Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ja inderdaad; ik heb geen idee hoe dat spul werkt in deze situatie.. Je wilt ook niet het reservoir versneld aan de kook brengen (als dat überhaupt mogelijk is) Dan is een schildje / wrap een wat veiligere optie.
 
Recentelijk:
Zijstandaard vervangen voor een langere variant, staat de motor weer wat rechter op met de verlengde schokdempers
1685383305492.png

1685383326306.png


Gisteren de brandstof slang van carbs naar tank vervangen voor een verse, de oude begon wat ouderdoms tekenen te tonen, en direct een snelsluiter geplaatst zodat die slang ook ontzien zal worden bij het demonteren van de tank

1685383385777.png
1685383679077.png


en daarna ook de motor weer terug gebouwd voor op straat rijden, spiegels knippers en hoger stuur
1685383739798.png
 
Voorspatbord zo goed als overleden.
Voor ik ga reanimeren met stukken staal inlassen.
Heeft er iemand nog een degelijke bijna roestvrije voorspatbord liggen voor weinig, van een motoguzzi Nato.
20230529_171726.jpg
20230529_171746.jpg

Heb geprobeerd alle roest weg te slijpen maar het metaal word wel heel dun.
En voorgestelde epoxy, zal toch enkel goed hechten op blank schoon staal? Neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Voorspatbord zo goed als overleden.
Voor ik ga reanimeren met stukken staal inlassen.
Heeft er iemand nog een degelijke bijna roestvrije voorspatbord liggen voor weinig, van een motoguzzi Nato.
Bekijk bijlage 1885537Bekijk bijlage 1885544
Heb geprobeerd alle roest weg te slijpen maar het metaal word wel heel dun.
En voorgestelde epoxy, zal toch enkel goed hechten op blank schoon staal? Neem ik aan?
Misschien is dit wat?:
vertinnen
 
Gisteravond de Suzuki wakkergemaakt om naar de sportschool te gaan.
Op de heenweg vond ik die niet erg lekker sturen, maar heb het erop geschoven dat ik de laatste keren met de Pan op pad ging...
Op de terugweg op de eerste rotonde vond ik het echt beroerd sturen. Voorzichtig naar huis gereden, pomp aan de achterband gehangen... iets van 1,1 bar :o Geen wonder dat het beroerd stuurde ! Voorband wasook iets van 1,5 bar...

Blijkt dat toen ik in Drecember en Januari met de bougies, carbs, olie en oliefilter bezig was, ik vergeten ben de banden op druk te zetten voor ik de werkplaats uit reed...

Vanochtend dan weer de Suzuki gepakt, wat een verschil !
 
De Pan was iets van 0,2/0,3 bar te laag, daar had ik weinig last van, maar zo laag als de Suzuki was was het ronduit gevaarlijk. Dat ik 2 weken terug niet ben gevallen toen ik ermee naar kantoor reed (100 km in totaal) is een wonder. Ook dat het mij toen niet is opgevallen.
 
Andere rijstijl? Bij woon-werk verkeer stel ik mij veel no nonsense rechtdoor rijden voor en misschien dat je bij de laatste rit sportiever hebt gereden. Feit dat je meerdere motoren hebt maakt het er inderdaad ook niet makkelijker op om te vergelijken met je vorige rit haha.
 
Andere rijstijl? Bij woon-werk verkeer stel ik mij veel no nonsense rechtdoor rijden voor en misschien dat je bij de laatste rit sportiever hebt gereden.
Ja, zit wel wat in... Woonwerk is idd veel snelweg, en toen niet hoeven filteren...
Feit dat je meerdere motoren hebt maakt het er inderdaad ook niet makkelijker op om te vergelijken met je vorige rit haha.
Ik denk dat dit een grote rol heeft gespeeld daarin. Het was feitelijk de eerste keer dat ik echt op deze motor ging rijden sinds Oktober, daartussen alles op de Pan gedaan, ik merkte vooral hoe minder confortable de GSXf is, knieën opgetrokken, meer trillingen... Achteraf gezien kwam een deel van het gebrek aan comfort denk ik door de te lage spanning.

Maar eenmaal de Suus verkocht ben ik terug naar 1, probleem verdwijnt vanzelf !
 
Mijn Yamaha XSR900 is nu 3 jaar oud, dus heb ik de koelvloeistof ververst. Een werkje van niks.
Morgenavond nieuwe banden erop, Pirelli DR 4. De huidige DR4's hebben er 11.000 km op zitten, zijn versleten maar de contour is nog perfect, rijden als nieuw.
 
De striple is wat incontinent, verliest langzaam z'n koelvloeistof. Dus de slang klemmen maar weer eens aangedraaid. Ik blijf wel continue aandraaien dus waarschijnlijk binnenkort de boel maar eens vervangen/grondiger nakijken

En op de nieuwe de vering laten afstellen bij HK
 
Terug
Bovenaan Onderaan