Zealot
MF veteraan
ik gebruikte het vroeger om mijn uitlaatschoon te blazenop te blazen... je rijdt vol gas in de hoogste versnelling, dan knopje om, gas erop blijven houden, en dan klik, schakelaartje weer om.... soms zegt het dan 'bam!'
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik gebruikte het vroeger om mijn uitlaatschoon te blazenop te blazen... je rijdt vol gas in de hoogste versnelling, dan knopje om, gas erop blijven houden, en dan klik, schakelaartje weer om.... soms zegt het dan 'bam!'
Als ie er zit, zit ie op je rechter stuurhelft. Rood en groot
CAT heeft hem 1x moeten gebruiken bij een klein ongelukje...
CAT
das toch simpel op te lossen door je sleutel op 'Off' te zetten en daarna weer op 'On'? bij mij gaat dan weer gewoon mn licht aan zo doe ik het in het donker tenminste
op mijn motor zit trouwens niet eens een dodemansknop
Da's dus echt onzin. 't Is precies omgekeerd.Klopt wel, de knop zet namelijk in een klap alle elektra uit,
zodat alles echt uitvalt,
terwijl de sleutel alleen de noodzakelijke zaken uitschakeld,
en daarmee het motormanagement netjes afsluit.
oké maar het kan toch geen kwaad hem op uit te zetten als je moto al afstaat of wel? (tegen domme dieven enzo)Klopt wel, de knop zet namelijk in een klap alle elektra uit,
zodat alles echt uitvalt,
terwijl de sleutel alleen de noodzakelijke zaken uitschakeld,
en daarmee het motormanagement netjes afsluit.
Da's dus echt onzin. 't Is precies omgekeerd.
Maar 'n noodstopschapelaar zit aan de bovenkant en er kan vocht bij komen. Was trouwens vooral een probleem bij oude Honda's. Daar was de noodstopschakelaar een kortsluitknop en als daar een vonkbrug in ontstond, deed de motor het niet meer.
oké maar het kan toch geen kwaad hem op uit te zetten als je moto al afstaat of wel? (tegen domme dieven enzo)
Kan je uit zetten als je je schijfremslot op je fiets hebt zitten. Vergeet je het slot, start je motor niet en blijft je schijf heel. Althans, zo gebruik ik hem.
Contactslot zet alle verbruikers in één keer uit; noodstopschakelaar schakelt alleen de ontsteking c.q. motormanagement uit.