• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Waarde van CB750 K

casper

MF'er
Lid geworden
7 aug 2002
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik ben bezig met rijlessen en ben dus ook alvast een beetje op zoek naar een motor, een brik wel te verstaan!
Op dit moment gaat mijn interesse vooral uit naar de honda cb's en dan van de 'k-serie'.
De CB750 is dan natuurlijk het absolute topmodel. Nu zie ik zo nu en dan wel het één en ander staan, maar ik heb nog niet echt een goed beeld van wat voor prijzen nou redelijk zijn.
Ik ben in ieder geval wel op zoek naar een mooi exemplaar. Goed in de lak, origineel etc..
Op wat voor prijzen moet je dan in redelijkheid rekenen?
Alvast bedankt!

Hallo

Ik ben bezig met rijlessen en ben dus ook alvast een beetje op zoek naar een motor, een brik wel te verstaan!
Op dit moment gaat mijn interesse vooral uit naar de honda cb's en dan van de 'k-serie'.
De CB750 is dan natuurlijk het absolute topmodel. Nu zie ik zo nu en dan wel het één en ander staan, maar ik heb nog niet echt een goed beeld van wat voor prijzen nou redelijk zijn.
Ik ben in ieder geval wel op zoek naar een mooi exemplaar. Goed in de lak, origineel etc..
Alvast bedankt!

ik heb er een voor je...
is een toppertje maar moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren.

[Dode link verwijderd]

Dan heb ik er ook nog wel een 2-tal voor de verkoop :+

full

als je zo'n type zoekt reken dan op een eurie of 2000 :)
[Dode link verwijderd]
in deze staat :P

ohw en nee hij is niet te koop :)

mar voor een paar centen koop je

[Dode link verwijderd]

of zoiets :P

[Dode link verwijderd]

en nee die zijn ook niet te koop

maar voor een paar centen kun je een redelijk cb 750 brik kopen :)

maar vanaf €500 kun je een redelijk orgineel cb750 brik kopen, zonder 4 in4 uitlaat :)

Hallo

Alvast bedankt!

Casper,
Als ik jouw was zou ik naar een complete motor zoeken, waar niet te veel aan geprutst is. Dan kun je een goede basis hebben voor een restauratie. Geen haast hebben is ook belangrijk! En lid worden van de CBFOURCLUB, daar zit veel kennis en (toekomstige) vrienden... Bijgaand een plaatje zoals hij zou kunnen worden. (Nee, ook deze is niet te koop...... ;) )

cb750tonmf1b.jpg

Inmiddels zijn er originele chromen schokbrekers gemonteerd (voor de puristen...)

Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van deze advertentie?

Dode link

Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van deze advertentie?

Dode link

ik vind het een matige advertentie,
hij is kort maar krachtig maar er missen wat belangrijke zaken zoals
kilometerstand en staat van slijtagedelen zoals ketting/tandwielen en banden.

:+

of bedoel je de motor?
die ziet er erg netjes uit maar ik vind eht een hoop geld
ze staan er ook wel voor ongeveer 1250 a 1500 op in zeer goede staat.
alleen wel geduld hebben.

Tja... deze is helemaal gerestaureerd, en dan zie je ze ook wel voor meer dan 4000 over de toonbank gaan. Vind de prijs wel redelijk dus eigenlijk, maar dan moet alles perfect zijn.

Tja... deze is helemaal gerestaureerd, en dan zie je ze ook wel voor meer dan 4000 over de toonbank gaan. Vind de prijs wel redelijk dus eigenlijk, maar dan moet alles perfect zijn.

er staat in de advertentie duidelijk dat de motor ongerestaureerd is maar wel in mooie staat is.

dus dan zijn er altijd wel dingetjes die je nog moet doen lijkt me.
en dan is de vraagprijs toch vrij hoog vind ik persoonlijk.

O, ongerestaureerd idd... Dan is de kilometerstand wel heel belangrijk, maarja, dat hoeft ook niet te kloppen bij een motor van 30 jaar oud...

Juist als ie ongerestaureerd is, is ie meer waard (orig lak etc.) persoonlijk zou ik meer geld overhebben voor een mooie ongerestaureerde dan voor een 'nieuwe' gerestaureerde....
Maar goed: is aardig veel geld, maar als 't blok echt goed is en de algehele staat van de fiets ook (lakwerk etc.)

Ok, het wordt me allemaal wat duidelijker. Voor dat geld mag ik dus een perfecte motor verwachten, dat is ook wat ik zoek dus dat komt mooi uit.

Dan nog een vraagje over het rijgedrag. In de roadtests van die tijd komt hij er natuurlijk zeer goed van af. Maar hoe is dat naar huidige maatstafen? Kan je er nog een beetje snel een rotonde of klaverblad mee pakken?
En behoor je bij de stoplichten nog steeds bij de snellere? (niet dat je elke keer je best moet doen om een golf gti bij te houden?)

ik begrijp dat als je echt wil racen je beter een moderne motor kan kopen. Maar iedereen zal het me me eens zijn dat je ook op een brik soms af en toe lekker wilt gassen :] En dan is het wel leuk als dat een beetje lekker gaat natuurlijk!

Ok, het wordt me allemaal wat duidelijker. Voor dat geld mag ik dus een perfecte motor verwachten, dat is ook wat ik zoek dus dat komt mooi uit.

Dan nog een vraagje over het rijgedrag. In de roadtests van die tijd komt hij er natuurlijk zeer goed van af. Maar hoe is dat naar huidige maatstafen? Kan je er nog een beetje snel een rotonde of klaverblad mee pakken?
En behoor je bij de stoplichten nog steeds bij de snellere? (niet dat je elke keer je best moet doen om een golf gti bij te houden?)

ik begrijp dat als je echt wil racen je beter een moderne motor kan kopen. Maar iedereen zal het me me eens zijn dat je ook op een brik soms af en toe lekker wilt gassen :] En dan is het wel leuk als dat een beetje lekker gaat natuurlijk!

ook met een brik haal je het met gemak tegen een Golf GTI(twee vingers in de neus en de andere hand op de rug vast gebonden)

Als je verklaarde, een bijna perfecte motor wil kopen van deze vintage, dan vindt ik het vreemd dat in de vogende zin je wildt gaan 'scheuren' met dezelfde fiets.
Mischien lees ik het verkeerd, en in the end;het is jouw motor anyway.
Deze motoren zijn flink snel en geen normale auto verslaat zo eentje.
Je zal geen spijt krijgen van een classic, als je de fiets ziet als een mooi weer's Sunday's cruiser only.
Het hebben van zo een classic is het rustig rijden,de admieratie van andere entusiasten en vertroetelen/poetsen van het machientje etc.
Deze fietsen hebben 67PK en dat is voldoende om goed en snel vooruit te komen.
Helaas zijn er nu fietsen met 160 odd PK en die gaan dus wat sneller vooruit in rijden maar snel achteruit in waarde zodra het voorwiel over de drempel wordt geduwd bij de trotse eigenaar.
Gelukkig zijn er nog zat van deze machines, maar de prijs gaat naar het noorden met de dag.
De Superbike van 1978 was de CBX1000 en er zijn er maar weinig die nog rijdend en orgineel zijn.
Een machine die wel hard gereden moet worden en ook een classic aan het worden is, de RG/RZ500 machines!
Succes met het besluit.

Met mijn CB400F trek ik de GTI'tjes er al uit, laat staan met een CB750... ;)
Is wel lache hoor, met je ouwe brikkie... :)

Ik moet me inhouden! :X

Zonde van dat frame trouwens!

ik kon nog wel een goede gebruiken...

Nou kan ik je een niet volgen... welk frame? K7? Heeft een goede bestemming gevonden hoor: Joaaaaas gaat ermee aan de slag voor een racerprojectje. het 550f frame is idd bij het oud-ijzer beland.... (ik heb overigens zelf al een ander k7 frame hoor: geen zorgen) Zo gauw dat gecoat is en het blok gereviseerd kunnen we weer 750'en.... :)

Terug
Bovenaan Onderaan