Wat ga jij vandaag met of aan jouw Brik/Klassieker doen

Vandaag weer een rits onderdelen besteld voor de gs 425 uit 79.
onderandere een nieuwe koppelingssetje, ik doe bijna alles zelf en zet de motoren altijd netjes droog binnen in mijn hobbyhok.

Rijd tot nu toe allemaal best oud gerei, had 2 brommers uit 82 honda mtx'en en nu een Gs uit 79 en een cr 250 uit 94 ( deze moet binnenkort een blokrevisie doe ik ook zelf )
En mijn auto is ook niet de jongste met zijn 22 jaren.
En mogelijk binnenkort een Cb 750 uit 72 om te restaureren.


Zelf 19 maar ik heb dat oude spul altijd veel mooier gevonden.
 
Een testrit maken want morgen is er een meetingkje in amsterdam.
Bij de cb1 moet ik de remmen nakijken,piepen enorm en het voorspatbord moet bijgewerkt worden.
 
Nog meer jaren 70 stijl...

full


Honda cr750 Spring Branch replica bijna klaar,,,, Nog stickers op de tank plakken en zitje laten bekleden. Vanavond toerenteller aansluiten..


full
 
Achterbrug-as van de (in-opbouw) cafe racer is uitgewalst door de lagers, dus heb ik vandaag een nieuwe gefabriekt.
Kaput:
Foto-84JCRG36-D.jpg


Nieuw:
Foto-GX7ZCCPF-D.jpg


Verder nog een stuk uit de uitlaatophanging gefreest (dan kan de demper verder op de uitlaatbocht schuiven)
Foto-GDY7ZEHH-D.jpg
 
Vanmiddag voorvelg van mn Gpz750 r1 gespoten, achtervelg vorige week gedaan, deze zomer eerst nog maar rijden en dan komende winter is het de bedoeling van het Gpz' tje een
full

full

'baby' lawson te maken.
 
Laatst bewerkt:
het bolletje van de koplamp maar is vervangen voor een halogeen pitje,
wat een licht.................;-)
 
niet vandaag, maar van de week de krukaskeering vervangen van de BMW R100/7

Is een intensief werkje, cardan accu versnellingsbak koppeling etc moet eruit.

Maar is dus ook een mooie ervaring om te doen

Volgende week ga ik aan een nieuw project beginnen
misschien wel een complete restauratie
maar daarover later meer

wellicht wordt dit een nieuw topic
 
ga nog maar gewoon zitten wachten tot me tank klaar is de rest staat al te wachten


maar da wachten duurt zo lang wil rijden met me RD 350 -O-


550463_2969880260806_968605360_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Morgen bij mijn maat zijn BMW R100-7 dubbele schijf voorin maken en bij mij de carbs van de R60/5 synchroniseren

Vandaag alleverlichting aangesloten cq verbindingen schoongemaakt
Goede massa is ZO belangrijk en wordt vaak onderschat

:]
 
Ontsteking goed gezet van de R60/5.
Gaat boven de 100 een stuk soepeler.
Start relais gemaakt zodat ie weer via de startknop op het stuur start.

Is eigenlijk zo goed als af nu......
 
Val ik hier zo maar ff binnen, begin vd winter de Z1 weer op winterstalling gezet.
En eindelijke een splinternieuwe rechter uitlaat ( boven ( weten te scoren,nog helemaal in de oude verpakking.
Zeldzaam ding maar ik heb hem. En zit er al weer op.

full
 
Monteren van de nieuwe aanwinst.....en reinigen van het hele uitlaat systeem.
Wie doet je wat?

full
 
Laatst bewerkt:
Rijden !!

Gewoon met mijn brik (XS750 1979) naar het werk.

Door het brik regelmatig te gebruiken blijft hij "leven".
 
Voor de korte afstanden pak ik vaak m'n Batavus barrel, gaat niet hard maar rijd altijd. De Jawa is nog niet helemaal klaar dus die staat in de schuur te niksen, zo nu en dan een rondje maar veel meer niet omdat hij nog onbetrouwbaar is.

Zelfbouw kan ik alleen met hout dus veel kan ik niet zelf maken voor de fietsen, wel doe ik al het onderhoud zelf... inclusief bandenwisselen en dat is een pokke werk zonder speciaal gereedschap.

En voor de lange afstanden? Gratis studenten OV of de auto van me vader/moeder. De Jawa wil ik graag gebruiken voor lange afstanden met mooi weer maar dat laat nog even op zich wachten.

Verzamelen? Probeer het niet te doen maar het gaat vaak fout, schuur staat redelijk vol :+ (Ah, kapot ventiel maar de band is nog goed, gooi je toch niet weg? Etc.)
 
Ik ga vandaag mijn KZ750 twin verder afbouwen en de schuur wat opruimen(wat een zooi).
O ja,en het interieur ontkleuren.
Ik heb mijn frame opnieuw gespoten en niet alles afgedekt ,mijn vrouw niet blij.
Van de week had ik de bandenspanningsmeter nodig,maar kon niet door het glaasje kijken.
Dan weet je het wel!
 
Ik ga vandaag de carbrateur, benzinekranen en slangen van de Matchless nakijken.
Tenslotte moet de "voeding" goed zijn.
De kleppen afstelling neem ik dan ook maar direct mee
De gereviseerde magneet komt van de week binnen.
Zodat de Matchless volgende week toch zijn eerste klappen weer moet geven
 
Terug
Bovenaan Onderaan