wanneer aan de druppelaar

Pepi

MF'er
17 okt 2005
74
0
Apeldoorn
Ga m'n tweede winter in. Nu vraag ik me af: wanneer moet de machine aan de druppelaar. Heeft het te maken met de temperatuur die echt laag en misschien slecht is voor de accu of met de duur van het wegzetten van de fiets zonde er op te rijden.
Hoe lang kan je de motor in deze maanden wegzetten zonder problemen
 
was daar niet een of ander topic over? wat je allemaal moest doen als je de winter in ging? of heb ik dat ergens anders gelezen? Ik ben maar lesser, heb me er niet echt in verdiept dus... :+
 
Ligt er aan. Rijd je elke dag, dan is een druppelaar niet nodig... maar laat je 'm een week stil staan en het vriest hard, dan is een druppelaar makkelijk.
Ik trek altijd de accu eruit en flikker 'm binnen neer en dan aan de druppellading, maar niet de gehele winter... binnen is het warm, dus capaciteit neemt niet echt veel af. Vlak voor ik 'm er weer in ga zetten, hang ik 'm weer aan de druppellader.. en zo doe ik het al jaren probleemloos met diverse motoren.
 
niet.

motor staat dag en nach, zomer en winter buiten. in de winter komt het wel eens voor dat hij 2 weken niet gebruikt wordt (veel langer is erg zeldzaam). soms kost starten wat meer moeite en waarschijnlijk moet ik mijn accu iets sneller afschrijven.

boeit niet, ik hoef niet te investeren in een druppellader en ik ben lui. zoveel kost mijn luiheid dus niet.
 
je mot gewoon je neus ophalen eikel zei ik laatst tegen hem.

En toen klopte ik mn vlieg dood.
 
Nope tis gewoon een sport geworden...ik mep al die vliegen in die toiletpotten dood...

pokke beesten.



jij wel eens met je elektrische tennisracket het toilet doorgetrokken nou ik wel


ut was een spannende bezigheid.
 
Nope tis gewoon een sport geworden...ik mep al die vliegen in die toiletpotten dood...

pokke beesten.



jij wel eens met je elektrische tennisracket het toilet doorgetrokken nou ik wel


ut was een spannende bezigheid.


wordt pas lastig als die bruisballen die altijd onderin liggen uit mekaar klappen door de stroomstoot.

dan ruik je een week naar glorix.
 
Bij mij staat ie eigenlijk altijd buiten. Wel droog onder een afdak, maar 't is geen dichte schuur. Invloed op de accu en het starten? 't is in de wintermaanden toch een stuk vochtiger Of maakt dat gewoon niets uit.
 
Ik trek de accu's van de motoren die ik van de winter niet wekelijks berij eruit en zet deze op een geventileerde zolder aan de druppelladers, dat zijn er 5, doe ik al jaren, en ze gaan gewoon veel langer mee
2 motoren blijven heel de winter in de running hier
 
Ik trek de accu's van de motoren die ik van de winter niet wekelijks berij eruit en zet deze op een geventileerde zolder aan de druppelladers, dat zijn er 5, doe ik al jaren, en ze gaan gewoon veel langer mee
2 motoren blijven heel de winter in de running hier


zo doe ik het dus ook, alleen hebben wij maar 2 motoren :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan