pretpiloot
MF veteraan
daar is de schuimlaag voor in de helm, die moet vervormen (energie absorberen)
de buitenschaal wil je in 1 stuk houden.
de buitenschaal wil je in 1 stuk houden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
daar is de schuimlaag voor in de helm, die moet vervormen (energie absorberen)
de buitenschaal wil je in 1 stuk houden.
Vervorming hoeft niet permanent te zijn en hoeft niet in te houden dat het object dusdanig vervormt dat het breekt.
Edit: oh sorry, ik wist niet dat je gecertificeerd was.
juist bij absorptie van energie moet de vervorming permanent zijn, anders is het alleen opslag van energie die later weer doorgegeven word (een veer bv)
als de schaal gaat vervormen onder een kracht, word die kracht in de helm (en dus op je hoofd) op 1 punt gericht
je wilt juist dat de schaal zoveel mogelijk zijn vorm behoud, en dus de energie over de gehele helm (en dus binnenvoering) verdeeld.
pas op dat moment heb je maximaal energie absorberend oppervlak, in plaats van dat alle energie op 1 punt gericht word.
Nee. Het verschil tussen EPS schuimen en gewone "piepschuimen". Je kunt prima niet blijvende vervormingen hebben en toch energie gedissipeerd hebben (want dat doe je feitelijk, niet absorberen maar dissiperen)juist bij absorptie van energie moet de vervorming permanent zijn, anders is het alleen opslag van energie die later weer doorgegeven word (een veer bv)
als de schaal gaat vervormen onder een kracht, word die kracht in de helm (en dus op je hoofd) op 1 punt gericht
je wilt juist dat de schaal zoveel mogelijk zijn vorm behoud, en dus de energie over de gehele helm (en dus binnenvoering) verdeeld.
pas op dat moment heb je maximaal energie absorberend oppervlak, in plaats van dat alle energie op 1 punt gericht word.
Nee. Het verschil tussen EPS schuimen en gewone "piepschuimen". Je kunt prima niet blijvende vervormingen hebben en toch energie gedissipeerd hebben (want dat doe je feitelijk, niet absorberen maar dissiperen)
En dan nog, het zou toch fantastisch zijn?
Je valt van de motor.
Je valt hard op je helm.
Je helm slaat de energie op en geeft die onmiddellijk weer vrij.
Je wordt gelanceerd.
Je zit weer op je motor.
De POGO-stick-helm.
Eens zien wie van ons 2 het snelst een patentaanvraag heeft ingedient!
(en fucking filthy rich wordt! )
Iemand die een dergelijk intelligent betoog voert met een dergelijk groot aantal grammaticafouten verdient een certificaat als prutser!
Maar jij beweert dus dat een helmschaal volledig star is?
Nee. Het verschil tussen EPS schuimen en gewone "piepschuimen". Je kunt prima niet blijvende vervormingen hebben en toch energie gedissipeerd hebben (want dat doe je feitelijk, niet absorberen maar dissiperen)Aha. Je gaat me dus nu vertellen dat je WEL het schuim aan de binnenzijde gaat vervormen maar NIET de harde schaal aan de buitenzijde? jaja.
edit: voorbeeld van de veer verander ik even in een veer-demper constructie. Dan heb je dus niet blijvende vervormingen met een prima energie dissipatie
je bent nu echter vloeistofdynamica (HELE andere tak van sport) aan het vergelijken met mechanica, en dat slaat als een tang op een varken.
zo lust ik er nog wel een paar
Maar serieus, wat denk je van het pogohelmidee? Je lijkt me nogal een clevere kerel, misschien wil je samen met mij een prototype ontwerpen?
Kromme vergelijking als je het mij vraagt.pak eens een ei, en leg er een boek op
neem datzelfde ei, boor er een aantal gaatjes en sleuven in, en leg datzelfde boek er weer op
als je een dergelijke helm zou willen maken, zou de schaal met gaten enorm dik moeten worden om dezelfde stevigheid te halen, en dus te zwaar.
Kromme vergelijking als je het mij vraagt.
want
En helm is reeds een opengewerkt ei.
Zo interpreteren wij als westerlingen het over het algemeen, al is dit meer mijn eigen interpretatie waarom ze het nog niet maken. Japanners zitten anders in elkaar, ze plegen immers niet voor niets regelmatig zelfmoord als ze gefaald hebben in hun taak, als er kwaliteitsproblemen zijn.Dat is wat de marketingjongens je willen laten geloven. Ondertussen maken ze wel pothelmpjes en hybride helmen die in mijn optiek nog minder stevig zijn dan systeemhelmen c.q. een groter compromis zijn.
Helaas sla je de plank nu volkomen mis. Plastics hebben namelijk GEEN E-modulus.nee, ik beweer niet dat een helmschaal volledig star is, niets is volledig star (alles heeft een elasticiteits modulus)
je wilt hem echter bij een zo laag mogelijk gewicht, zo star mogelijk hebben.zie post boven, uiteraard vervormd de schaal, maar die vervormingen wil je tot het absolute minimum beperken ivm de krachten verdeling
@veer-demper constructie: daarbij zet je de bewegingsenergie om in warmte (demper word warm)
dat systeem werkt helaas niet zo prima in je helm
je bent nu echter vloeistofdynamica (HELE andere tak van sport) aan het vergelijken met mechanica, en dat slaat als een tang op een varken.
zo lust ik er nog wel een paar
Zo interpreteren wij als westerlingen het over het algemeen, al is dit meer mijn eigen interpretatie waarom ze het nog niet maken. Japanners zitten anders in elkaar, ze plegen immers niet voor niets regelmatig zelfmoord als ze gefaald hebben in hun taak, als er kwaliteitsproblemen zijn.
Helaas sla je de plank nu volkomen mis. Plastics hebben namelijk GEEN E-modulus.
Ik vind het prima als je betweterig wilt doen hoor. Maar zorg er dan even voor dat je je feiten goed hebt.
Zoek ook even op tijds-temperatuurrsafhankelijkheid van plastics.
Misschien dat het dan begint te dagen.