Wat denken we hier van? Vering probleem!

maakt het dan wel iets mooier als dat ik dat toen gedaan heb!

en zoek een GOEDE lasser, brug is dun materiaal en dat verneuken ze zo.

mario moet dat ook wel lukken! en van de hobby bobben van dit forum!

ow btw, is gegoten je brug ? geloof dat je daar niet zo werelds op kan lassen maar dat meot je de expers even vragen :)

Gr.
 
Is inderdaad een legering. Zal wel niet makkelijk te lassen zijn nee..
 
'( Wie zegt er dat er kuipen op komen? :P


Haha, heb je dan geen foto's van de vorderingen, ben wel benieuwd hoe die eruit gaat zien als je er een streetfighter van maakt.

Je hebt op je CBR brug trouwens risers zitten he? Stuurt dat nou veel anders? En doe je die toevallig weg als je die VFR brug erin hebt zitten? Zo ja, wat vraag je er dan voor?
 
Kuipen blijven er op hoor :P Risers zijn niet van mij, maar is een foto van een andere CBR.. :+
 
Vergeet niet dat je met het weggooien van de dogbones etc wel de rising-rate overboord gooit he! En het is een beetje moeilijk om te zeggen wat een mooie oplossing is met de huidige ophangpunten! Stuur anders us een schematische tekening door van hoe het was oid..!
 
Hoe het was? Met de VFR brug bedoel je? Gewoon centraal door de achterbrug en dan door middel van een driehoek constructie op 3 punten gemonteerd.. Maar ik ga eerst de mogelijkheid bekijken om hem centraal te krijgen alvorens te laten lassen aan de achterbrug..
 
Nee, dan komt hij tegen de veer aan.. Denk dat er niet veel anders opzit dan de VFR manier..
 
Weet iemand of er trouwens wel te lassen val aan zo een gegoten achterbrug?
 
het gaat er meer om dat het heel erg bros is wat ze gieten dacht ik..

bij staal zit er teveel koolstof in geloof ik om mooi te kunnen lassne.

hoe dat bij alu zit ? geeeeen idee eigen lijk :?
 
Ik heb een ander idee.

Waarom maak je geen ring die je met een rand vanboven in het gat kunt duwen en langs onder kan vastzetten met een dikke pen (uiteraard borgen). Als je tussen de ring en de brug een dun laagje rubber steekt, kan je ze ook niet beschadigen. Als je dan op de bovenkant eenzelfde bevesting laat lassen kan je de veer op de gewone manier bevestigen.

Tekening van wat ik bedoel. Met een paar gaten kan je dan de hoogte nog bepalen.

full
 
Ik snap je tekening niet echt moet ik zeggen.. Misschien kun je het iets verduidelijken. Wat gaat door welk gat? Bedankt voor het meedenken in ieder geval *O*
 
Even de tekening aangepast:

Je maakt dus een cilinder die in het gat van de brug past waardat normaal de veer doorheen zit. Aan de cilinder heb je aan de bovenkant een rand die op de brug steunt zodat de bus niet doorheen de brug kan vallen. Op de bovenkant van de cilinder las je 2 bevestigingsstrips met een paar gaten waarin je dan je veer kan vastzetten. Op die manier kan je dat hele gedoe met link en metaalstrips laten vallen.

Rond de bus (cilinder) zet je een rubber tegen de krassen den voor de demping en onder de rand an de bovenkant een rubberen ring. Voor de veiligheid moet je de bus langs de onderkant vastzetten.
2 manieren om dit te doen:
- ofwel met een simpele bout die je door de bus steekt net onder de brug zodat die spant.
- ofwel moet je aan de onderkant ook een bevesting lassen die niet breder is dan de bus zelf. Met 2 stripjes kan je die dan bevestiggen aan het ophangpunt onder je brug en dan zit de bus ook vast.

mogelijkheid 2
full


geel = de bus met de bevestiging voor de veer
grijs = op de bus gelast aan de onderkant
Groen = 2 strips die aan het grijze gedeelte gebout worden en ook aan de bevesting voor de link. Zo zit de link vast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan