Waarde Schating Honda CB550 F0 uit 1976

JurgenT

MF veteraan
30 okt 2008
1.347
0
Vorden
Beste Allemaal,

Ik heb helaas de beslissing moeten nemen dat ik dit project niet kan afmaken door verhuizing en geen sleutelruimte.

Het gaat dus om een Honda CB550 F0 uit 1976.
Er zitten helaas geen papieren bij maar is na keuring weer op het oude kenteken te krijgen die er nog bij zit.
Hij is al een paar keer door de molen van het RDW geweest en alles klopt met elkaar dus na een keuring zijn de papieren geen probleem.
De motor is al ruim 20 jaar in de familie en van de schroothoop gered.
Motor is helemaal opnieuw gespoten en gepoetst alleen het blok is niet los geweest.
De carburateur is gereviseerd en er zit dus wel wat afstel werk in.
Motor loopt en rijd.

Nu ben ik nieuwsgierig wat ongeveer de waarde ongeveer is en misschien is een van jullie wel geinteresseerd.

Ik hoor het graag en dan nu wat foto's de eerst is hoe die er nu bij staat. Dee stickers supersport en die voor op de kapjes zijn er ook bij.

r0WjSFLj24XP039uakYcBTT0J7dh6NX78JtxgoP4KAMUygHHR4lDHwVgHb4oqDTPotvP6AO8LXuuSYV5XwaH9BD44qBfybcHxHyQS3hrt9umWsGp_ASwdk-4MJcafuCPUkvG8Z7Aa_zp3o07x57OMpbYNC05AH-SL_tG4HUWKA086M4ZbX1UgxW53-CvyxiIu3n4nVa1p7YW4f_wSlNJrVh6_ZFL87ZDmuMJKHHCK-ElMt4E8l4agtO9xTtd4PUQcd2Dg7aRRFUWeP7SAJik4gkyMGRDMn1KiUw4QnkYZHe93Px9j1YQXJNwsH-4WdV7fUAqu_3jaiu3zG8-APYH2iMfs3IxafaVexqm1hzqeKwOzUjnGVHZTFqYhZr7qeP2XBWo_tkkMQ-iZ6kCq1NbukYxq-CUPKPkJNpqFzuyOogaW8howuCm3_jRQVxsFieQQjzzoxTUxKbFVRYfk1YwkLIFc4vp_Scl6_dICEdwo-gVqJGu96Bk0iGnRC9hsLP8iGMcQ1EBgR6PMKvV5Hz8i-HD0FnGKHNbYbD9hn8-zmAmtYlZxWUTJ1D3OrgXaK7Z8AJS-O-db9D3cBXrcr9FsNAQ7ms62PHFvHPAhI6mJ7cmFg83ag=w957-h638-no

DCHEikKacZecbtNjcKgPcBiGuzScIBr4ZFCTPNy-iHEsvAZ9iJSu7i3YKdzSvvKDxvF64q9ViwwjwHeLOMAwzbuNRyanclIKZIByMVWdPYxGWxoDnvqHJDBX6b5BLIOzc4YjWsKeMvodpFSujjiuwPJBpZspZqBXgju1IUiS7GmoI_8IRhqS22rEQFo2v47CGZtfwa7mt8wK4sCytTMbLHQ4ZsPESN3uears0CvtNXoSfd-33r8W8l8MaAL4IVjF3V8qkt4U-jXUttp-3HF0reQcyQXiRJMyMCSAhkTTMAENCjgRQMCTIAAqzHIOaAStmzf8tX0wVY0bT4JU7qaP9PewpRXjD7zBR3inTCypJDb-ZFEld7GhRG8Fv2QsXIHxAO3E7EonDnK6mzLra_hl9cMSy4LwajFow4rLaDSCfn9eIvZE505LATlZZmdzfOKoxpwbDoiRMcNAWhEK91_3xtQk7dFCWKcxjoooubZ8o3uA8fhFJpuqqWgP9FCygMn2ghZbdoo3da3ndrDWBOJNR7KLK13xqIFBh4ntZQ7Vj1u5sjClOZ2l6eirlNNcJzs_lc22aasDNTiXEh76TzN4yuZn4IClam7HmSCDmyXuUmYIixYZ-A=w957-h638-no

WFdEgNlj4IpXylui5yBOjTbsE-FWpFZ2Ltr0LFApee6ORaDP03XnlYdP1NZY8kWEyTXL9KqQkdUc1leict6Z-VfK4LkEd8Wb31_U-LFNfm29jF35JTjcvtbAawe4mm5T_Cj0UU641LTjribTETQckey_gJOoKA3g5jtTjKQDP9ikbVLn8A-B_QulP-zyvyEWj15JotgZzQ-AkcxL-5FGYJ0NjIsCn7q1YK8zaLWxu_wLNuUWUwnWNithpsHfp_a8rmSq2bhTrb9iM76rdHaERQOMwmYTNcx7qgeq206i6xUowlbdGo6WlotWYa2SPpag0X9hrX5dCCwZjpd0ihvWB37BZ3faQYkpeTgkMPQa-cRbqeMVqWda-OA5KvlfxyiLe9_f90M2brnQZQfyrdtj1WZeK0x2pMmDWOWeRGZcEXmdTxc02PKH1S8NYIM4clvQcKzGEgnHbPyrcJki36DleNM4L5oPkbNXOc0UFs4mfFa0UZ0AFN1C7d90hgbjEUOIBKagTJBJERuyKJjAHS_5OCL6ylxMLx9Au95IIpXW71tOy6rXAeLX57gJv697VfqPxaSN8rlEsaB-iCr9RYG6p8Ub4yd0ykNyBxPu1DvQhpsRggThrA=w957-h638-no
 
Zal ik een poging doen?

Allereerst natuurlijk zonde om een motor die al 20 jaar in de familie is weg te doen. Ik heb hier hetzelfde ding (nou ja, een K3), ook 20 jaar in de familie en die blijft gewoon staan tot ik er ooit es tijd voor heb :')

Maar goed, wat ik zie (naast een tijdloos mooi ontworpen fiets) is;
- Geen originele lak en als ik het goed zie ook geen strakke tank (met missend embleem,nette zijn lastig te vinden).
- Een afwijkende kleur (geen standaard CB kleur i.i.g.).
- Geen chromen spatborden en achterlichtsteun (misschien wel nog goed onder de lak??)
- Chroom van de velgen lijkt mij in redelijke staat?
- Imitatie zadel of overtrek?
- Missende beugel achter de buddy.
- Missende vorkrubbers
- Oude remleidingen
- Missende knippers
- Geen originele uitlaat (maar wel een mooie! Een Laser?)

Kortom; ofwel voor iemand om af te maken op de ingeslagen weg, maar dan moet je dit mooi vinden. Of voor een caféracerproject, maar dan voor de koper weinig opbrengst uit te verpatsen onderdelen.

Ik heb vorig jaar iets vergelijkbaars verkocht (maar met goed chroom) voor geloof ik €950,-. Ik denk dan ook dat je ergens tussen de €800,- en de €1000,- moet denken. Maar het blijft wat de gek er voor geeft. Voor de beste opbrengst moet je het ding aanbieden bij onze zuiderburen...

Maar; je gaat dus verhuizen en hebt geen plek meer? Niemand in je nieuwe buurt met wel plek en zin en wekelijks een gezellig sleutelavondje?

Tot zover mijn €0,02
 
Ik dacht ook zo'n beetje 750 euro. Alhoewel de Honda's uit de jaren 70 goud opbrengen als ze nog origineel zijn
 
Ik dacht ook zo'n beetje 750 euro. Alhoewel de Honda's uit de jaren 70 goud opbrengen als ze nog origineel zijn

:^

Ik heb ook de indruk dat de CB550 qua caféracerombouw een beetje uit de mode raakt. Of dat komt doordat ze duurder geworden zijn, te 'mainstream' of gewoon te ouderwets weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
- Geen originele uitlaat (maar wel een mooie! Een Laser?)
Dit lijkt mij een Marshall-demper (nou ja, veel dempen doen ze niet).

Verder voor mij (ook) een nostaligie-dingetje. Mijn eerste motor was een 1976-er CB550F met een dubbele remschijf aan de voorkant (upgrade).
Waarde? Wat de gek ervoor geeft.
Mijn tip is om hem eerst zover klaar te krijgen dat je hem met papieren kan verkopen. Dat scheelt fors in de prijs.... Nu is het een gok voor de koper of hij je op je woord wil geloven dat het geen probleem zal zijn.
 
Dit lijkt mij een Marshall-demper (nou ja, veel dempen doen ze niet).
Zou kunnen, maar ik ken alleen de taps uitlopende Marshalls voor de CB. Een Laser loopt recht, vandaar mijn gok. Die klinken nog bruter dan de Marshalls :Y.
Verder voor mij (ook) een nostaligie-dingetje. Mijn eerste motor was een 1976-er CB550F met een dubbele remschijf aan de voorkant (upgrade).
Waarde? Wat de gek ervoor geeft.

Mijn tip is om hem eerst zover klaar te krijgen dat je hem met papieren kan verkopen. Dat scheelt fors in de prijs.... Nu is het een gok voor de koper of hij je op je woord wil geloven dat het geen probleem zal zijn.
:^
Ja, dat had ik even gemist idd, €150,- aftrek van mijn schatting dus ;)
Als alles in orde is kan 'ie imo in deze staat (+ knippers?) gewoon naar de RDW voor een kenteken. Ik verwacht dat het oude kenteken er weer op komt dan en hij mag weer officieel een blauwe plaat; €50,- meerwaarde *O*
 
De carburateur is gereviseerd en er zit dus wel wat afstel werk in.
Motor loopt en rijd.

Ding is bijna klaar :] rijden met dat ding.
Die 800 die je er als je geluk hebt voor krijgt is ook zo weg :Z
Een man moet een hobby hebben ook al vind de vrouw het allemaal ouwe zooi :Y
 
Laatst bewerkt:
OOOW dit breng mij toch in twijfel of die de deur nu wel of niet uitgaat.

De tankemblemen zitten er op en de stickers heb ik er bij voor op de tank en de zijkappen.
Uitlaat is een laser en klinkt ook goed ja :P
Zadel is op nieuw overtrokken bij Woestoff in Brummen.

Ook even contact gehad met de blauweplaat en die kwam met een schatting van 2000-2950 hier verbaasde ik me ook over de getallen.

MMMMH toch nog maar een paar nachtjes er over slapen.

In ieder geval bedankt voor de reactie's.

Voor meer foto's en een klein verslagje klik hier
 
Laatst bewerkt:
Als je een mogelijkheid hebt het ding ergens te stallen moet je hem natuurlijk gewoon houden. Sleutelen kan ook buiten op de stoep.

De schatting van BlauwePlaat verbaast mij zeer moet ik zeggen, maar men zegt dat Marc er verstand van heeft :P
 
:^

Ik heb ook de indruk dat de CB550 qua caféracerombouw een beetje uit de mode raakt. Of dat komt doordat ze duurder geworden zijn, te 'mainstream' of gewoon te ouderwets weet ik niet.

Sommige mensen denken daar anders over.....Ach ja je kan van alles vragen natuurlijk, of je het er voor krijgt dat denk ik niet
http://link.marktplaats.nl/m1098356160


JurgenT
Die schatting van 2000 á 2200 Euro lijkt mij aan de hoge kant, wil de Blauwe Plaat dat jou ook betalen dan??
 
Laatst bewerkt:
Dat ding komt hier uit de buurt, niets bijzonders......Als ie 'm verkoopt voor dit bedrag lacht ie z'n ballen uit z'n broek. De persoon die dit bod heeft gedaan heeft duidelijk geen verstand van zaken. Voor dit bedrag zal de fiets logischerwijs ook niet weg gaan. Wat dat betreft is marktplaats maar een vreemde verziekte verkoop omgeving. Er worden maar allerlei boden afgegeven maar op het eind van het liedje komen de bieders niet opdagen of laten niets meer van zich horen.

Terug komende op de cb 550, het is geen cb500 en geen cb750. Beide waren beter geweest in de verkoop. Zo'n cb550 zal waarschijnlijk rond de € 1250,- opbrengen m.i.

Succes met je keuze
 
Ik snap niet helemaal wat je nu wilt zeggen is dat bod op MP nou te hoog of te laag?? :?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit bod veel te hoog voor zo'n fiets. Voor dit soort bedragen koop je een triumph, een echte motor die je dan naar eigen smaak kan aanpassen. Bij de fietsen die worden aangeboden op het net is het toch altijd de smaak van een ander die je koopt. Niet je "eigen" fiets. Daar heb ik niets op tegen, ik zou het zelf echter nooit doen, zeker niet voor zo'n bedrag.

Maar goed wellicht zit ik er naast en is deze fiets echt heel bijzonder, met gouden wielen.............
 
Laatst bewerkt:
Oké dan zijn we het eens, voor 4000 Euro zou ik hem direct verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook al een keer achtergekomen dat de familie net zo hard mee bied op MP.
Gewoon een mailtje sturen met dat heb ik er voor over
 
Bijna alle cafe racers staan maanden op marktplaats zonder verkocht te worden. Ook zie je vaak dezelfde motor een half jaar later weer te koop staan bij dezelfde eigenaar (nieuwe poging).

In mijn optiek zijn alleen survivors en goed gerestaureerde motoren dergelijke bedragen waard. Ik denk dat een hoop van die cafe racers van bedenkelijke kwaliteit blijken te zijn als je er bij staat en dat ze uiteindelijk met veel verlies voor de bouwer van de hand gaan. Cafe racers zijn alleen winstgevend voor een paar bedrijven die het heel slim doen. De enigen die er verder goed aan verdienen zijn de accessoire handelaren. Doorgaans is een cafe racer een slechte investering omdat hij niet tijdloos is. Over 5 jaar is een andere opbouw met andere hippe onderdelen weer gewild en dus is de jouwe compleet waardeloos geworden. Oud ijzer prijs!
 
Laatst bewerkt:
Zie eigenlijk niet in waarom die omgebouwde fietsen zo snel weer verkocht moeten worden, de CB550 uit de advertentie heeft maar 177 km op de teller staan!
Veel worden verkocht met het "maar x00 km gereden na ombouw!" verhaal. Je weet al dat het niet winstgevend zal zijn (als je geld wilt verdienen moet je gewoon in opdracht gaan werken), dus waarom zo'n ombouw doen als je er toch geen ruimte/tijd voor hebt?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt ook mensen die vinden het bouwen mooi maar als het dan af zijn ze er klaar mee en beginnen ze weer aan iets nieuws......rijden hoeft niet zo nodig.
 
Ik ben er ook al een keer achtergekomen dat de familie net zo hard mee bied op MP.
Gewoon een mailtje sturen met dat heb ik er voor over

Dat is heel normaal op MP en je hebt ook een groot aantal "pretbieders" die nooit reageren als je ze een mailtje stuurt.
Daarom plaats ik eigenlijk alleen nog maar avertenties waar niet op geboden kan worden scheelt een hoop gedoe.
 
Je hebt ook mensen die vinden het bouwen mooi maar als het dan af zijn ze er klaar mee en beginnen ze weer aan iets nieuws......rijden hoeft niet zo nodig.
:^ Mijn pa heeft een Zundapp 515 terug naar nieuwstaat gebracht, zowel optisch als technisch.
Niet met de intentie om er mee te rijden (volgens mij heeft hij er 0km mee gereden), maar gewoon uit liefhebberij. Hij is uiteindelijk ook verkocht om plaats te maken voor een nieuw project.
 
Terug
Bovenaan Onderaan