Wat denken we hier van? Vering probleem!

mogelijkheid 1

we vergeten de bevestiging aan de onderkant van de bus. Maken de bus gewoon wat langer en borgen ze met een bout door en door die net onder de brug zit zodat de bus vastzit. Vind ik zelf een minder nette oplossing.

Blauw is de pin.

full
 
Hou er trouwens ook rekening mee dat het midden van de brug niet het midden van velg is. Je moet de brug 0.5 cm naar links plaatsen anders staat je achterwiel niet in 1 lijn. Het bijkomende probleem wat ik toen weer had is dat de ketting bijna een cm verschil had. Je kunt dat dan wel oplossen door een offset tandwiel te kopen.
 
DAt is niet mijn grootste zorg.. Dat is opgelost door een paar busjes..
 
Nee, maar dat is niet de meest praktische en mooist ogende manier ;) Het idee is natuurlijk wel goed..
 
Bouten zitten niet helemaal recht boven elkaar hoor? Zitten juist bijna horizontaal naast elkaar.. Misschien vertekent de foto een beetje? Zit exact zoals bij een VFR aangezien die 3 hoeken maar op 1 manier kunnen..
 
De bovenste bout zit ongeveer 2 cm meer naar links als de rechtse..
 
Als de schobreker eruit is kan de brug naar boven en naar beneden ja.. Nogmaals, welk verschil zie jij met een origineel VFR veer systeem? Dat zit namelijk ook exact zo..
 
Ik zie het probleem ook niet zo.
De achterbrug is toch hetgene wat de rest meetrekt zeg maar ?
En zoals ik het zie kan de rest dan ook mooi mee bewegen.

Overigens denk ik dat een hele fikse versteviging van je subframe wel op zn plaats is.
 
Hij moet wel zo vertikaal staan anders raakt hij de brug.. Maar hij staat niet volledig vertikaal, maar onder een hoek van 20 graden of zo.. Het subframe zal niet direct scheuren hoor.. Lijkt me stug. Zit allemaal wel degelijk in elkaar gelast *O*
 
Dat zeg ik toch ook nie? Maar ik roep nou ook eenmaal niet snel ja en amen.. Ik mag toch ook wel om uitleg vragen neem ik aan..
 
Ja, maar ik snap je gedachtengang daarbij niet.. Aangezien je ook nog zoiets hebt als in en uitveren en gelagerde bussen etc. Het systeem is niet zo simpel als jij het schetst ;) Tevens zitten de bouten zoals eerder gezegd dus niet boven elkaar..
 
Die van mij kan ook scharnieren :+ De bout van de schokbreker zit net als bij de foto die ik net postte ook aan de binnenkant.. Alleen zit er iets minder verschil tussen, maar het principe is precies hetzelfde natuurlijk..
 
Bedankt voor het meedenken in ieder geval ;) Ik zie het probleem nog niet zoals jou, maar dat komt misschien wel als het vastgelast zit.. Zal morgen nog wel eens een duidelijkere foto maken, dan verklaart het misschien wat meer :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan