Wanneer is een parkeerplaats openbare weg?

Nou Deputy, ik heb dit al heel vaak aan de hand gehad. Ik woon in een straat met veel parkeerdruk, aan de rand van het centrum. Ik ben de enige met een breed pad/oprit, duidelijk herkenbaar als prive-terrein, (passen 2x4 auto's op) naast het huis. Je moet eens weten hoe moedeloos ik wordt van de mensen die hier gewoon parkeren. En dan niet netjes aan de kant, nee, liefst in het midden waardoor ik er zelf niet meer uit kan.

Om dan maar niet te praten van de automobilisten die moeten keren en daarvoor ook mijn pad gebruiken. Dat is nog tot daar aan toe, maar reeds 2x hebben ze daarbij mijn auto geschampt. De laatste keer was een paar maanden geleden, mijn auto was toen een half jaar oud, grr.

Zou een bordje niet helpen?
Of deze wildparkeerders een keer zelf "opsluiten" voor een nachtje
 
Wanneer word een parkeerplaats aangemerkt als openbare weg?
En wat als deze niet als openbare weg word aangemerkt en je krijgt een ongeluk? (al dan niet door je eigen schuld?)

Een terrein is alleen geen openbare weg als het afsluitbaar is. Het hoeft dan niet afgesloten te zijn maar het mag niet vrij toegankelijk zijn. Overigens geldt alleen een slagboom niet als afsluitbaar.

En dan nog, zoals gezegd, zelfs bij dat soort terreinen geeft de beheerder vaak aan dat de gangbare verkeersregels gewoon gelden.
 
ehhhh
Ik had dus iemand uit de straat die haar autoot op mijn oprit zette, danwel de auto van haar visite.
toen er wat van zeggen ( tot 3 keer ) niet hielp
belde ik na keer vier de politie....die kon/kan mij niet helpen, aangezien het vrij parkeren is als ik er geen slagboom heb (neergelaten).........
En ik moest er vooral niet aankomen...


:Y :Y :Y :Y ja, dat klinkt bekend.

Ook onze oprit hebben ze ontelbare keren geblokkeerd. Een keer zelfs toen onze auto er stond! Ze hebben hem gewoon achter gezet!! :o
Mijn man heeft nu al en paar keer 'n auto welke onze oprit blokkeerde weggesleept! Gewoon sleeptouw ergens vastmaken en weggetrokken.... klaar kees. Eigenaren kijken bij terugkomst om zich heen zo van: hé? Hier heb ik hem toch niet neergezet? - klein geschreven dan kan de plisie het misschien niet lezen hier.. ;)

De buren staan grinnikend bij want zij hebben hetzelfde probleem en onlangs hebben we van de buren een boord gekregen: "don't even think of parking here" - en je gelooft het niet - het werkt!! 8-)
 
Zet je toch zon bord neer u wordt weggesleept?

Nou ja, wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Er mag achter een uitrit niet geparkeerd worden als er bvb een wit kruis op de grond is getekend of zoals al eerder in dit topic genoemd een (gesloten) slagboom staat.
Dat witte kruis is geen optie want vaak heb ik mijn koekblik daar staan omdat er veels te weinig parkeerplekken zijn bij ons in de buurt. Dus..... een beetje azo boord helpt ogenschijnlijk... O-)
 
Nou ja, wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Er mag achter een uitrit niet geparkeerd worden als er bvb een wit kruis op de grond is getekend of zoals al eerder in dit topic genoemd een (gesloten) slagboom staat.
Dat witte kruis is geen optie want vaak heb ik mijn koekblik daar staan omdat er veels te weinig parkeerplekken zijn bij ons in de buurt. Dus..... een beetje azo boord helpt ogenschijnlijk... O-)


Hells Angels place ;)
 
Je moet eens weten hoe moedeloos ik wordt van de mensen die hier gewoon parkeren. En dan niet netjes aan de kant, nee, liefst in het midden waardoor ik er zelf niet meer uit kan.

Om dan maar niet te praten van de automobilisten die moeten keren en daarvoor ook mijn pad gebruiken. Dat is nog tot daar aan toe, maar reeds 2x hebben ze daarbij mijn auto geschampt. De laatste keer was een paar maanden geleden, mijn auto was toen een half jaar oud, grr.
Poort aan de ingang neerplanten. :Y Je kunt voor een paar tientjes met wat hout zelf wat in mekaar schroeven, of een luxe geval met een afstandsbediening als het wat mag kosten. ;) [me]Ik heb zelf de eerste optie gekozen een paar jaar terug, ook beetje vanwege wildparkeerders, maar vooral zodat de kids relatief veilig op die oprit kunnen spelen. *O* [/me]
 
Of deze wildparkeerders een keer zelf "opsluiten" voor een nachtje
Heb ik wel eens gedaan. Wordt je niet vrolijk van, als je om half vier uit je nest gebeld wordt. En ze blijven aandringen, worden vervelend. Dan is het verstandiger om ze er maar uit te laten. Het beroerde is, het is elke keer een ander, meestal een vreemde. En vaak zijn ze wel zo uitgekookt dat ze helemaal aan het begin blijven staan, zodat ik er niet achter kan staan.

Politie was ook wel eens behulpzaam hoor, ik vroeg eens of ze wilden kijken of de naam van de kentekenhouder wellicht matchte met een naam van iemand uit de straat, dus of er wellicht iemand op familiebezoek was of zo. Maar helaas, stond op naam van een leasebedrijf.
 
Of betaald parkeren invoeren, 50 euro per dag of gedeelte daarvan....
 
Heb ik wel eens gedaan. Wordt je niet vrolijk van, als je om half vier uit je nest gebeld wordt. En ze blijven aandringen, worden vervelend. Dan is het verstandiger om ze er maar uit te laten. Het beroerde is, het is elke keer een ander, meestal een vreemde. En vaak zijn ze wel zo uitgekookt dat ze helemaal aan het begin blijven staan, zodat ik er niet achter kan staan.

Politie was ook wel eens behulpzaam hoor, ik vroeg eens of ze wilden kijken of de naam van de kentekenhouder wellicht matchte met een naam van iemand uit de straat, dus of er wellicht iemand op familiebezoek was of zo. Maar helaas, stond op naam van een leasebedrijf.
Ik krijg visioenen...ken je die paaltjes die uit de grond komen?? })
 
Ja, dat mag.
Maar dan nog heb je bijna geen middelen om iemand die erop staat weg te krijgen.
 
Nou begrijp ik het geloof ik niet helemaal meer.

Op mijn werk hebben ze (direct aan de 'rij-weg') een
stuk of 40 parkeerplaatsen in een vierkantje.

Als je dat 'vierkantje' inrijd staan er rechthoekige
blauwe verkeersborden met een takelwagentje en
een text in de trant van 'eigen terrein verboden te
parkeren'

Staan verder geen slagbomen ofzo. Als je niet beter
weet denk je dat het gewoon gemeente-parkeerplaatsen
zijn.


Is dit nu openbare weg ? Mag ik hier een wheely maken ?
En mag ik hier als vreemde parkeren ?
 
Nou begrijp ik het geloof ik niet helemaal meer.

Op mijn werk hebben ze (direct aan de 'rij-weg') een
stuk of 40 parkeerplaatsen in een vierkantje.

Als je dat 'vierkantje' inrijd staan er rechthoekige
blauwe verkeersborden met een takelwagentje en
een text in de trant van 'eigen terrein verboden te
parkeren'

Staan verder geen slagbomen ofzo. Als je niet beter
weet denk je dat het gewoon gemeente-parkeerplaatsen
zijn.


Is dit nu openbare weg ? Mag ik hier een wheely maken ?
En mag ik hier als vreemde parkeren ?

Is openbare weg en je mag er dus als vreemde parkeren. Behalve als er dit bord staat

full
 
Overigens... mag je niet parkeren voor/op een inrit.....
 
Wegsleepbord heeft geen waarde.

Het is dus openbare weg, en ik kan er dus ook bekeurd worden voor het
'pogen van een wheely' ?

(Ben nog maar lesser hoor, maar had zoiets van "als ik ooit es gek wil
gaan doen, doe ik het daar vanwege het 'eigen terrein')
 
Het is dus openbare weg, en ik kan er dus ook bekeurd worden voor het
'pogen van een wheely' ?

(Ben nog maar lesser hoor, maar had zoiets van "als ik ooit es gek wil
gaan doen, doe ik het daar vanwege het 'eigen terrein')

Eerst maar ff rbw halen hè. en dan het vlgnd: een wheely wordt (hoe lekker ook om af en toe te doen) afgestraft door:
Art. 5. (WVW)
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Dus het gevaar/hinder hoeft nog nietplaats te hebben gevonden! Tip van flip :? Als je gek gaat doen kijk dan ff goed waar je dit doet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan