600 of 800 kan ook prima.
Enige voordeel met een 1000 is dat het wat meer relaxed rijd, en je hebt altijd wat over als je een berg op moet, of even snel inhalen.
een dikke motor is in NL fijn, want de wegen zijn saai. Buiten NL zie je veel meer lichtere motoren. Ik reis nog steeds op een XRV750 met 60pk. Top ding!Hallo mede forummers,
na het ene dilemma te hebben overbrugd nu het volgende dilemma.
Mijn volgende motor gaat een tour fiets worden maar waarom heb ik het in mijn kop gehaald dat een 600/800 cc te weinig vermogen is voor zo’n fiets?
Ik ga voornamelijk met twee personen + een beetje bagage op reis.
Is dit realistisch ook zo?
Vroeger gingen ze ook op een 125/250 cc op vakantie.
Met vriendelijke groet Buikschuiver oet dre
Hallo mede forummers,
na het ene dilemma te hebben overbrugd nu het volgende dilemma.
Mijn volgende motor gaat een tour fiets worden maar waarom heb ik het in mijn kop gehaald dat een 600/800 cc te weinig vermogen is voor zo’n fiets?
Ik ga voornamelijk met twee personen + een beetje bagage op reis.
Is dit realistisch ook zo?
Vroeger gingen ze ook op een 125/250 cc op vakantie.
Met vriendelijke groet Buikschuiver oet dre
Ik zou hier gewoon op antwoorden , proefrit en kopen wat de geldbeugel toelaat ,
Zware motor met pijnlijke geldbeugel zijn tegenwoordig kering en inslag , maar ja men wil nogal dikwijls bij de zeer grote horen met alle gevolgen vandien
Zoals je in het begin zei , vroeger deed men reizen met 125 cc , 250 cc en zelfs 50 cc , ging ook maar duurde waarschijnlijk iets langer en men kon niet scheuren langs de weg , maar men had wel alles gezien (in bvb Indië rijd men bijna altijd op lichte motoren , gewoon omdat de zware niet betaalbaar zijn en ja die komen ook overal ginder en de weg is daar veel slechter als hier .
Als vb ( ja sommige zullen nu wel weer beginnen maar soit ) ikzelf heb een565cc een cylinder ( maxsym600) maxi-scooter en kom er vlotjes overal mee ( zelfs met twee) en heb maar 45 pktjes en 42 nm koppel , nog nooit geen probleem gehad en ga er ook mee elk weekend toeren en op vakantie zelfs in de bergen .
Bij 1000cc en meer is vooral de ruimte en het hogere koppel een voordeel,nadeel is dan weer het hogere gewicht,maar
ook daar wen je aan.
Dat ziet er dan weer niet uitGaan we nou allemaal antiek uit de kast trekkenNeem gewoon een FJR1300,cardan ,voldoende bagage en zit ruimte,pk,s zat wat wil men nog meer.
Daar zijn de meningen nogal over verdeeldDat ziet er dan weer niet uit
Gaan we nou allemaal antiek uit de kast trekkenNeem gewoon een FJR1300,cardan ,voldoende bagage en zit ruimte,pk,s zat wat wil men nog meer.
Gaan we nou allemaal antiek uit de kast trekkenNeem gewoon een FJR1300,cardan ,voldoende bagage en zit ruimte,pk,s zat wat wil men nog meer.
Dat ziet er dan weer niet uit