Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 4!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren koppelingsplaten waar geen frictiemateriaal meer in zat ( was zo toen ik de motor kocht, lagen los in een kistje dat ik er bij kreeg bij aanschaf ) schoongeborsteld.

Foto-WOPNPFM4-G.jpg


Op Ebay doosje NOS clutchcorks kunnen kopen ( ja, echt gewoon kurk 8-) )

Foto-UKBP3NQ8-G.jpg


Vanmiddag al 2 van de 4 platen klaar gemaakt, drupje olie op de randen van de kurkjes, mes op maat geslepen om ze langs de randjes in de gaten te "helpen" en daarna een tikje met de plastic hamer om ze allemaal even diep in de plaat te krijgen

Foto-7GXAMKWU-G.jpg


Morgen de andere 2 platen en -na het stralen- ook de kurkjes on het koppelingshuis


Overigens zijn die koppelingsplaten met -tegenwoordig- beter frictiemateriaal te koop voor een paar tientjes per stuk maat dit vind ik toch veel leuker ;)
 
Hey Nitromax lekker bezig jij :)

Was net ff achterbruggen aan het reinigen met BBQ schoonmaakspul. Dat werkt als een tiet :)

En toen probeerde ik een scottoiler nozzle te monteren ...me helemaal suf gepiekerd...ben er niet uit hoe je dat op een gixxer voor elkaar krijgt
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag nieuwe rectifier gemonteerd op mn Suzuki Gr650...
is er 1 die bestemd was voor een honda cbr....dus moest stekker en bevestigingspunt aanpassen.

Ik kreeg te horen dat de rectifier van een honda cbr het veel langer volhouden dan die van Suzuki...

Het werkt prima
 
Uitgepuzzeld hoe ik mijn scottoiler systeem moet monteren..


Miste al een handleiding...Youtube is dan erg handig :)
 
Ik heb mn motor vertroeteld en heel lief tegen hem gepraat omdat er straks een paar D#$IQ@%C!#K$%#$ %heads mn motor gaan keuren die er geen bal verstand van jebben...kwikfit apk voor motoren ...in het kader van impuls voor de economie.


#$%@#%^@#$ pennelikkers
 
Laatst bewerkt:
Onderdelen verkocht en een automatisch smeersysteem aangebracht op mn gixxer
 
Laatst bewerkt:
Ok ik zal hier ook een wat plaatsen gezien het feit dat dat ik ook een bezig bijtje ben.
Ik heb een gilera gp800 vorig jaar october gekocht helemaal orgineel met 21000km op de de teller.
Sindsdien ongeveer elke 2 a 3maanden tuning onderdelen erop gezet totdat mijn uiteindelijke doel behaald is.
Standaart liep hij 210 op de teller 185 gps. 0 tot 100 5,7sec.
Eerst jcosta rolleset 16,5 gram erop. Toen ging hij ongeveer 5 sec naar 100 en topsnelheid steeg naar 220 is 194 gps.
Daarna dr puly hitclutche is nieuwe koppeling met sterkere koppelings veren.
Gevolg middengebied en daarboven nog sterker.
Later 16gr rollen in de jcosta ipv 16,5 dit alles bracht hem van 0 tot 100 tussen 4 en 4,5 sec.
In mei bmc luchtfilter wat hem boven weer sterker maakte maar onderin voor trilingen zorgden,
Aangezien ik nog geen geld opzij wilde zetten om hem op de testbank af te laten zetten heb ik de bmc filter erweer uitgehaald en de orginele erweer in gedaan.
In juni de Voortandwiel van 22 naar 21 gedaan en tegelijkertijd de achtertandwiel van 47 naar 50 gedaan.
Het gevolg laat zich raden trekt nog sneller op veel meer toeren, dat laatste is een probleem want hij gaat nu in zijn toerenbegrenzer.
En hij heeft nu door alle verandering uiteraart te weinig lucht en benzine.
Gevolg is ook dat de teller afwijking nu enorm is.
In een zucht naar de 220 op de teller, maar die is nu 175 gps.
Soms vliegt het voorwiel wel spontaan omhoog.
Gisteren de bmc filter toch ermaar weer ingezet kijken wat die nu doet in combi met die tandwielen.
Morgen voor het eerst weer testen.

Ok wat moet ik nog doen want ik heb een doel voor ogen.
Doel is 0 tot 100 maximaal 3,5 sec misschien zit ik eral op maar heb dit nog niet kunnen meten.
En een top van minsten 200 gps.
Ik moet nog gasklephuizen halen, orgineel 41mm de 43mm zorgt voor 5pk extra maar aangezien ik altijd extreem ben, ben ik aan het kijken voor 48 of 50mm je hebt ook 52 maar dat lijkt mij overdreven.
De gilera gp800 heeft hetzelfde blok als de aprilia mana en de nieuwe aprilia srv 850 oftewel een 838cc motor.
Nu wil ik samen met die gasklephuis een rapidbike evo halen om de hele boel af te stellen en tegelijkertijd de toeren 1000 rpm naar boven te schuiven om de verloren topsnelheid terug te krijgen met behoud van de huidige trekkracht.
(Met die gasklephuis pakt hij wederom het midden en bovengebied weer stevig aan).
Daarna sparen voor het laatste duurste belangrijkste onderdeel de 1000cc cylinder(eigenlijk een 958cc) dan ben ik klaar. Zoals julie kunnen lezen veel gedaan en nog maar een paar dure dingen te gaan.
Julie missen de uitlaat in het verhaal, maar die houd ik orgineel,
De enige vervangende waardige uitlaat is 1400 euro een twin uitlaat komt die links en rechts van de body eruit heel mooi maar te duur na alles wat ik al gedaan heb en van plan ben.
Oh ja hij is zwart en ik wil hem metalic blauw hebben.

Zo dan zijn julie ook weer bij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan