Cagiva Raptor qua design echt(heeft TL1000 blok)
of bijv. Suzuki SV650
Hee Vriend,
Een TL koop je niet om het gewicht maar omdat je het een brute of mooie fiets vind. Die paar kg. ach.. zo lang je niet profi racet.. pfff, val dan zelf maar wat af.
Ik heb op een TL 1000 S van een maatje gereden en het viel me op hoe makkelijk dat ding zich liet sturen en vermogen zat om het voorwiel eenvoudig te liften. Er was eingelijk maar een nadeel op dat moment en dat was dat de TL van mijn maat was en niet van mij.
De TL R is een ander verhaal, veel extremer. Maar ook hier geld de ene vind haar mooi en de ander kotst er van.
Maar kijk inderdaad ook ff naar de Raptor, zelfde blok maar andere styling.
De moraal van het verhaal.... kies wat je mooi vind en lekker vind rijden.
ff een vraagje, wat is zwaar btw ??
problemen zijn allemaal opgelost.
laatste versie van de TL1000s en r zijn gewoon japans goed.
ik heb vrijdag een nieuwe s gekocht bij JvS.
eerst proef gereden op een 99 model met 45000 op de teller.
s had als enigste mod carbon pijpen.
ding gaat heel hard van zijn plek
voorwiel gaat in 1 en 2 gewoon op het gas omhoog.
hij wil wel gestuurt worden en rijd wat ninder gemakkelijk dan een blade en zeker dan een fazer 600.
gekozen voor een S omdat de vrouw ook een nieuwe sv kocht in de zelfde kleuren
lijken ze wel op elkaar
heb 3 keer het rondhe affteren druten gedaan
eerst opwarmen. daarna bovenin lekker doorlaten trekken ,laatste rondje was op bottompower
rijd gewoon heel lekker
JvS heeft er nog een paar staan
Een S stuurt erg goed, vindt hem lichter sturen als een GSX-R.
Rob-Zombi stuurt er ook lekker mee, maar zou ook wel een R willen.
Hoe dat het stuurt heb je wel gezien toen we over de dijken gingen 2/2/02.
Reed toch voor op met de S.
Probeer met allebei eens een proefrit te maken.
Andere 2-cilinders zijn er nauwelijks en zijn vaak een stuk duurder (Mille, SP, Duc.) of minder sportief (VTR). Dan kom je in nog andere type motoren.
ik heb ook een TL1000s, het feit dat ik niet aan de R gedacht heb is gewoon het financieele plaatje.
De een zegt dat het helemaal niks is, de andere zegt dat die jappanners stom zijn dat ze met de bouw van de TL gaan stoppen.
Persoonlijk vindt ik het een geweldige fiets om op rond te sturen. (het enige nadeel is dat ik nu waarschijnlijk nooit anders meer wil als een 2 cilinder)
Mocht de Bandit aan de kant gaan dan ga ik ook voor een twin. Heeft er ook iemand ervaring met een Firestorm tov TL? En hoe verhoudt een Monster S4 zich tot eerder genoemde machines?
Volgens mij is de TL1000s net als de Bandit 1200, heel veel motor voor je geld.
Ben benieuwd naar die nieuwe SV, al pics van gesignaleerd?
Mocht de Bandit aan de kant gaan dan ga ik ook voor een twin. Heeft er ook iemand ervaring met een Firestorm tov TL? En hoe verhoudt een Monster S4 zich tot eerder genoemde machines?