Wat denken we hier van? Vering probleem!

Ik zou proberen de veer rechtop te plaatsen aan het frame :Y :Y op het moment dat je dit om gaat gooien, kom je met zulke rare armen en momenten uit dat het redelijk bestuurbaar maken van de motor wel eens een groot probleem kangaan worden...
 
Dat is ook het probleem ;) Vandaar dat ik vraag of iemand nog goede ideeen heeft :P *O*

Het is trouwens niet helemaal duidelijk op het plaatje, maar het voorste punt loopt wel op de achterbrug, zit hier alleen niet vast
 
Laatst bewerkt:
Mja, ik zal nog wel eens doormodderen.. Maar is er dan echt geen mogelijkheid om de veer toch bovenlangs te laten lopen?
 
Bovenlangs is iets mooier vind ik.. Ingewikkelde situatie :P Voor degene die het niet snappen, de foto is niet helemaal compleet want er loopt nog een strip van de het voorste punt naar de achterbrug. Mja, ik moet dus totaal iets anders gaan verzinnen. Goede ideeen met eventueel tekeningen zijn dus welkom :P
 
je hebt een kleine kans dat bjorn zijn manier werkt voor jou....

maar wat is het probleem met staand plaatsen ? ik heb met mijn cbr toen spijt gehad dat ik zo moeilijk heb gedaan.

Gr.
 
Is geen probleem opzich, maar als het bovenlangs kan doe ik dat liever.. Recht plaatsen moet ik dus het ophangpunt naar het subframe brengen en benedeb een driehoek bevestiging maken.. En welke manier heeft Bjorn?
 
Dacht dat hij een blade brug in de CBR had? Das natuurlijk een heel ander verhaal *O*
 
Ik zou proberen de veer rechtop te plaatsen aan het frame :Y :Y op het moment dat je dit om gaat gooien, kom je met zulke rare armen en momenten uit dat het redelijk bestuurbaar maken van de motor wel eens een groot probleem kangaan worden...
I'm with stuppit!
Dit kan echt niet en gaat "vreten" om het zo maar te noemen in je swingarm!
 
Ja, daar ben ik ook bang voor.. Jammer maar helaas, dan gaat de veer toch rechtop komen '(
 
Ik kan natuurlijk ook nog gewoon een alu ophangpunt direct op de brug laten lassen :P Mja, dat komt de stevigheid misschien ook niet ten goede?
 
Dacht dat hij een blade brug in de CBR had? Das natuurlijk een heel ander verhaal *O*
kijk, ik heb dit op men brug laten lassen:

fotoscbr2098em.jpg


zo zag dat er in zen geheel uit:

fotoscbr2087ha.jpg


zo in de motor:

fotoscbr2646gw.jpg


hier nog een foto er van:

scbr3131lt.jpg


foto van hoe hij eruit zag dat ik hem verkocht :P

fotoscbr3671ge.jpg


Gr.
 
Hij kan zo toch helemaal niet veren, ofwel? Ik heb dezelfde brug in een fzr600 gebouwd en die heeft de schokbreker recht zitten en daar had ik zelfs het probleem dat die niet wou veren.

Uiteindelijk is dat wel gelukt met een yzf750 link en dogbones van 17 cm. Of die echt goed veert, weet ik niet. Maar hij veert nu iig wel. Zoals jij het nu hebt, gaat het volgens mij niet lukken.
 
Laatst bewerkt:
Nee klopt, op deze manier lukt het niet.. Vandaar dit topic.. Maar ik vind een ophangpunt op de brug lassen zoals steven heeft gedaan ook wel een erg goede oplossing.. Dan heb je ook geen gezeik met dogbones e.d..

Edit: hij heeft het over die van mij, die van jou veert wel als het goed is.. Zou niet inzien waarom niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan