Waarom rijden mensen met een toertocht te hard?

Wij rijden nooit te hard tijdens een toertocht :9

En als dat wel gebeurd dan wachten we op de achterblijvers.

Overigens kun je beter de langzaamste voor laten rijden, kunnen die het tempo bepalen


dat de langzaamste voorop moet rijden staat buiten kijf.
maar de keren dat dit gebeurt is nihil.
zelf ben ik niet zo`n snelheidsfreak.
maar met de toertochten van m`n werk ga ik al
niet meer mee..
de gemiddelde groeps grootte is 25 man.
de gemiddelde snelheid is 70kmh.
dat wil dus zeggen dat de achterste vaker 130 tijd dan 70.

een toerrit wil voor mij zeggen.
genieten van het "ontspannen"rijden.
om je heen kunnen kijken.
de tijd nemen om iets te drinken/eten onderweg.
de snelheid zodanig houden dat een ieder die meerijdt
het zelfde kan zien/doen als de eerste man..

wie wil scheuren gaat maar het cirquit op.
 
Waarom heb je een R6 als je niet van doorrijden houd :?

Laat me raden, je vind de R6 gewoon een hele mooie motor.

(Afzeik modus aan)
Koop lekker een Harley ofzo en ga daar mee touren..
(Afzeik modus uit)

Of lekker een beginnersmotor, kun je daar eerst mee leren rijden voordat je op een R6 stapt. Kennelijk ben je nog niet klaar voor zo'n ding..



Komt u maar.... :+
 
Kennelijk zijn er 2 :? groepen motorrijders.

1) rijders die vooral relaxed willen genieten van de omgeving en het gesnor tussen de benen.

2) rijders die genieten van het rijden van bochten en het uit-accelereren ervan. Deze groep geniet van de omgeving wanneer ze weer eens moeten wachten op groep 1 :P
 
@TS bedenk wel dat je de eerste paar toertochten van je motorleven je niet veel zal zien van de omgeving. Naarmate je rij-kwaliteiten toenemen zal je meer genieten (ook van de omgeving). Weet niet of je al een VRO hebt gedaan, anders is dat echt een aanrader, en zoek iemand die ervaren is en voor kan rijden en je de kneepjes kan leren.
 
Gewoon het principe "Ik wil me netjes aan de snelheid houden" is al 'lachwekkend'.

R6 Tazdeviltje, sla dit topic anders ff op in je favouriten...en zoek hem over ongeveer een jaar of 10.000 a 15.000 km later nog eens op ;) (niet lullig bedoelt, maar ik weet bijna wel zeker dat je je mening dan gaat herzien)
 
Het werd toen we daar met 9 man stonden toch een toertochtje genoemd.

En hou jij je mond nou maar dicht, je wilde niet eens meer lid zijn van de club, maar je kijkt nog wel op het forum.

Ik rij pas sinds kort motor, maar door dit soort dingen krijg je bijna spontaan zin om dat ding te verkopen. Ik rij voor me plezier, stel een normale vraag en dan krijg je dit soort antwoorden, lekker hoor!

Dat is ook wat je moet doen!
R6 is een sportfiets en geen toerfiets...
 
In mijn ogen heb je dan in een voor jou verkeerde groep gereden. Als je in een groep gaat rijden is het juist belangrijk dat je weet met wie je gaat rijden. Welk tempo rijden ze, wat willen ze vandaag doen (toeren, sportief, knallen) etc. Als je dat van elkaar weet kan er wat dat betreft weinig mis gaan :)


[Edit]

Dat is ook wat je moet doen!
R6 is een sportfiets en geen toerfiets...
Wat is dat nou voor raar antwoord. Dus in jouw ogen hoor je alleen een supersport te rijden als je hard rijdt (een lekker relatief begrip) en dat altijd en overal wilt doen?
 
(Afzeik modus aan)
Koop lekker een Harley ofzo en ga daar mee touren..
(Afzeik modus uit)

Of lekker een beginnersmotor, kun je daar eerst mee leren rijden voordat je op een R6 stapt. Kennelijk ben je nog niet klaar voor zo'n ding..



Komt u maar.... :+

Oke van mij mag dit topic gesloten worden, want normale antwoorden krijg ik dus niet echt. En ik hoef niet afgezeikt te worden trouwens, want daar hou ik niet zo van persoonlijk.

Het was maar een normale vraag en waarschijnlijk had ik die beter niet kunnen stellen blijkt.

En ik ben wel klaar voor een R6 en waarom zou ik dit uberhaupt gaan uitleggen trouwens.
 
Het zijn ook een beetje de ego's van de mensen die mee rijden..die het ook het rijgedrag bepalen.......
 
Oke van mij mag dit topic gesloten worden, want normale antwoorden krijg ik dus niet echt. En ik hoef niet afgezeikt te worden trouwens, want daar hou ik niet zo van persoonlijk.

Het was maar een normale vraag en waarschijnlijk had ik die beter niet kunnen stellen blijkt.

En ik ben wel klaar voor een R6 en waarom zou ik dit uberhaupt gaan uitleggen trouwens.

Ik denk dat je best wel een paar nuttige adviezen hebt gekregen en helaas zijn er altijd mensen die zeiken. Geniet lekker van je R6 en als het weer het toelaat: blijf rijden. Doe het rustig aan, maar zorg dat je ervaring blijft opdoen. Je hoeft niet met pekel en zo te rijden, maar de Nederlandse winters kennen genoeg dagen dat je een uurtje lekker kan rijden (en soms met hulp van thermo-ondergoed). En als je lekker wil toeren: OBT's (oude brikken toeren) zijn geschikt, maar ook de newbie toeren die georganiseerd worden. Kijk maar bij: wat is waar te doen.

Veel plezier met :] en laat het niet vergallen door anderen.
 
Oke van mij mag dit topic gesloten worden, want normale antwoorden krijg ik dus niet echt. En ik hoef niet afgezeikt te worden trouwens, want daar hou ik niet zo van persoonlijk.

Het was maar een normale vraag en waarschijnlijk had ik die beter niet kunnen stellen blijkt.

En ik ben wel klaar voor een R6 en waarom zou ik dit uberhaupt gaan uitleggen trouwens.

Er zitten toch ook serieuze repley's bij? Dus waarom zou je het topic laten sluiten :? Omdat sommige antwoorden geven die jij niet had verwacht? Laat je niet opnaaien meid. Dat kan je verwachten van een forum, thats just the way it is ;)

nu nog even antwoord op je vraag:
Ook ik weet van mezelf dat ik niet met "snelle" jongens/meiden mee moet rijden want ik zit in een klasse appart (de dwijlklasse) O-) maar dat maakt me geen reet uit. Ik rijd motor op mijn manier en als dat in de ogen van anderen een slakkegang/ouwe-oma-stijl is prima toch 8-) Als ik plezier aan mijn stijl van rijden heb dan is het oke. Ik rijd alleen een toer mee als ik weet dat de snelheid niet hoog zal liggen want dan zou ik fouten gaan maken (zelfkennis is heel belangrijk). Een OBT of Newbietour durf ik me nog wel aan te wagen :P en voor de rest rijd ik alleen of met iemand die mijn rijstijl wel prettig vind. Het is dus echt een kwestie van duidelijke afspraken maken op voorhand. Jij hebt dus duidelijk met een verkeerde groep gereden, volgende keer zul je het vast anders doen ;)
 
Ik heb de kreet al bij een eerdere post gezien : OBT :}
Oftewel Oude Brikken Tour.
Daar wordt niet gescheurd (kunnen de meesten niet :P )en er wordt altijd vlgs het Follow Up Systeem Gereden.
Bij die ritten wordt je niet scheef aangekeken als je niet hard gaat, ook al kom je op een modern masjien!
Die rijden er trouwens meestal wel bij mee, gewoon voor de lol.
Mijn eerste OBT reed ik toen ik net 1 maand mijn RBW had en dus nog maar heel weinig km's op de teller had gezet en dat was heel best te doen vond ik.

Op 7 november is er weer eentje gepland, zie Waar Is Wat Te Doen, de Friesland Boppe Tour.

Wellicht tot dan! :)
 
Ik denk dat je best wel een paar nuttige adviezen hebt gekregen en helaas zijn er altijd mensen die zeiken. Geniet lekker van je R6 en als het weer het toelaat: blijf rijden. Doe het rustig aan, maar zorg dat je ervaring blijft opdoen. Je hoeft niet met pekel en zo te rijden, maar de Nederlandse winters kennen genoeg dagen dat je een uurtje lekker kan rijden (en soms met hulp van thermo-ondergoed). En als je lekker wil toeren: OBT's (oude brikken toeren) zijn geschikt, maar ook de newbie toeren die georganiseerd worden. Kijk maar bij: wat is waar te doen.

Veel plezier met :] en laat het niet vergallen door anderen.

Ja oke laat me waarschijnlijk iets te veel opnaaien, maar ja ben hier nog niet zo lang en ik hou er niet zo van dat mensen zo kort door de bocht reageren.

ben hier toch ook voor me plezier.
 
Rij in iedere groep of toertocht ALTIJD je eigen tocht en tempo !!
Laat je NOOIT opnaaien door "meerkunners" of dubieuse afspraken.
Gaat het te hard...laat ze gaan... Verdwalen doe je niet in nederland maar.. verongelukken door even boven je kunnen of door onverzichtigheid des te meer !

Zoek altijd de ruimte op en ga in groepen rijden die of via follow up rijden of daar waar het "haantjes" gedrag wat minder is.

Met een oude motorfiets de snelste Yamaha of duc zoek rijden op een dijkje is absoluut geen kunst maar ervaring....Altijd heel thuis komen is verstand met wat geluk ;)

Succes
 
Er zitten toch ook serieuze repley's bij? Dus waarom zou je het topic laten sluiten :? Omdat sommige antwoorden geven die jij niet had verwacht? Laat je niet opnaaien meid. Dat kan je verwachten van een forum, thats just the way it is ;)

nu nog even antwoord op je vraag:
Ook ik weet van mezelf dat ik niet met "snelle" jongens/meiden mee moet rijden want ik zit in een klasse appart (de dwijlklasse) O-) maar dat maakt me geen reet uit. Ik rijd motor op mijn manier en als dat in de ogen van anderen een slakkegang/ouwe-oma-stijl is prima toch 8-) Als ik plezier aan mijn stijl van rijden heb dan is het oke. Ik rijd alleen een toer mee als ik weet dat de snelheid niet hoog zal liggen want dan zou ik fouten gaan maken (zelfkennis is heel belangrijk). Een OBT of Newbietour durf ik me nog wel aan te wagen :P en voor de rest rijd ik alleen of met iemand die mijn rijstijl wel prettig vind. Het is dus echt een kwestie van duidelijke afspraken maken op voorhand. Jij hebt dus duidelijk met een verkeerde groep gereden, volgende keer zul je het vast anders doen ;)

Ja er zitten inderdaad ook serieuze en goede adviezen tussen, maar juist die paar die het vergallen die onthoud je he!

Maar ik zal proberen daar door heen te kijken en het niet persoonlijk te nemen.

En ik rij trouwens ook lekker op mijn eigen tempo en op welke motor ik rij moet ik zelf weten toch? Zolang ik het maar naar mijn zin heb op dat ding.
 
Ja oke laat me waarschijnlijk iets te veel opnaaien, maar ja ben hier nog niet zo lang en ik hou er niet zo van dat mensen zo kort door de bocht reageren.

ben hier toch ook voor me plezier.

Kwestie van niet gelijk happen, rustig tot 10 tellen, beetje relativeren en afzwakken en jezelf bedenken dat het vast niet zo hard bedoeld is, als jezelf denkt ;)

En soms, heel soms staan er van die rare gele dingetjes bij :P

;)
 
Rij in iedere groep of toertocht ALTIJD je eigen tocht en tempo !!
Laat je NOOIT opnaaien door "meerkunners" of dubieuse afspraken.
Gaat het te hard...laat ze gaan... Verdwalen doe je niet in nederland maar.. verongelukken door even boven je kunnen of door onverzichtigheid des te meer !

Zoek altijd de ruimte op en ga in groepen rijden die of via follow up rijden of daar waar het "haantjes" gedrag wat minder is.

Met een oude motorfiets de snelste Yamaha of duc zoek rijden op een dijkje is absoluut geen kunst maar ervaring....Altijd heel thuis komen is verstand met wat geluk ;)

Succes

doet een beetje zeer :X .......maar moet toch deze ouwe zever :P gelijk geven

:P
:+
 
Het hangt echt van het soort machines en de typetjes die deze motoren aantrekken of er wel of niet te hard wordt gereden bij toertochten. Zo zullen Oewah-oewah-Kneedown-stoppie-Fireblade-R/6-Honda CBRRR600-Henkies ;) in de regel veel harder rijden dan mensen op bijvoorbeeld choppers/cruisers/Brikkers.

Zelf vind ik het ook moeilijk mensen te vinden die bij een toertocht een tempo hanteren die ik zelf ook prettig vind (of het gaat veels te hard of juist veels te langzaam). Ik rij meestal dan ook meer alleen dan in groepsverband.
 
Ik vind ook dat er lullige m.i. arrogante posts bijstaan hoor!
Ik rij al 14 jaar en het laatste jaar heb ik er 25.000 km bijgeteld dus praat mij niet van ervaring en ik heb ook GEEN plezier als ik als een bezetene achter een paar van die haantjes aan moet die op een dijkje alleen maar bochten zien en geen omgeving. (ja ook mijn eigen vent is zo'n tiep) Conclusie: mijn 14 jaar ervaring leert mij dat ik maar weinig toerritjes leuk vind. Maja met 25.000 km per jaar heb ik ze ook niet nodig om aan mijn kilometers te komen, die maak ikzelf wel.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan