waarvoor dient dit carburateuronderdeel?

quicktime

MF'er
10 apr 2007
191
0
Papendrecht
zoals de titel al zegt, had ik even een korte vraag waarvoor het onderdeel op de foto dient. ik dacht voor het synchroniseren, en als dit zo is, moet het dan afgesloten zijn door een dopje oid? dit zat er bij mij nu niet op namelijk.
full
 
het is een ontluchting en mag niet afgesloten worden,aansluiting voor synchroniseren zit meestal op het inlaatspruitstuk..
bij een viercilinder zit er meestal nog eentje aan de andere kant.
 
yep
het is zoals hierboven vermeld geen overloop maar een ont/beluchting.
en het is voor de werking van het membraam van de gasschuif,dit laatste weet ik niet zeker zo uit het blote hoofd.
en als tussen de carbs kijkt zie je dat het een T stukje is, en bedient dus 2 carbs.
 
Laatst bewerkt:
dat is volgens mij voor milieueisen.
eventuele benzinedampen worden naar luchtfilter geleid en weer verbrand.
blijft mijn eerdere verhaal toch staan want in luchtfilter box heerst atmosferische druk oftewel de buitenlucht.


ik kijk nu even beter naar de foto en zie dat de slangen waarschijnlijk naar uitlaat lopen en daar de dampen laat verbranden.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een afvoer slang, mijns inziens. Op oude types zie je ook wel dat ze langs een frame-buis naar beneden worden geleid om benzine damp e.d. daar naar de onderkant van de motorfiets af te voeren. (Normaliter zou er nooit iets uit komen druppelen, of zo).
 
Ja, ik denk ook dat het de ontluchting van de vlotterbakken is; je kunt dat heel makkelijk testen door dat slangetje dicht te maken en dan soms meteen, meestal pas na even bewegen of starten, stroomt er benzine over de straat en/of de motor in, de boel verzuipt omdat er een lucht/damp-bel de vlotter omlaaggedrukt houdt maar wel de benzine langs zich laat. Ik bedoel dus: NIET doen want kan schadelijk soms uitvallen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan