Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Zelfs mn motor die in winterslaap gaat blijft gewoon de verzekering en mrb doorlopen.
Die €20 per maand zijn de kosten niet en stel dat de andere wat heeft heb k altijd een backup
 
De Tl schone olie en filter gegeven. Lekker in de was gezet en kleedje erover.
 

Bijlagen

  • 20200709_200622.jpg
    20200709_200622.jpg
    336,5 KB · Weergaven: 9
Koelvloeistof vervangen voor het eerst in m’n leven, lekkere makkelijke klus om mee te beginnen. En ook maar direct het luchtfilter meegepakt.
Al moet ik wel bekennen dat ik de aftapmoer dol heb gedraaid, dus die bout er weer uitkrijgen was een wat minder leuke invulling van m’n zondagmiddag.
Maar wel weer een hoop geleerd :Y
 

Bijlagen

  • B766637B-7D50-4C0B-887A-EE8C85DE7035.jpeg
    B766637B-7D50-4C0B-887A-EE8C85DE7035.jpeg
    269,1 KB · Weergaven: 20
  • 40AA79CD-4BB6-43E9-9750-8C248C6D98BC.jpeg
    40AA79CD-4BB6-43E9-9750-8C248C6D98BC.jpeg
    253,3 KB · Weergaven: 18
  • 3C9777B0-9244-4D80-AAD0-BAEF56319B59.jpeg
    3C9777B0-9244-4D80-AAD0-BAEF56319B59.jpeg
    192,1 KB · Weergaven: 18
@Vynnie Effe voor de beeldvorming, wat is nu wat, die teil dat zal er uitgekomen zijn, dan zie ik 4 komponenten koelvloeistof???? :? en wat gebeurt er onder die tank? Blauwe spuitbus geknald?
Maar het meest: Je draait een aftapmoer dol, ??? en wat heeft die bout er mee te doen? Aftapmoer is de raad in het blok???


Ik begrijp er helemaal niks van, ja, IQ van een aardappel, @frank_b heeft toch gelijk :t
 
Koppeling van mijn RD gin zo ontzettend verschrikkelijk zwaar, trok bijna de pezen van mijn ellepijpen.

Koppelldingskabel gesmeerd op de good old school manier. Trechter met 10W40 halfsynth er op, effe naar Nieuwegein voor een klus en iij terugkomst heeft de kabel zichzelf gesmeerd...

20201125_130940.jpg
20201125_131503.jpg
 
Laatst bewerkt:
..
Ik begrijp er helemaal niks van, ja, IQ van een aardappel, @frank_b heeft toch gelijk :t

Wat zit je nu weer op mijn rug? Ik liet je verder toch met rust.

Maar ik ben er achter:

Veel voorkomende narcistische persoonlijkheidsstoornis kenmerken zijn:

Overdreven zelfwaardering: mensen met deze stoornis zijn ervan overtuigd dat zij ‘bijzonder’ zijn in vergelijking met andere mensen.
Dit laten zij ook graag aan anderen merken.
Bewonderd willen worden: iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis wil constant bewonderd worden.
Gebrek aan inlevingsvermogen: iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis toont vaak een gebrek aan empathie.
Er is weinig meegevoel voor anderen.

Andere narcistische persoonlijkheidsstoornis kenmerken kunnen zijn:
Gespeeld charmant zijn
Verslaafd aan aandacht
Hooghartig naar anderen
Gebrek aan emoties
Macht willen hebben
Extreem jaloers zijn
Egoïstisch en egocentrisch
Wil bewonderd worden

check, check, check checkerdecheck enz alle boxjes.

Je kunt er dus niets aan doen, lullig voor je.
Ik zou hulp zoeken. Sterkte er mee.

Ik zal er in het vervolg rekening mee houden, je bent geweldig, echt :}
 
Ik heb 100 km geleden ook die drukklok vervangen, die de "pushrod" opduwt...

Gesmeerd met Keramisch Vet van Tech Flow, nou ik hoor 'm helemaal kraken, dat ding gaat nog steeds zwaar, kabel is goed... Dat vet gaat er morgen nog uit :Y, gewoon ouderwets SKF kogellagervet erin :P
 
Laatst bewerkt:
@Vynnie Effe voor de beeldvorming, wat is nu wat, die teil dat zal er uitgekomen zijn, dan zie ik 4 komponenten koelvloeistof???? :? en wat gebeurt er onder die tank? Blauwe spuitbus geknald?
Maar het meest: Je draait een aftapmoer dol, ??? en wat heeft die bout er mee te doen? Aftapmoer is de raad in het blok???


Ik begrijp er helemaal niks van, ja, IQ van een aardappel, @frank_b heeft toch gelijk :t
Teil is wat er de eerste keer is uitgekomen.
Die 4 kleuren zijn van de flush met gedistilleerd water, 4x flushed en toen was het helder water wat er uit kwam.
De blauwe gloed is van de LED werklamp haha.
En aftapmoer is wellicht het verkeerde woord, maar de bout die je los moet draaien zodat je het koelvloeistof kan aftappen. Die moest met 10 Nm vastgedraaid worden, maar of m’n momentsleutel is stuk of ik snap m’n momentsleutel niet - weet nog niet zeker welke van de 2 het is.
 
Maar zit er nu geen draad meer in het blok?
Ik had effe niet door dat je geflushed had. Ik heb onlangs ook geflushed, fles is voor een hele auto, er kwam aanmerkelijk goorder water uit dan bij jou. Heb je mog gereden met de flush erin???

Ik heb het halve flesje flush erin gekiept, aangevuld met water, half uurtje gereden om lekker te spoelen, afgetapt en koelvloeistof erin, nu met die koelvloeistof 100 km gereden en nu wil ik 'm eigenlijk nogmaals flushen en daarna koelvloeistof erin die ik niet meer overleef
 
Ah ik bedoel ik heb de kop van de bout eraf gedraaid en had met oa een linksdraaiende boor voor dolgedraaide schroeven het er weer uit gekregen. Maar het draad is gelukkig nog goed, en het nieuwe boutje sluit weer netjes af.
Ik heb de flush alleen met gedistilleerd water gedaan en geen goedje gebruikt omdat de koelvloeistof er best oké uitzag en zag ook geen sporen van corrosie in de koelvloeistof, het was helder.
Na 3x spoelen kreeg ik bijna helder water er weer uit.
Ik liet hem na iedere vulbeurt 10 minuten lopen zodat systeem even bezig is geweest met rondpompen.
 
Ik heb 100 km geleden ook die drukklok vervangen, die de "pushrod" opduwt...

Gesmeerd met Keramisch Vet van Tech Flow, nou ik hoor 'm helemaal kraken, dat ding gaat nog steeds zwaar, kabel is goed... Dat vet gaat er morgen nog uit :Y, gewoon ouderwets SKF kogellagervet erin :P
Keramisch vet is net als koper vet geen smeer vet. Er zitten vaste deeltjes in om corrosie te voorkomen.
 
Wat zit je nu weer op mijn rug? Ik liet je verder toch met rust.

Maar ik ben er achter:

Veel voorkomende narcistische persoonlijkheidsstoornis kenmerken zijn:

Overdreven zelfwaardering: mensen met deze stoornis zijn ervan overtuigd dat zij ‘bijzonder’ zijn in vergelijking met andere mensen.
Dit laten zij ook graag aan anderen merken.
Bewonderd willen worden: iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis wil constant bewonderd worden.
Gebrek aan inlevingsvermogen: iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis toont vaak een gebrek aan empathie.
Er is weinig meegevoel voor anderen.

Andere narcistische persoonlijkheidsstoornis kenmerken kunnen zijn:
Gespeeld charmant zijn
Verslaafd aan aandacht
Hooghartig naar anderen
Gebrek aan emoties
Macht willen hebben
Extreem jaloers zijn
Egoïstisch en egocentrisch
Wil bewonderd worden

check, check, check checkerdecheck enz alle boxjes.

Je kunt er dus niets aan doen, lullig voor je.
Ik zou hulp zoeken. Sterkte er mee.

Ik zal er in het vervolg rekening mee houden, je bent geweldig, echt :}
Nou weet ik dat ook weer...., Ik heb dus ook zeker last van een narcistische Persoonlijkheidsstoornis, godsamme ik ben echt bijzonder, maar dat wist ik natuurlijk al, zeker nadat ik alles op dat lijstje met het grootste gemak kon aftikken, weer een 10...tja...had van mijzelf niet anders verwacht.
 
Gisteravond verder gegaan met de kabels, aansluiten bij de startmotor was goed te doen (isolatiekap moet ik nog plaatsen). Bij de achterste cilinders en de brandstoftank wordt het lastig om de kabel netjes te laten lopen. Vanavond weer verder.
20201125_211152.jpg
20201125_211120.jpg


De kabel tussen het relais en de + aansluiting van de accu was makkelijker. Wat me op viel was dat een deel van de behuizing van de hoofdzekering in het relais (30A) was gesmolten, maar de zekering zelf was niet doorgesprongen. Heb een nieuwe geplaats en ik hou het in de gaten.
20201125_211115.jpg
 
Wat me op viel was dat een deel van de behuizing van de hoofdzekering in het relais (30A) was gesmolten, maar de zekering zelf was niet doorgesprongen. Heb een nieuwe geplaats en ik hou het in de gaten.
Kijk vooral de stekers aan de achter/onderkant goed na. Daar zal het waarschijnlijk wat ge-oxideerd zijn waardoor de boel gesmolten is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan