Wat betreft bandenkeuze heb ik al wat advies(Michelin T63,Pirleli NT21), meer advies is welkom.
..
waarom geen allroadje? of is het offroadstuk té extreem om met een allroad te doen?
In november gaan we dus een rondje Marokko doen op de motor, waar ik een XT600E voor ga aanschaffen.
Welke aanpassingen zijn hiervoor aan te bevelen?De reis wordt 80%weg/20% off-road ongeveer, beetje Sahara en bergen.
Hier heb ik al een Acerbis 22-litertank op het oog,verder komt er een topkoffer op.
Wat betreft bandenkeuze heb ik al wat advies(Michelin T63,Pirleli NT21), meer advies is welkom.
Motor-reis begint overigens in Algeciras.
Marokkanengrappen zijn ditmaal NIET nodig, danku...
Ja,we gaan met z'n drieën en één van ons is er al twee keer geweest,heeft er toen rondgereden op gehuurde motors.Was jij (of iemand uit je gezelschap al eerder in Marokko geweest? Ik ben er ook geweest (ook via Algeciras - Ceuta) en wellicht heb ik wat tips voor je.
Ja,we gaan met z'n drieën en één van ons is er al twee keer geweest,heeft er toen rondgereden op gehuurde motors.
Is wel een aantal jaren terug geweest, en tips zijn altijd welkom natuurlijk!
Extra luchtfilter is goed idee,zullen we zeker doen, en spullen om banden te plakken ook.Extra luchtlifter, als je het zand in gaat zelfs minstens twee mee.
Bandenlichters, plakspullen en reserve binnnenbanden meenemen.
Lees de openingspost nog's...Naar Marokko..............................
Ik denk aan de volgende aanpassingen ter bevordering van eigen veiligheid.
9 mm pistool met voldoende patronen voor de gehele duur van de reis.
Uzi of andersoortig pistoolmitrailleur.
Enkele handgranaten.
Vooraf lobby-en bij buitenlandse zaken indien je iemand aan mocht rijden en er direct de doodstraf over je uitgesproken wordt.
hij heeft wel een beetje gelijk,je komt daar als toerist en je hebt dan altijd wel een creditcard of weet ik veel wat veel geld waar is bij je.En in die landen is het dan zo dat ze je kunnen overvallen.Nog nooit gehoord dat er van die agenten zijn die blijken niet echt te zijn en boete aan je uitschrijven enzo ,tenminste in dat soort landen.Lees de openingspost nog's...
In november gaan we dus een rondje Marokko doen op de motor, waar ik een XT600E voor ga aanschaffen.
Welke aanpassingen zijn hiervoor aan te bevelen?De reis wordt 80%weg/20% off-road ongeveer, beetje Sahara en bergen.
Hier heb ik al een Acerbis 22-litertank op het oog,verder komt er een topkoffer op.
Wat betreft bandenkeuze heb ik al wat advies(Michelin T63,Pirleli NT21), meer advies is welkom.
Motor-reis begint overigens in Algeciras.
Marokkanengrappen zijn ditmaal NIET nodig, danku...
Naar Marokko..............................
Ik denk aan de volgende aanpassingen ter bevordering van eigen veiligheid.
9 mm pistool met voldoende patronen voor de gehele duur van de reis.
Uzi of andersoortig pistoolmitrailleur.
Enkele handgranaten.
Vooraf lobby-en bij buitenlandse zaken indien je iemand aan mocht rijden en er direct de doodstraf over je uitgesproken wordt.
Have fun............
Bangeschijterd.
Blijf maar lekker in NL rondjes om de kerk rijden.
Wapens nemen we zowiezo niet mee(waarvoor zouden we?),en de jongen die er al 's geweest is is zelf van de baskische politie (Ertzaintza),wat het contact met politie elders nog wat verder vergemakkelijkt.Regel 1: Neem never wapens mee. Ook niet onder handbereik een mes of een hamer oid. Je trekt dan zeker aan het kortste eind als buitenlander.
Ik heb in Marokko 2x contact gehad met de politie. 1e keer omdat ik een verkeersovertreding maakte (inrijverbod, had ik niet gezien, er was even teveel om op te letten daar), de man legde mij uit wat ik verkeerd gedaan had, en na mijn excuses kon ik verder rijden.
2e keer was een nachtelijke controle op een van de doorgaande wegen. Ik reed achter het busje aan waarin de kapotte motor van mijn maat lag. Zag er heel verdacht uit. Maar na onze uitleg en een paspoortcontrole konden we gewoon verder rijden.
Komt voor elkaar, uiteraard!Ik eis wel een verslag met foto's als je weer terug bent.
Ik heb ook gekeken voor een XR650R maar die zijn tweedehands nog vrij duur!
Heb nog tijd om rond te kijken, kijken waar ik tegenaan loop.
Komt voor elkaar, uiteraard!
Slechts een beperkt gedeelte van de reis gaat over onverharde paden,terwijl een Xt van een vriend hem nog nooit in de steek heeft gelaten incl.offroad door de bergen, dus ik heb er wel vertrouwen in!
Ik heb ook gekeken voor een XR650R maar die zijn tweedehands nog vrij duur!
Heb nog tijd om rond te kijken, kijken waar ik tegenaan loop.