Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 4!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
andere spiegels met led knipperlichten geplaatst :D Carbon look

[afbeelding]

Geinig die lijnen stickers op de voorkant.. zaten die er al op of heb je die zelf geregeld?

En werkt dat een beetje met aansluiten, die knipperlichten in je spiegels?

Je kunt overigens aan de voorkant ook nog heldere knipperlicht glaasjes bestellen op eBay (link), heb ik ook.. Past best goed, klikvinger uitsteeksel op nieuwe glaasje alleen even af-dremelen-schuren, die was bij mij iets te lang..
Moet je alleen ook oranje lampjes regelen.. en daar heb ik nog het langst over gedaan, BA-15s lampjes met SYMMETRISCHE pootjes.. iedereen heeft tegenwoordig variant die onder een hoek van iets van 60 graden staat..

Knipperlichten%20voor%20%286%29.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week en eigenlijk weken door tijdgebrek weinig kunnen klussen.. Maar een ratel in het blok proberen te achterhalen..

Blijkt gewoon het alom bekende CBR probleem te zijn, de NAKS, dus eindelijk maar een handmatige spanner besteld en die moet binnen komen..

Wel even een naked CBR gehad *O*

Naked%20CBR1.jpg


Naked%20CBR2.jpg


AL dat plastic er af.. voorkuip ook maar, zaten wat scheurtjes in helaas aan de binnenkant, niet heel erg maar gelijk maar gefixt ook al zie je het vanaf buiten niet.. en ventilator er af.. maar voorkuip en fan zijn niet nodig eraf te halen om......... klepdeksel er af te halen.. wat het eerste einddoel was..

Timing gecheckt.. is gewoon goed.. kleppen gecheckt.. allemaal ruim binnen marge..


Nog nooit gedaan allemaal, nu alles zelf open gehaald met WPHB en whatsapp-hulpijn.. Ging helemaal goed, dus voor het eerste kleppen gecheckt, alleen nog niet hoeven stellen maar dat varkentje kan ik dan ook wel wassen dunkt me..
 
Vandaag de knippers vervangen door een maatje waar je geen vrachtwagen mee van de weg duwt :)

En de cb400 verder uit elkaar gehaald waarbij mijn hand geloof ik verbrijzeld is omdat twee bouten van de cilinderkop zo :X vast zitten, dat geloof je niet, wel alvast wat zaken gespoten en schoongemaakt.

Nieuwe tankje gepast op de CB en een boterham gesmeerd, genoeg zo?

:Y
full
 
Eindelijk de NAKS vervangen door een handmatige spanner van APE..
Alles weer aangesloten en *jeej* hij doet het weer, zonder ratel..


Het proces van radiator+fan en kleppendeksel er af halen ongeveer 10x herhaald, omdat ik steeds dacht dat het goed zat, maar toch maar even na monteren nieuwe APE spanner timing gecheckt..

Kleppendeksel bout (1 v.d. 6) brak af op het laatste moment, gisterenavond laat.. Dus WEER ALLES ER AF.. en zachtjes met een klein schroevendraaiertje rond tikken om rest kopje er uit te krijgen.. Morgen komt nieuwe binnen, dus kan alsnog nu niet rijden :')

En het oliekanaal was niet goed afgesloten bij de spanner, die heb je met een handmatige spanner niet meer nodig.. dus lag er een plas olie op de grond.. :') Even oude pakking gepakt en die gemodificeerd zodat er geen olie meer doorheen komt..

En het foto-verslag:
APE Naks
NAKS%20vervangen%20%283%29.jpg


Gebroken kleppendeksel bout
NAKS%20vervangen%20%284%29.jpg


Rest boutje in het blok (alles weer open moeten halen :( )
NAKS%20vervangen%20%285%29.jpg


Goeie bout en afgebroken bout
NAKS%20vervangen%20%286%29.jpg


Flink lek.. hier al half opgeveegd.. omlijning is nog te zien..
NAKS%20lek%20%281%29.jpg


Pakking die voor de APE naks zou moeten zijn.. te klein en boutgaten lijnen niet uit.. (je ziet uitgewoond bout-gat onder)
NAKS%20lek%20%282%29.jpg


Originele OEM Honda NAKS pakking, die ik dus afgedicht heb..
NAKS%20lek%20%283%29.jpg
 
Nieuwe gasklephuis in laten bouwen in de gilera gp800.
van 41 naar 45 mm gegaan.
nu nog af laten stellen.
Volgende project van 838cc naar 958cc gaan.
 
Gepoetst als een malle.
Vorige eigenaar hield er niet zo van.
En komplete kopeling vervangen.het buiten en binnen huis stale en gevoerde platen ,veren en lagers en druk plaat.was echt nodig.
Zo goed als nieuwe kunnen scoren op ebay.scheelde effe 500 eu.
Kreeg wel effe gister nog brief van de douane of ik nog effe invoer rechten wou betalen...dammm was er tussen uit gepikt...56 euro :)
En
Nieuwe bougies.
Verse olie en filter
wat heb je gekocht?
 
Remklauwen revisie. Alles uit elkaar gehaald, alle oude rubbertjes er uit gepeuterd

Tot de conclusie gekomen dat ik precies de helft van de benodigd aantal vervangsingsrubbers heb besteld -O-
 
Naast nieuwe onderdelen
(voor de motor) Nieuwe kleding na een lichte glijpartij
Alleen nog de helm
eqd004.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geinig die lijnen stickers op de voorkant.. zaten die er al op of heb je die zelf geregeld?

En werkt dat een beetje met aansluiten, die knipperlichten in je spiegels?

Je kunt overigens aan de voorkant ook nog heldere knipperlicht glaasjes bestellen op eBay (link), heb ik ook.. Past best goed, klikvinger uitsteeksel op nieuwe glaasje alleen even af-dremelen-schuren, die was bij mij iets te lang..
Moet je alleen ook oranje lampjes regelen.. en daar heb ik nog het langst over gedaan, BA-15s lampjes met SYMMETRISCHE pootjes.. iedereen heeft tegenwoordig variant die onder een hoek van iets van 60 graden staat..

[afbeelding]

Sorry voor de late reactie, weekje vakantie gehad *D

die lijntjes heb ik zelf geregeld :Y
en het aansluiten van van de knippers wil wel redelijk gewoon aan de aan de bestaande bedrading vast maken, desgewenst met stekkerverbinding.

en die witte glaasjes gaan er idd bij mij ook nog komen.. bedankt voor de link :}
 
Zaterdag een rondje gedaan en ineens glibberig aan de achterkant.. alles onder de olie. :X



Achterkant en achterband drijfnat.
Bleek de olievuldop zoek..

Gelijk besteld in Taiwan, maar vandaag alvast een reserve gemaakt.
Een beetje (erg) over engineering maar ze hadden de draaibank nodig. Het moest gelijk goed. :')

(bovendien geen freesmachine voorhanden om de zeskant links en rechts vertikaal te vlakken)



Dik genoeg om als kinsteun te dienen. _O- (spontane actie)





Zo hoog gemaakt want het was gisteravond lastig meten of het zeskant de imbus zou raken.

In ieder geval rijden met de vakantie volgende week. *O* (post uit Taiwan onderweg)
 
@ Worldbeater: Mooi gepoetste laars! Kom je goed mee weg...

Vandaag olie/oliefilter vervangen van m'n TL. Gelijk een setje iridium bougies en een K&N luchtfilter erin. De klep in het luchtfilterhuis die dicht gaat als je gas loslaat :? heb ik vast gezet en het bedieningsgeval verwijderd.

Ow! En Barnett koppelingsveertjes erin gezet. Slippende koppeling bij bruusk gasgeven is een TL-kwaaltje :/

Morgen een rondje rijden! :]

:W
 
Alle 3 de sloten van mijn CBF vervangen voor nieuwe. De oude sleutels waren krom en hadden scheurtjes, en ik kon via een veiling een nieuwe set scoren voor weinig. :)

Tevens het blok gespoeld met 4 liter goedkope olie en daarna voorzien van de echte olie. Misschien is die extra spoeling een placebo, maar het geeft mij het idee dat ik mijn best doe hem netjes te onderhouden...
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag een rondje gedaan en ineens glibberig aan de achterkant.. alles onder de olie. :X

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/IMG-20140802-WA0002.jpg"]afbeelding~][/URL]

Achterkant en achterband drijfnat.
Bleek de olievuldop zoek..

Gelijk besteld in Taiwan, maar vandaag alvast een reserve gemaakt.
Een beetje (erg) over engineering maar ze hadden de draaibank nodig. Het moest gelijk goed. :')

(bovendien geen freesmachine voorhanden om de zeskant links en rechts vertikaal te vlakken)

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/DSC_0264-1.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dik genoeg om als kinsteun te dienen. _O- (spontane actie)

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/DSC_0263.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/DSC_0269.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zo hoog gemaakt want het was gisteravond lastig meten of het zeskant de imbus zou raken.

In ieder geval rijden met de vakantie volgende week. *O* (post uit Taiwan onderweg)

Je wandcontactdooskapje hangt scheef :)
 
Spaningsregelaar vervangen.
Wou vrijdag al niet meer starten, en na aanduwen kon ik nog een stukje op de accu rijden maar kon de rest naar huis lopen...

Nu weer prik zonder accu.

mqdefault.jpg

 
Remvloeistof ververst. Gisteren de koelvleistof en eergisteren de olie.
Het gaat om een motor waarmee weinig gereden wordt. Onderhoud is dus niet gebaseerd op kilometers, maar op tijd.
 
Pas een nieuwe bezitter van een Dragstar. Door het slechte weer vandaag dan maar besloten om die kleine aanpassingen te maken wat ik men hoofd had.
De motor heb ik zo gekocht
Foto-RZIRPPW4-D.jpg


Aangezien ik toch geen passagiers mag meenemen (voorlopig rijbewijs in Belgie)
al snel besloten dat de buddy seat & sissybar eraf mochten , zodat ik dat lekker kontje beter kon zien :9~ Ook het windscherm heb ik eraf gehaald , ziet er mooier uit en ik vind die rijwind juist heerlijk. Als laatste heb ik Cobra slashcut slip-ons geplaatst , de stock uitlaat was echt té zacht. Morgenvroeg word de eerste testrit met de nieuwe uitlaten , voorlopig heb ik enkel de motor stationair horen draaien maar WOW wat een gebrul , heerlijk :}

Dat ziet er dan zo uit:
Foto-S3EPS36Y-D.jpg

Foto-KMGTFS3S-D.jpg



Vandaag dus mijn eerste dagje sleutelen aan men eigen motor gehad , hier heb ik lang naar uitgekeken :Y

MF sticker in aanvraag!
 
Motor van mijn broer opgehaald, hij gaat een paar weken met vakantie, en de mijne gaat voor een grote beurt weg, dus rij ik even op die van hem. Wel pijnlijk om te zoen hoeveel achterstallig onderhoud er aan zit bij hem... Dus waarschijnlijk ga ik daar nog wel wat aan klussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan