Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 4!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag mijn srad een grote beurt gegeven:

2 nieuwe bridgestone banden:) ( voor het eerst zelf gemonteerd op velg)
Veerpoten voor even netjes recht gezet
Olie en oliefilter
Bougies
Luchtfilter
En de remblokken achter.

Nu moet hij het komende seizoen weer tegen kunnen:)
 
Vandaag mijn srad een grote beurt gegeven:

2 nieuwe bridgestone banden:) ( voor het eerst zelf gemonteerd op velg)
Veerpoten voor even netjes recht gezet
Olie en oliefilter
Bougies
Luchtfilter
En de remblokken achter.

Nu moet hij het komende seizoen weer tegen kunnen:)

Hey Reddevil ,

Jammer dat je geen foto's plaatsste van hoe jij die banden zelf monteerde op die velg , en van de rest ook natuurlijk , bougie's uithalen , bij de mijne moest de benzinetank omhoog ( deels eraf ) en die remblokken ben ik ook benieuwd :}
 
Hey Reddevil ,

Jammer dat je geen foto's plaatsste van hoe jij die banden zelf monteerde op die velg , en van de rest ook natuurlijk , bougie's uithalen , bij de mijne moest de benzinetank omhoog ( deels eraf ) en die remblokken ben ik ook benieuwd :}


Heb er helaas geen foto's van gemaakt. De banden heb ik gemonteerd met behulp van mijn oude bandenapparaat.

Om de velg voor te demonteren heb ik de motor aan het frame in een 2 koloms hefbrug gehangen.

Wanneer de velg achter gedemonteerd is heb je alle ruimte om de nieuwe remblokken te monteren. ( het kan ook zonder de velg te demonteren maar dan heb je minder zicht en ruimte)

Voor het plaatsen van het luchtfilter en de bougies moet inderdaad de tank er af.

Al met al een kleine dag werk ( moest de onderdelen nog ophalen ed)
 
Heb nog wel een foto van mijn middenbok
full
 
Gisteren de kleppen van de cb weer eens opnieuw gepolijst, was wel ff nodig want er moesten 2 nieuwe inlaatkleppen in. En zo na de koffie maar weer eens gaan beginnen met het dichtbouwen van het blokje...
 
Vandaag lekker ritje gedaan en daarna fijn gepoetst.
Lekker met de DAP gedaan dit keer. Eerst Meguiar's 83 en toen Meguiar's 80. Afgewaxd met Petes.
Min of meer MFMM klaar gemaakt maar er wordt regen verwacht dus tja.

foto3iwk.jpg


foto2twe.jpg


foto21nm.jpg


foto1fyk.jpg


foto11ua.jpg
 
Kutzooi.

Na de circuitdagen van dinsdag en gisteren kunnen de racepijpen er weer op. Maar de pakking die ik heb gebruikt om de linker standaarddemper passend te maken met het Y-stuk op mijn 05 R1 is vastgesmolten op het Y-stuk en nu krijg ik hem er niet meer af :( Hierdoor passen de racepijpen ook niet meer want die twee diameters zijn nagenoeg hetzelfde, past maar net, klemmetje eromheen en klaar. Standaard dempers hebben een 4mm dikke pakking nodig om passend te maken.

Geen foto's want dan moet ik dat hele ding weer loshalen :(
 
Vandaag lekker ritje gedaan en daarna fijn gepoetst.
Lekker met de DAP gedaan dit keer. Eerst Meguiar's 83 en toen Meguiar's 80. Afgewaxd met Petes.
Min of meer MFMM klaar gemaakt maar er wordt regen verwacht dus tja.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Glimt mooi, eer van je werk.
Vandaag ook diverse slechte voorspellingen.
Afgesproken om 8.00 uur bij La Place in Maarsbergen.
Op de heenweg wat regen.
En de rest van de dag, Arnhem, Kleve, Groesbeek, Dodewaard, Rhenen, geen regen meer gehad, 15 graden en een prachtige dag gehad.
Ruim 250 km gereden, olie afgetapt, filter eruit, morgen verversen.
Dus zondag naar Veenendaal, zoon (11) wil ook weer mee.
 
Is niet echt een motorfiets maar wel in bezit van een motor O-) en is zo'n apart verhaal dat ik toch hier even spam :$ . Het dinnetje was langs de snelweg met een (bijna) overhitte motor. Of ik er even naar kon kijken.

Trof deze substantie aan in het koelsysteem:

Wat uitkwam/inging
2013-05-10%252012.51.11.jpg


Zat een klein beetje prut in _O-
Kwam in totaal denk ik een bekertje of 6 prut uit en liter bruine vloeistof ;(

Maar nu weer okee O-)
 
Laatst bewerkt:
Wat.

Dat spul zat in het koelsysteem?! Lijkt wel teer. Ik kan alleen maar gokken hoe lang dat er al in zat en waarom dat niet eerder de leidingen heeft verstopt.

Dat motorblok zal zich nu wel in de zevende hemel wanen :]

Btw, koelvloeistof is groen / terkwaze (hoe spel je dat woord in godsnaam) toch?
 
Laatst bewerkt:
Wat.

Dat spul zat in het koelsysteem?! Lijkt wel teer. Ik kan alleen maar gokken hoe lang dat er al in zat en waarom dat niet eerder de leidingen heeft verstopt.

Dat motorblok zal zich nu wel in de zevende hemel wanen :]

Btw, koelvloeistof is groen / terkwaze (hoe spel je dat woord in godsnaam) toch?

Leek nog het meeste op ruwe olie -O- de slangen waren bijna helemaal dichtgeslipt en nog voor 1/4 open |(

En (deze) koelvloeistof is toch echt blauw hoor :Y
 
Fireflies op de ventielen gemonteerd.
2 rode voor de rode jawa, 2 groene voor de evenzo gekleurde bmw..
net in de schemer een ritje met de jawa gemaakt en het is leuk!

Natuurlijk deed ik 't vooral voor de veiligheid../ O-)
 
Laatst bewerkt:
Leek nog het meeste op ruwe olie -O- de slangen waren bijna helemaal dichtgeslipt en nog voor 1/4 open |(

En (deze) koelvloeistof is toch echt blauw hoor :Y


Zal wel de bekende 'pil' zijn geweest in de vorm van Bardhal Leak Stop.

Da's zo'additief wat je erin mikt mocht je een minimale lekkage hebben. Die meuk zou het dan afdichten. En meteen de rest van je blok ook. Tap 'm dus gerust nog een keer af!

En ga maar eens flink blij zitten zijn dat het zo afliep en niet met een algehele vastloper!

8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan