Waarom een dodemansknop...

das toch simpel op te lossen door je sleutel op 'Off' te zetten en daarna weer op 'On'? bij mij gaat dan weer gewoon mn licht aan :P zo doe ik het in het donker tenminste :)
op mijn motor zit trouwens niet eens een dodemansknop :?

Nee, dat werkt niet. Als mijn motor niet loopt, branden de lichten ook niet.
 
Klopt wel, de knop zet namelijk in een klap alle elektra uit,
zodat alles echt uitvalt,
terwijl de sleutel alleen de noodzakelijke zaken uitschakeld,
en daarmee het motormanagement netjes afsluit.
Da's dus echt onzin. 't Is precies omgekeerd.
Maar 'n noodstopschapelaar zit aan de bovenkant en er kan vocht bij komen. Was trouwens vooral een probleem bij oude Honda's. Daar was de noodstopschakelaar een kortsluitknop en als daar een vonkbrug in ontstond, deed de motor het niet meer.
 
Klopt wel, de knop zet namelijk in een klap alle elektra uit,
zodat alles echt uitvalt,
terwijl de sleutel alleen de noodzakelijke zaken uitschakeld,
en daarmee het motormanagement netjes afsluit.
oké maar het kan toch geen kwaad hem op uit te zetten als je moto al afstaat of wel? (tegen domme dieven enzo)
 
Ik ben een keer dat schijfremslot vergeten.... Kieperde om, kwam met m'n hand vast te zitten onder het stuur/gashandle en daar lag ik dan, onder een brullende motor met een rondtollend achterwiel en ik kon alleen nog nét bij die rooie knop.....
Toch wel handig. zo'n "noodknop"......
 
Da's dus echt onzin. 't Is precies omgekeerd.
Maar 'n noodstopschapelaar zit aan de bovenkant en er kan vocht bij komen. Was trouwens vooral een probleem bij oude Honda's. Daar was de noodstopschakelaar een kortsluitknop en als daar een vonkbrug in ontstond, deed de motor het niet meer.


:?
 
de knop is ontstaan na een crash waar de sleutel bij afgebroken was. en de wielen lekker zaten te draaien op een been van het slachtoffer. al heel lang geleden en natuurlijk in amerika.

zoek maar ff op google ;)
 
kheb het zelf een keer aan de hand gehad..crashen tegen de vangrail,motor stuiterd terug de weg op en blijft doodleuk lopen op zijn linkerzij...pruttel-pruttel....toch handig dat rode knopje op de rechter stuurhelft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan