Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Mogen wij ook weten waar ze voor dienen? Veel extra dingen. Zou zomaar niet kunnen bedenken wat ik zelf extra aan en uit zou moeten kunnen gaan zetten
 
De eerste 2 zijn om de koplampen aan en uit te zetten, aangezien dat bij mijn GTR niet handmatig geregeld kan worden en ik dat wel wil kunnen regelen. De 3e is voor het handmatig aanzetten van de radiator-fan, aangezien de GTR van 2009 nogal snel heet wordt, zeker in de binnenstad en tijdens gymkhana oefeningen. En de 4e voor wat extra led verlichting die niet altijd aan mag staan.
 
Daarnet even de blok covers erop geschroefd. Nu alleen de rem-schakelset nog zwart (en waarschijnlijk de kettingstellers waar de achter as doorheen gaat), dan zou het een mooi geheel moeten worden zo :)
DSC_0400.JPG

DSC_0403.JPG
 
Usb ladertje aan mn stuur gemonteerd. Blijkt dat er bij het stuur van de z900 2 draadjes liggen te wachten voor een SAE aansluiting :)
 
Vorkpoten zagen er niet uit, van mijn fiets een hoverbike gemaakt :)
qM8qURL.jpg


Mijn dB killers kwamen dan aan en ik heb ze maar direct gemonteerd, ziet er niet uit, maar ze werken ook niet al te best :')
NCrLIgR.jpg


En dan de vorkpoten opnieuw geverfd, Onder: oud, boven: ook oud maar geverfd:




n1YLvZR.jpg


Ook weer met een busje velgverf en een busje clearcoat van de action :) Resultaat mag er zeker wezen! *D
 
Aan de onderkant van de voorvork van mijn Tuono 1000 R zit een kunststof die er niet bij helpt om een paddock stand te plaatsen. Het gat waar de pen in valt is eigenlijk te klein.
Vandaag het gat ruimer gemaakt en de paddockstand past er goed in.
Voor de paddockstand heb ik op mn werk gevraagd of ze een pen kunnen draaien, want mijn paddock stand werd niet geleverd met een 27mm pen.
20190820_171051.jpg


20190820_172813.jpg


Nadat ik dit in orde heb gemaakt, heb ik de stofkappen losgehaald er wat Sram Butter achter gedaan om de stofkap en keerring te smeren en dat werkte fantasitisch. Ik heb de motor pas een paar maanden en ik vind de voorvork erg traag reageren. Dat voelt nu een stuk beter en ik heb de ingaande demping moet bijstellen omdat de boel zoveel soepeler loopt.
Afspraak bij Hyperpro voor onderhoud aan de vork is vandaag ook ingepland :)
 
Zaterdag:
Ik ga eens even rem- en koppelingsvloeistof verversen! :)
Alles OK, behalve de koppeling, die blijft slepen. :(

Zondag:
Aantal pogingen gedaan om de koppeling te ontluchten, niet gelukt. Bij een mede MF'er een oude master opgehaald, geen succes.

Maandag:
Revisiesetje voor master én slave gehaald, 's avonds geplaatst, anderhalf uur zitten knijpen maar nog steeds geen succes.

Dinsdagavond:
Even bezig geweest met de vacuümpomp, uiteindelijk leek het er even op dat 'ie goed schakelde. Alles dichtgeschroefd.
Tik 'm in z'n 1... verdomme nog steeds slepen (als in: niet helemaal vrijkomen bij inknijpen, waardoor ik 'm moeizaam kan verplaatsen).

Wacht, ik start 'm even om te kijken hoe erg 't nu werkelijk is. 2 seconden later kan ik 't ding zonder moeite in z'n 1 naar achteren duwen.
Ding op de paddockstand gezet. Gestart, in z'n vrij gezet. Wiel stil gezet. In z'n 1 getikt terwijl ik de koppelingshandle ingeknepen hield. Wiel draait langzaam een kwarslag en staat weer stil.

Waarschijnlijk heb ik voor de kat z'n viool de master en slave gereviseerd. Maargoed, ik heb er wel weer van geleerd. _O-
 
Nouja, mijn enige referentie met een hydraulische koppeling is de V-Strom... en als ik die koud inknijp dan loopt 'ie net zo vrij als in neutraal. Maar bij de ZRX gaat dat dus niet op.
 
Vandaag de ali-spiegels gemonteerd.
Kleiner, meer zicht en ook nog eens trillingsvrij👍
spiegel.jpg

Helemaal tevreden, als volgende project zijn de stuurgewichten aan de beurt.
Ik wil blauwe einddoppen met de tekst "hornet", Helaas zijn die alleen met klemrubber verkrijgbaar en ik heb de bevestigingsmethode met een afgevlakte kant......
Wordt dus een adaptertje draaien:Y
 
Nouja, mijn enige referentie met een hydraulische koppeling is de V-Strom... en als ik die koud inknijp dan loopt 'ie net zo vrij als in neutraal. Maar bij de ZRX gaat dat dus niet op.

Mijn Vstrom heeft een kabelbediende koppeling... Is dat veranderd door de jaren?
 
Ach so! Volgens mij had ik op mijn Shadow uit 84/85 een hydraulische koppeling, maar zeker weten doe ik het niet. Heb ook wel eens met een ST1300 gereden, die heeft volgens mij ook hydraulisch, maar merk eigenlijk het verschil niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan