ZO LANG?
Jeetje, dat zijn de getallen. Ja, ok de motor echt op zijn flikker geven na zo'n periode is akkoord.
Maar in mijn geval (11.000 toeren max) zou ik op 3000 toeren uitkomen de eerste 10 km. Nou, ik weet niet waar jij vandaan komt maar als ik het dorp uitrij dan moet ik al 100 rijden, en in de 6 betekent dat toch al gauw 4500 toeren. Daarnaast een beetje optrekken zit je ook zo aan de 5500 toeren.
Dus dat lukt mij echt niet hoor!
Een Triumph Rocket V3 met een blok van 100 kilo staal duurt dan ook langer dan mijn paralleltwinnetje om geheel verwarmd te zijn.
Al 10.000km?Man, al rij je elke dag volgas weg dan merk je met 10.000km nog niks. Tegen de tijd dat je het gaat merken is je blok al aardig naar de klote geholpen.
Je moet geen 100, maar je mag daar 100!ZO LANG?
Jeetje, dat zijn de getallen. Ja, ok de motor echt op zijn flikker geven na zo'n periode is akkoord.
Maar in mijn geval (11.000 toeren max) zou ik op 3000 toeren uitkomen de eerste 10 km. Nou, ik weet niet waar jij vandaan komt maar als ik het dorp uitrij dan moet ik al 100 rijden, en in de 6 betekent dat toch al gauw 4500 toeren. Daarnaast een beetje optrekken zit je ook zo aan de 5500 toeren.
je kan ook de fiets pakken
Een plekje in de hel kunnen die dingen krijgen.
Denk je dat? Kan je vertellen dat je fout zit. Oud-collega van mij heeft het gepresteerd om een Divje 600 in 8500km tijd naar zijn grootje te helpen. Koppeling verrot, ketting naar het grootje, koppakking lek en kop finito.
Bij de doorsnee fiets is dat de water/koelvloeistof temp. Dat zegt vrij weinig.Veel motoren hebben een temperatuurmeter, rustig wegrijden totdat de temp ong 75 graden is(max 4000 toeren) zo doe ik het altijd met mijn Duc
Tijd voor een rijbewijs of een goed stel hersens.