Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 4!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren eindelijk klaargekomen met m'n motor :X :/

Nieuwe kettingset, hyperpro voorvorkveren en om de achterdemper. Rijdt heel anders.
 
Scott oiler geinstalleerd (nog niet tevreden met resultaat)
Choke kabel vervangen, (gebroken)
Onde de buddy een 12V aftak gemaakt met stekkerblokjes
 
Jaaaa vandaag bij ruud frederik geweest van tovami afgelopen dinsdag dus
wat een leuke man en zaak en vrouw zeg daar in goes.
samen de boel losgehaald.
en aangezien hij het druk genoeg heeft heb ik zelf alles maar weer in elkaar gezet.
we starte met 54 achterwiel pk en een run met de handrem erop haha.
mijn 2 favoriete wensen werden als eerst verhoord.
namelijk eerst de aanpassingen van de ecu zelf alvorens we de rapidbike aansloten.
Dit heeft als voordeel dat het straks makelijker fine tunen is als de gasklephuis erop moet, goed voorwerk dus.
hij heeft de brandstof toevoer aangepast en de ontstekinks tijd.
2de wens de trpm omhoog.
hij heeft hem 900rpm verlegt.
dit scheelt niet alleen voor de gasklephuis maar zeker ook voor de grotere cillinders die er nog op komen, ook voorbereidend werk dus.
daarna de rapidbike erop en daarmee kon hij alles dus mooi fine tunen.
gevolg is dus van 54 naar 64,4 pk achterwiel.
van 175 gps naar 185 gps (50 achtertandwiel zit erweer onder dus was hij van 188 a 190 gps terug naar 175 a 177 gps gegaan, wel veel lekerder optrekken.)
Hij zegt als ik de 48 of de orginele 47 achtertandwiel terug zou plaatsen dat hij ruim nu over de 200 gps zou lopen.
Maar goed nu rijdent heb ik inderdaad geen last meer van de begrenzer, ik heb ce top op de weg nog niet kunnen testen dat komt nog.
maar ik kan nu eindelijk weer volgas geven dan gaat hij naar 9400rpm en trekt lekker Door.
Nu ik geen last meer van de begrenser heb is de volgende stap de 16,5gr van de jcosta weer eronder te zetten inplaats van de 17,5 die ik voor nood erin had gezet,
gaat mijn snelheid weer een stukje omhoog evenals de trekkracht.
ruud zegt dat als ik de veren van de hitche clutche flink verzwaard dat het hoogste waarschijnlijk is dat je hem vanuit stilstand op de achterwiel trekt.
dus gaan we deze advies zeker opvolgen aangezien ik nog zwaardere veren heb liggen.

maksor liet mij weten dat de gasklephuis uit Italië van moscatelli binnen zijn plus k&n filter (verkies ik toch boven de bmc die ik er nu onder heb zitten ) dus die gaat er zo snel mogelijk onder scheelt weer minstens 5 achterwiel pk plus weer wat hogere top.
Blijft alleen de cilinders over en die gaan waarschijnlijk ergens in augustus eronder.

Puur om te weten wat het hoogst haalbare snelheid is zal ik waarschijnlijk 1x alles testen met de originele 22 voortandwiel en een 46 achtertandwiel (inplaats van de 47 orgineel) zodat men hier weet wat het hoogst haalbaar is.
dit zal ik dan ook op de vermogens bank laten meten.
want deze setting geeft natuurlijk ook het meeste pk s.

Daarna gaat alles erweer op zoals ik het graag zie minder vermogen en topsnelheid maar zo veel mogelijk koppel en trekkracht.
dus 21 voortandwiel erweer op en de 50 achtertandwiel.
uiteraard ook weer op de testbank.

met de originele tandwielen set zou ik nu op 68 pk zitten en dus nu al over de 200 gps gaan haha.

zo er staat weer voldoende op voor nu.
 
Laatst bewerkt:
Gister de Fazer gewassen. Door werkzaamheden aan de weg voor mijn werk, zat ie helemaal onder het stof. Was dus hard nodig.
 
Gepoetst als een malle.
Vorige eigenaar hield er niet zo van.
En komplete kopeling vervangen.het buiten en binnen huis stale en gevoerde platen ,veren en lagers en druk plaat.was echt nodig.
Zo goed als nieuwe kunnen scoren op ebay.scheelde effe 500 eu.
Kreeg wel effe gister nog brief van de douane of ik nog effe invoer rechten wou betalen...dammm was er tussen uit gepikt...56 euro :)
En
Nieuwe bougies.
Verse olie en filter
 
Laatst bewerkt:
Over douane. Ik heb het gevoel dat ze tegenwoordig een stuk strenger zijn geworden. Ik had laatst ook al dat ik extra douanekosten moest betalen :(. Eikels :P
 
Nieuw bandje erop laten leggen en eindelijk m'n MF-sticker geplakt.

3ke9eth.jpg
 
Een nieuwe Stebel Nautilus op de Tenere gezet (de oude was er al even af). Was alweer vergeten hoe luid het in het echt was })
Ook maar weer een schakelaar gezet voor de "clutch mod".
 
Bij mijn ouwe trouwe CBR600 heb ik vandaag nieuwe conische balhoofdlagers geplaatst. Ook meteen maar de vorkolie vervangen nu de poten er toch uit waren. En ook nog het brandstoffilter vervangen, aangezien dit het enige was dat ik bij onderhoud nog nooit vervangen was. Verder nog wat dingen geïnspecteerd zoals remblokken, ketting en tandwielen, draai en lagerpunten etc. Hier en daar nog wat gesmeerd zodat alles weer soepel loopt.
Voorlopig kan hij er weer ff tegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan