte zijn ze? 1,35"?

Hoe zoek ik daar op de juiste wijze op? Wat is de juiste zoekterm?
Zoekterm weet ik niet maar ik heb mijn velgen bij PebroWheels in meijel vandaan. Weet wat je nodig hebt en kan ze in elke kleur laten coaten. Schijnt een B-boring te zijn maar vraag me niet wat dat precies is :)
 
Zoekterm weet ik niet maar ik heb mijn velgen bij PebroWheels in meijel vandaan. Weet wat je nodig hebt en kan ze in elke kleur laten coaten. Schijnt een B-boring te zijn maar vraag me niet wat dat precies is :)
Hij weet dan waarschijnlijk ook wel welke spaken er in gaan.

Loont het om voor rvs spaken te gaan?
Zijn die zwakker?

De spaken die nu achter in het wiel zitten zijn aan alle kanten gelast, wellicht ooit beroerd gespaakt, maar de krachten zullen uiteraard behoorlijk zijn met span
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de standaard spaken vind ik redelijk voldoen. als ze breken komt het vaak door wielen die heel onrond waren en of veel te strak ingespaakt. Standaard setje verzinkte spaken van Rolpa werkt prima. compleet met nippels heel betaalbaar. Maar misschien heeft Pebro ze ook wel. Mijn laatste velg mat zwart gepoedercoat voor de k750 was rond de 85 euro.
 
Dat doe je netjes. Aan mij niet besteed, ik heb het in de luchtvaart geleerd, met de hand en met de tang. Daarom herkende ik het. Zo zie je het niet vaak buiten de luchtvaart.
 
Als je lang in de racerij zit leer je het ook wel hoor. En ik vind het het altijd een mooi gezicht als alles netjes geborgd is.
 
Met een borgtang, wat inzicht, oefening en wat geduld kom je een heel eind!
Dat denken meer mensen. En dan zie je borgingen linksom, over de boutkop, met uitstekende eindjes. Om nog te zwijgen over te vast, te los, teveel gewikkeld.
Je komt misschien een heel eind, maar als je dan eens eens in een doosje een reeks bouten met de hand staat te borgen, je klauwen open haalt en de docent daarna de boel kapot knipt omdat het niet goed genoeg is leer je toch net wat meer.
Ik dacht ook dat ik leuk kon borgen en was blij met een borgtang. Maar na een paar dagen Fokker bedrijfsschool bleek dat het toch voor verbetering vatbaar was.
 
Dat denken meer mensen. En dan zie je borgingen linksom, over de boutkop, met uitstekende eindjes. Om nog te zwijgen over te vast, te los, teveel gewikkeld.
Je komt misschien een heel eind, maar als je dan eens eens in een doosje een reeks bouten met de hand staat te borgen, je klauwen open haalt en de docent daarna de boel kapot knipt omdat het niet goed genoeg is leer je toch net wat meer.
Ik dacht ook dat ik leuk kon borgen en was blij met een borgtang. Maar na een paar dagen Fokker bedrijfsschool bleek dat het toch voor verbetering vatbaar was.
Het is net als schilderen. Men zegt ook dat iedereen dat kan. De kenner weet wel beter ;-)
 
verven kan iedereen schilderen is een vak en ik zal nooit beweren dat ik het kan.
 
Weet iemand waar deze ring van kan zijn en waar hij hoort? Ik vermoed dat hij op de nokkenas gaat, maar weet het niet zeker..
Gaat om een ural 650 van '96.
 

Bijlagen

  • 20230311_150315.jpg
    20230311_150315.jpg
    78 KB · Weergaven: 26
Ik heb het volgens mij al eens vaker gevraagd (en ook antwoord gekregen:$ maar ik kan het niet terug vinden) hoe ik de schokbrekers op de motor achter uit elkaar krijg?

Met zo'n hele stofkap er om (kunststof?) heb ik natuurlijk geen grip op de veer.
Toch afsteunen op die kap?
 
Idd, afsteunen op die kap, direct eronder zit het metaal van de veer dus dat gaat goed. Wel goed rondom dragend afsteunen als het kan. Ik heb er een trekker voor gemaakt door een flink rond gat te snijden in en een dikke metalen schijf. Paar lange draadeinden erbij en je trekt langzaam aan de kap omlaag tot je de halve maantjes kunt verwijderen. De trekker mag je zo lenen maar dan moet je wel even in de buurt van Langeweg city komen :)
 
Idd, afsteunen op die kap, direct eronder zit het metaal van de veer dus dat gaat goed. Wel goed rondom dragend afsteunen als het kan. Ik heb er een trekker voor gemaakt door een flink rond gat te snijden in en een dikke metalen schijf. Paar lange draadeinden erbij en je trekt langzaam aan de kap omlaag tot je de halve maantjes kunt verwijderen. De trekker mag je zo lenen maar dan moet je wel even in de buurt van Langeweg city komen :)
:t

Ik heb eindelijk terug gevonden welke ik al eerder eens gevonden had.

Materialen om zo'n klem te maken volgens zijn voorbeeld ligt hier een loods vol van, dus dat heb ik zo voor elkaar, dat komt wel goed.

Ik heb de hele dichte schokbrekers achter op de motor, ik zie helemaal niks van de veer.
Kun jij zeggen welk type keerring ik van de twee dan moet hebben?

 
Laatst bewerkt:
Kan ik gewoon de 20W50 er in kiepen die ook in het blok gaat?
110 ml lees ik, klopt dat?

Ik ga er van uit dat ik in principe niet heel het binnenwerk er uit hoef te halen?
Alleen olie vervangen (als die nog aanwezig is) en de keerring.

Edit; en geldt dat ook voor de voorvork? (20W50)
 
Ik zou iets dunnere olie pakken, gewone motorolie (10-40 of 15-40) maar er hoeft inderdaad geen speciale vorkolie in. Op de cartridge staat als het goed is de vulhoeveelheid maar meestal is dat ca. 110 ml. achter inderdaad. De ringen hebben allemaal een functie.

er is een grote donut die vooral als aanslagbumper dient, die slijt vaak niet. dan zijn er nog twee. Het trapeziumseal zit om de schokdemperstang zelf, de grotere vlakke ring zit tussen het huis van de demper in. Hier staat een redelijke beschrijving. Vaak zijn er setjes te koop met alle drie de seals erin

Ik heb het ook al eens in een twin geplaatst maar kan ze het nummer niet herinneren.


Voorvork is qua oliedikte hetzelfde. Maar heeft natuurlijk wel andere seals nodig.
 
Ik zou iets dunnere olie pakken, gewone motorolie (10-40 of 15-40) maar er hoeft inderdaad geen speciale vorkolie in. Op de cartridge staat als het goed is de vulhoeveelheid maar meestal is dat ca. 110 ml. achter inderdaad. De ringen hebben allemaal een functie.

er is een grote donut die vooral als aanslagbumper dient, die slijt vaak niet. dan zijn er nog twee. Het trapeziumseal zit om de schokdemperstang zelf, de grotere vlakke ring zit tussen het huis van de demper in. Hier staat een redelijke beschrijving. Vaak zijn er setjes te koop met alle drie de seals erin

Ik heb het ook al eens in een twin geplaatst maar kan ze het nummer niet herinneren.


Voorvork is qua oliedikte hetzelfde. Maar heeft natuurlijk wel andere seals nodig.
Duidelijk.

Ik had op de UDCN site ook gezocht tussen de technische handleidingen.

Voor de voorvork had ik een zeer duidelijk filmpje op Youtube gevonden waar ze er stap voor stap eentje weer in elkaar zetten.
 
Idd, afsteunen op die kap, direct eronder zit het metaal van de veer dus dat gaat goed. Wel goed rondom dragend afsteunen als het kan. Ik heb er een trekker voor gemaakt door een flink rond gat te snijden in en een dikke metalen schijf. Paar lange draadeinden erbij en je trekt langzaam aan de kap omlaag tot je de halve maantjes kunt verwijderen. De trekker mag je zo lenen maar dan moet je wel even in de buurt van Langeweg city komen :)
city :}:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan