Hoe heb je de verf eraf gehaald? En helemaal kaal, of alleen opruwen en goed ontvetten? Ik wil hetzelfde doen met mijn 2e set velgen.In de voorbije 2-3 dagen een velg ontdaan van verf, en opnieuw gespotenBekijk bijlage 1412287
Gaat moeilijk zonder zandstraalcabine en poedercoating. Nu heb ik er wel iets van 150€ op bespaard
Gespoten met een busje velglak van de action
(velg zelf was niet zo duur, als je al bedenkt dat men daar al rap 200+ euries aan uit geeft)
Hoe heb je de verf eraf gehaald? En helemaal kaal, of alleen opruwen en goed ontvetten? Ik wil hetzelfde doen met mijn 2e set velgen.
Volledig gestript tot op het metaal, dan geschuurd, ontvet, geprimered, wetsanden, en spuiten, daarna 3 coats clearcoat
Blijft dat wel netjes op de velg randen als de band gemonteerd wordt.
Hoe weet je dat nou als ie er net op zit?Met aardig wat moeite en tegenslag een kettingset en kettingsmeerssteem gemonteerd.
Smeersysteem is van AliExpress en is (voor het geld) echt een aanrader.
Handig he? Dat Ali express. Ik heb ze daar ook vandaan.Ik heb een assortiment doos van hbm-machine gekocht en diverse gebroken clipjes vdkuip/accubeschermkap vervangen.
Bij de dealer zijn ze bijna 3 euro per stuk....nu 240 stuks voor 9,99....
Kortom, genoeg reserve voor de rest van mijn leven....
Bekijk bijlage 1416449
Zullen vast en zeker via Ali->HBM-machines komen. Maar ik laat me niet de poot uitdraaien bij een dealer.....Handig he? Dat Ali express. Ik heb ze daar ook vandaan.
Ik heb meer assortiment dozen hier, altijd gemakkelijk je eigen voorraad.....kun je anderen ook vaak mee voort helpen incl. mijn eigen kinderen die al jaren geleden uit huis zijn....HBM != Ali
Fijne shop. Bijna altijd als ik iets nodig heb kom ik daar 't goedkoopst uit. Hebben erg veel.
Ik heb meer assortiment dozen hier, altijd gemakkelijk je eigen voorraad.....kun je anderen ook vaak mee voort helpen incl. mijn eigen kinderen die al jaren geleden uit huis zijn....
Heb jij ook zo'n Cobrra look-a-like? Ik had dat dus ook. Bij het uitpakken had ik direct zoiets van: "goh, dit is best mooi spul voor dat geld, valt niet tegen".Tja, goede vraag! Algehele indruk van de kwaliteit is goed en het liet zich goed installeren en het werkte direct. Geen idee hoe die de tand des tijds verdraagt, maar voor 27 euro leg ik de lat niet zo hoog.
Heb jij ook zo'n Cobrra look-a-like? Ik had dat dus ook. Bij het uitpakken had ik direct zoiets van: "goh, dit is best mooi spul voor dat geld, valt niet tegen".
Heb hem er nu een tijdje op en heb inderdaad het idee dat het prima zijn werk doet (olie komt op ketting). Van het weekend ondergaat de motor even een goede schoonmaakbeurt en wilde ik het geheel nog even wat van dichterbij checken op werking en eventuele slijtage ofzo.
Wat bedoel je met oliebestendigheid? Die ene uitstroom-opening is toch voldoende, want de olie verspreid vanzelf over de ketting. Ik gebruik trouwens Kroon xs kettingzaagolie besteld bij oliehandel.nl
ben nog een beetje bang voor olie bestendigheid op lange termijn, en wil nog eens iets fabrieken zodat beide kantvan van de ketting gesmeerd worden, nu maar 1 uitstroom opening.
Wat bedoel je met oliebestendigheid? Die ene uitstroom-opening is toch voldoende, want de olie verspreid vanzelf over de ketting. Ik gebruik trouwens Kroon xs kettingzaagolie besteld bij oliehandel.nl
Zitten wat rubber afdichtingen in, en het slangetje zelf is van kunststof. Of die op lange termijn tegen olie bestand zijn moet ik gaan zien.
Ik gebruik een vrij dikke transmissie olie.
Al lang??? die dikke versnellingsbak olie stinkt als de neten en die lucht gaat nergens uitIk gebruik een vrij dikke transmissie olie.
Dat slangetje is polyurethaan, dus dat gaat wel goed. De afdichtingen gaan we meemaken, maar ik denk dat transmissieolie en kettingzaagolie niet bijzonder agressief zijn vergeleken met andere petrochemische stoffen.Zitten wat rubber afdichtingen in, en het slangetje zelf is van kunststof. Of die op lange termijn tegen olie bestand zijn moet ik gaan zien.