Wat ga jij vandaag met of aan jouw Brik/Klassieker doen

Tank van de 88er XT600 Tenere proberen te spuiten nadat ik de deuken er grotendeels uitgehaald heb en de gaten gedicht met laswerk en tin.
Valt niet mee in de regen......
 
Laatst bewerkt:
volgens mij staat er nog 1 op marktplaats met kenteken (zelf heb ik alleen een zonder kenteken over)

Ja inderdaad, twee op dit moment (en ook nog iemand met twee frames zonder papieren), had ik al gezien: is eentje uit '78 en een nog jongere.. -O-
Heb voor dit project écht eentje nodig die een legitieme historische plaat mag dragen (dus moet ie van vóór jan. '78 zijn) :P
 
ZO zie je maar, er leeft zat onder de B/K.
Gelukkig was het tussen de buien droog :P en kon ik wat buiten zetten om de schuur op te ruimen.
Kwam nog wat spul tegen links en rechts wat MP op kan.
OA zgan voorspatbord rubbers van een yamaha xs750
Metalen zijkappen kappen van een Yamaha XS650 met originele us vlag
Diversen sturen knipperlichten en wat meer

XS750 onderdelen en onderdelenboek, maar ook nog wat Triumph BSA emblemen
 
Ik ga Proberen de dempers wat meer tedempen, Mijn imi megaton dempers zingen iets tehard.
De bedrading moet ik ook nog even nakijken want mijn knipperlicht en koplamp doen het niet.
 
Hawk is een leuke motor
Mijn maat heeft er 1 met vampire dempers geloof ik,
en geeft super geluid
Goede machine voor een niet al te grote rijder
 
Vandaag heb ik dikkere olie in de versnellingsbak gedaan.
Morgen ga ik mijn lekke oliedruk schakelaar vervangen.

Pieter
 
Vandaag de Keihin cv 34 carbs die ik op m'n z750 blok wilde zetten eens schoongemaakt en geinspecteerd.
3 membranen zijn door, en de laatste is zo stug dat 't niet lang meer gaat duren voordat 'ie ook door is.. -O-
Binnenkort eens bij JBM een setje nieuwe membranen bestellen, anders gaat dat met dat blok nooit goedkomen.
 
Tank ..............................gaten gedicht met laswerk en tin.
Valt niet mee in de regen......

Vertinnen is the way to do it
Ik heb dit ooit met een oude BSA tank gedaan.
Had een klein haarscheurtje en heb er toen een klein deukje ingeslagen.
Toen tin erop en nooit meer gelekt

Mijn maat heb ik een keer dit zien doen met koper
Weet niet goed meer waarom, maar dacht omdat het verchroomd moest worden.
 
Vandaag heb ik dikkere olie in de versnellingsbak gedaan.
Morgen ga ik mijn lekke oliedruk schakelaar vervangen.

Pieter


welke olie heb je nu in de bak gedaan? Cardan e.d. ook?

Vandaag even niet aan de motor maar in de tuin gewerkt.
Morgen eens kijken naar het bij-laden. Wanneer ik de knippers gebruik zie ik de wijzer van de Voltmeter wel heel erg te keer gaan.
Heb nog een oude (?) mechanische.
Zal ik gelijk maar een 14.2V monteren?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Keihin cv 34 carbs die ik op m'n z750 blok wilde zetten eens schoongemaakt en geinspecteerd.
3 membranen zijn door, en de laatste is zo stug dat 't niet lang meer gaat duren voordat 'ie ook door is.. -O-
Binnenkort eens bij JBM een setje nieuwe membranen bestellen, anders gaat dat met dat blok nooit goedkomen.

Gaan die membramen sneller stuk door de huidige benzine?
 
Effe een test of het lukt om via Motor-forum een foto te plaatsen.
Doe dan meteen een klassieker waarmee ik een paar jaar geleden naar Engeland ben geweest, en aldaar deze foto maakte
Het is een Triumph T100 van 1953 met dus origineel compleet aluminium blok cilinders en kop

Gr Peer
100_4012.jpg


Ja dus het werkt mooi :Y
 
Laatst bewerkt:
@sammie,
Geen idee, die carbs hebben jaren naast de motor gelegen, en stilstaan is achteruitgang bij die dingen.
Daarnaast zijn die dingen 31 jaar oud.
De nieuwe rubbers zullen vast en zeker tegen moderne benzine kunnen, heb in ieder geval nog niemand zien/horen klagen over die JBM reproductie rubbers.
 
Vandaag een "nieuwe" remklauw gemonteerd, remolie vervangen en remsysteem ontlucht.
Het verschil is extreem, waar ik eerst een schriftelijk verzoek moest indienen om te mogen afremmen gaat ie nu gelijk in de ankers.

Daarnaast nog met een reserve tankje zitten te spelen: heb met een rubber hamer deuken erin gemept voor de knieën, zal daar de komende dagen nog flink aan moeten schuren en plamuren, maar 't begin is gemaakt.
 
Nee ik heb de T 100 alleen verder wat dingen aangekocht om compleet te maken

Op you tube heb ik een hele tijd geleden een filmpje gezien van een man die in zijn Honda 750 tank zijdeuken maakte voor zijn knieen cq caferacer stijl.
Geweldig gedaan

Ga deze week aan de BMW k beginnen
Weet niet wat er is maar had laatst olie op de band...........
Nu naar paar keer rijden niet meer gehad................
Toch het een en ander effe checken
 
Ga de binnenkant van de kuip eens demonteren.
Zitten 2 bouten niet helemaal vast van de ruit
Niet storend, maar hoort niet
 
@peer,
Precies, dat filmpje gaf mij ook de moed om het zelf eens te proberen..
De eerste laagjes plamuur zitten erop, nu nog lekker schuren, schuren en nog eens schuren :(
Dan eens kijken wat met de lak gaat gebeuren: óf zelf, óf uitbesteden..
 
vandaag is de oude bulit spiegels (waar je zo wie zo niks in kon zien :Z ) en waarvan de rechtse ook nog was gesneuveld was tegen een hek :/ vervangen voor FZR spiegels en whala ik vind het niet verkeerd , en we zien er ook nog wat in *O*
full
 
Mooi staat bij de stijl van de motor

Ik heb vandaag het binnenwerk van de achterdemper venieuwd
Nieuwe demper: bijna €400 euro '( , nieuw binnenwerk €120 euro :)

Zo dat scheelt een duit en meer :Y
 
vandaag is de oude bulit spiegels (waar je zo wie zo niks in kon zien :Z ) en waarvan de rechtse ook nog was gesneuveld was tegen een hek :/ vervangen voor FZR spiegels en whala ik vind het niet verkeerd , en we zien er ook nog wat in *O* [afbeelding]


Laat eens zien hoe dat er van de zijkant uitziet...? :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan