bricksquad975x
Reus op kleine motor
Wie kan mij informeren over wanneer het aan te raden is om je veren te upgraden voor circuit gebruik. Ik rij nu nog een OEM CBR600FS 2001. Ik heb gisteren op Assen meerdere coureurs en monteurs gesproken en die zeiden allemaal toch wat anders. Ik ben zon 91kg in burger en begin langzaam dichter bij de 2 minuten op assen te komen.
Nu had ik zelf ook al even gepield en opgemeten en ik was er van overtuigd dat zowel voor als achter bijna alle preload er in moest als je naar de sag dieptes keek. De HK suspension specialist die bij de CRT Dag aanwezig was schroefde vrijwel alles er weer uit! Dit resulteerde weliswaar in een goed gebalanceerd chassis maar af en toe zakte die wel erg diep door de veren en schraapte zelfs de klem voor mijn slippen over het asfalt.
Mijn vraag is dan ook. Wat zijn indicators waarbij je echt kan zeggen van ja, nu moet je gewoon upgraden voor je eigen veiligheid. Met de HK suspension setup zat ik ook voor bij het remmen al aan het eind van de vorken. Compressie voor en achter staan ook bijna op max.
Wie kan mij verlichten met wat circuit vering knowledge?
Nu had ik zelf ook al even gepield en opgemeten en ik was er van overtuigd dat zowel voor als achter bijna alle preload er in moest als je naar de sag dieptes keek. De HK suspension specialist die bij de CRT Dag aanwezig was schroefde vrijwel alles er weer uit! Dit resulteerde weliswaar in een goed gebalanceerd chassis maar af en toe zakte die wel erg diep door de veren en schraapte zelfs de klem voor mijn slippen over het asfalt.
Mijn vraag is dan ook. Wat zijn indicators waarbij je echt kan zeggen van ja, nu moet je gewoon upgraden voor je eigen veiligheid. Met de HK suspension setup zat ik ook voor bij het remmen al aan het eind van de vorken. Compressie voor en achter staan ook bijna op max.
Wie kan mij verlichten met wat circuit vering knowledge?